Energieleveranciers

Volgens de VTEST zou het voor mij beste zijn Engie ( 3600 afname en 1700 injectie) maar dan een verschillend product voor injectie en afname. HEb de vraag per mail gesteld aan Engie en ze belden mij vandaag op dat dit mogelijk is.
Maar via de site kan ik enkel maar flow kiezen... Heb nu gevraagd of ze eens een voorstel kunnen mailen.

Plaats 2 is Totalenergies, maar daar kan je blijkbaar enkel op de 1e van de maand klant worden

Hiephoi. Eindelijk een mail gekregen van Luminus! Ze bedanken mij omdat ik mijn facturatie zo goed opvolg,.
Helaas omwille van verschillende en niet originele excuses zal ik de afrekening van de meteropname van eind november pas ergens begin maart ontvangen.
Wanneer ik uiteindelijk mijn centen daarvan zal krijgen geen info

Gewoon een bende dieven.

Hiephoi. Eindelijk een mail gekregen van Luminus! Ze bedanken mij omdat ik mijn facturatie zo goed opvolg,.
Helaas omwille van verschillende en niet originele excuses zal ik de afrekening van de meteropname van eind november pas ergens begin maart ontvangen.
Wanneer ik uiteindelijk mijn centen daarvan zal krijgen geen info

Gewoon een bende dieven.

Reageren ze nog op mails dan, op de site staat enkel nog telefonisch contact wegens drukte. Ik heb sinds november geen voorschotfactuur meer ontvangen (kan dus niet klagen over hoge voorschotten...); zou dus is moeten bellen maar weinig zin in.

Reageren ze nog op mails dan, op de site staat enkel nog telefonisch contact wegens drukte. Ik heb sinds november geen voorschotfactuur meer ontvangen (kan dus niet klagen over hoge voorschotten...); zou dus is moeten bellen maar weinig zin in.
Nee op mails reageren ze inderdaad nietmeer.
Dit is nog een reactie op een telefoontje van meer dan een maand geleden en 2.5 week geleden nog via de chat binnen geraakt.

Probleem is dat ik nog geld moet terug krijgen voor mijn stroomverbruik van vorig jaar, en volgens mij zorgt dit er ook voor dat Engie (nieuwe leveranciers) geen voorschotfacturen stuurt voor stroom (enkel voor gas), maar die kan je precies ook niet bereiken

Volgens de VTEST zou het voor mij beste zijn Engie ( 3600 afname en 1700 injectie) maar dan een verschillend product voor injectie en afname. HEb de vraag per mail gesteld aan Engie en ze belden mij vandaag op dat dit mogelijk is.
Maar via de site kan ik enkel maar flow kiezen... Heb nu gevraagd of ze eens een voorstel kunnen mailen.

Plaats 2 is Totalenergies, maar daar kan je blijkbaar enkel op de 1e van de maand klant worden
Ik was ook van plan om naar Engie te gaan maar niet naar hun automatisch voorstel van Flow, Ik wou een ander vast contract maar ik kan die nergens selecteren of tevoorschijn halen. Laat je weten of je hiervan bericht krijgt?

Zou het wijselijk zijn om nu een contract af te sluiten (vóór 1 maart - aanpassingen prijzen), want met het gedoe van Rusland heb ik wat schrik om te lang af te wachten. Aan de andere kant hadden we een zachte maand februari en genoeg wind afgelopen week. Zou het dat compenseren?

Wind en temperatuur zijn factoren die de prijs op korte termijn beinvloeden, niet de lange termijn.
De acties van Rusland hebben de prijs op de termijnmarkt serieus doen oplopen. Indien je een vaste prijs wou klikken zullen de tarieffiches voor maart slechter zijn dan die voor februari. Indie je voor een variabel tarief wou gaan maakt het niet uit wanneer je bevestigt.

Prijzen elektriciteit en aardgas schieten vandaag omhoog met 40 procent​

Holadijee! :rolleyes:
Niet leuk, en lonen maar paar % omhoog.

Uit het artikel : Daarnaast wordt gewerkt aan het permanent maken van het sociaal tarief waardoor één miljoen gezinnen 2.000 euro korting per jaar op de energiefactuur.

Oh dat wordt leuk voor de middenklasse, die mogen dokken voor iedereen. Wij rijk is geeft sowieso geen fuck.
Alles weer lekker naar beneden nivelleren.....

Ben voorlopig nog blij met mijn schappelijk vast tarief tot begin april. Daarna 1 groot vraagteken

loopt tot 1 mei blijkbaar dacht 1 april.
We verhuizen in juni dus waarom zou ik flippen, ik heb toch geen referentie voor het nieuwe huis om enige berekening te doen dus het zal een wild guess worden...

Vtest en whatever is nutteloos want:
1) in november 2020 zonnepanelen gelegd hier met terugdraaiende teller (dag & nacht tarief)
2) sinds december 2020 geen gegevens te zien op de site van engie rond mijn verbruik
3) geen eindafrekening van 2021 te vinden op de site van engie over energie, hoewel er paar maand terug iemand de meters is komen opnemen (en ik ze zelf ook heb doorgegeven)

Dusja, zal vogelpik worden welke firma zeker...

Ok, merci! Had al schrik dat ze nu dan mijn contract al zouden verlengd hebben ofzo :).

Wel serieus veel meer aardgas gebruikt dit jaar ten opzichte van 2020-2021. Nochtans bitter weinig verschil in aantal dagen dat we het huis verwarmd hebben, gezien mijn dochter geboren is in januari van dat jaar ... van 12k naar 18k is toch echt een fameus verschil.

Bij ons waren dat de badjes. Veel warm water

Opnieuw gevraagd aan Engie, nu is het blijkbaar niét mogelijk. Anyway, gezien je toch maar telkens de 1e van de maand naar totalenergies kan heb ik nog efkes tijd...

Terug
Bovenaan