Die deden al een werelddeal, ze zagen het alleen niet.
een halve werelddeal, ik heb nog altijd mijn dubbele teller.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die deden al een werelddeal, ze zagen het alleen niet.
Dat is moeilijk te zeggen en moet je zelf beslissen. Persoonlijk zou ik voor februari gaan voor variabel. Moesten de prijzen zakken dan kan je nog altijd voor vast gaan.Op 1 april vervalt ons jaarcontract bij Engie. Vorige week nieuw voorstel gekregen voor 1 jaar vast aan 33 cent piek/25 cent dal voor afname en 19cent piek/9 cent dal voor injectie. Voor onze situatie zou dit eigenlijk nog meevallen. We gaan van 700 euro per jaar naar 920 euro. Nieuwbouw met warmtepomp. 4500kWh afname 6000kwh injectie.
Ik zie bij Luminus en Lampiris variabele tarieven die voor mij wat goedkoper zouden uitvallen. Niemand weet natuurlijk wat de prijzen zullen doen.
Beter opteren voor vast met zekerheid voor 1 jaar of de gok wagen voor variabel?
In eerste instantie misschien nog wel, want de politiekers liggen niet wakker van de prijzen hé. Maar als het echt de spuitgaten uitloopt, krijg je natuurlijk betogingen waarbij het ganse land in de fik gestoken (Want bij die prijzen gaat ook de betere middenstand in de problemen komen) wordt en dan moeten ze wel reageren.Of putin draait de kraan volledig toe, de supply uit Qatar en usa komt niet rond. We gaan naar TTF 300/mwh. Eens zien of North stream dan toe blijft.
Als er te weinig geld op je rekening staat voor een domiciliering komen er sowieso extra kosten bijSchriftelijk emailtje gestuurd.
Beste (Mega),
Ik had gedurende de periode jan - dec 2021 een verbruik van net boven de 10000 Kwh (10150 Kwh)
Dwz de jaarpromo / korting is volgens mijn (afgelopen) contract 180€ en niet 140€. (dat is de korting voor een jaarverbruik lager dan 10001 Kwh)
Er is echter een korting toegekend van 140€. Gelieve een correctie door te voeren. Indien ik niets hoor van jullie, voor xx dan zal ik een overschrijving uitvoeren van 20€ en zonder tegenbericht van u, ga ik er dan vanuit dat daarmee de kous af is.
(+ Ik ga te weinig geld op de rekening plaatsen zodat ze het geld er via domicilie niet kunnen afhalen)

In hoeverre is de voorspelling op Myluminus correct tov de effectieve eindafrekening?Ik heb gisteren nog eens meterstand ingegeven en het was zelfs nog iets gezakt.. Ik verwacht wel dat ik dat eens ga checken en dat opeens stuk hoger gaat zijn, maar is der nog Nie van gekomen.
Om nog beetje zuiniger te stoken mijn ketel van 19kw naar 13.5kw gezakt
Mijn voorschot elektriciteit is zelfs maar 55 en volgens die app zou ik 1 euro terugkrijgen zelfs. Vermoed dat die gratis 1500kwh daar wel voor iets tussen zit.

Uw gas/elektriciteit gaat +-hetzelfde blijven. Enkel uw water zal omhoog gaan.binnenkort moet ik weer overstappen (zoals ik jaarlijks doe)
echter deze keer is het wel klote.
het afgelopen jaar dus was met 2 personen, terwijl voordien steeds voor 1 persoon verbruik was.
dus ik kan onmogelijk het verbuik in gaan schatten. ik ga dit pas weten met mijn eind afrekening na 1 jaar.
echter: ik moet de maand voordien al nieuw contract beginnen afsluiten en doen, want als ik pas na 1 jaar en een paar dagen over stap, dan heb ik terug voor het 2e jaar instap kosten betaald.... en loont het niet veel moeite nog om over te stappen
![]()
echter deze keer is het wel klote.
het afgelopen jaar dus was met 2 personen, terwijl voordien steeds voor 1 persoon verbruik was.
dus ik kan onmogelijk het verbuik in gaan schatten. ik ga dit pas weten met mijn eind afrekening na 1 jaar.
Vraag mij dat ook af, kreeg dit weekend opeens een mail dat ze wilden mijn voorschot verhogen van 100 naar 350 terwijl ik het al zelf aangepast heb naar 160, toch maar vriendelijk bedankt.In hoeverre is de voorspelling op Myluminus correct tov de effectieve eindafrekening?
Ik zou voor elektriciteit 3 euro moeten bijbetalen (variabel)
Op gas 1.5 week geleden 344€...nu 272€ ==> Gasketel is deffect en ik voer elke dag de meterstanden in. Wat mij betreft mag de gasketel nog even defect zijn hahaha, alles zo dicht mogelijk richting 0€ bijbetalen is mooi meegenomen. #gierig![]()
Nu gelukkig is het thuis nog oké-koud en niet ijskoud.
Nu..energieverbruik versus thuiswerk. Ik werk ook zo weinig mogelijk thuis om die reden. Wij krijgen op het werk maar 30€ vergoeding voor thuiswerk. Dat zou de energiekosten niet eens kunnen dekken. Als ik dan rondom mij hoor dat mensen 120-150€ thuiswerk vergoeding krijgen.. Dus werk ik 3-4 dagen in de week op het werk en 1-2 dagen thuis.
Uw gas/elektriciteit gaat +-hetzelfde blijven. Enkel uw water zal omhoog gaan.
Je gaan meestal niet extra verwarmen omdat er iemand bij je komt inwonen (tenzij het een koude kiek is die plots alles op 28 graden wilt).
Ja hier betaal ik 15€ voorschot op gas. Luminus wil het naar 151€/maand verhogen. Maar anderzijds is de eindafrekening (272€) binnen 2 maand..dus 272/2 = 151€ voorschot. maar op jaarbasis zou ik dan maar van 15€ naar +-30€ gaan.Vraag mij dat ook af, kreeg dit weekend opeens een mail dat ze wilden mijn voorschot verhogen van 100 naar 350 terwijl ik het al zelf aangepast heb naar 160, toch maar vriendelijk bedankt.
Ok bedankt voor de tip, dan zet ik er voldoende geld op en eis ik de domicilie terug.Als er te weinig geld op je rekening staat voor een domiciliering komen er sowieso extra kosten bij![]()
Intussen nog maar eens contact opgenomen met fluvius. Zij bevestigen nogmaals dat ze de meterstanden voor zowel gas al stroom op dezelfde dag hebben overgemaakt aan Luminus.Net contact opgenomen met Luminus. Zij hebben nog geen meterstanden doorgekregen voor stroom van Fluvius zeggen ze.
Fluvius dan maar bellen, ik dacht dat het allemaal simpeler ging zijn met een digitale meter..
zit achter de paywall145 euro voor een weekje gas - Fluvius is your friend
Dat is door de grote achterstand natuurlijk, men verzuipt in extra werk.