parabellum
Well-known member
Als Mega zo verder doet zullen ze binnenkort wel in de problemen zitten. Nog nooit gezien dat de Economische Inspectie verschillende onderzoeken naar een leverancier aan het doen is. Zij doen maar wat ze willen en achteraf komen ze met "we zullen transparanter zijn in de toekomst."
Dat is vooral een probleem voor hun imago, en ergens denk ik dat ze het momenteel niet zo erg vinden om wat klanten te verliezen. Financieel hebben ze aardig wat buffer en toegang tot extra kapitaal.
Too big to fail is ondertussen ook van toepassing op Mega. In een normale markt misschien nog wel, maar met de huidige prijzen kunnen de noodleveranciers zo'n portefeuille gewoon niet aan. Enkele boetes overleven ze wel en andere sancties komen er niet.
Voorschotbedragen vergelijken heeft geen enkele zin zonder te weten wat je vorige contract was, wat je nieuwe contract is, en hoeveel je verbruikt.

Ik mag dus blij zijn dat ik in september mijn electriciteit vastgeklikt heb, want dat bedrag is van de pot gerukt. En dan moet je dus beseffen dat ik vooral véél elec verbruik en niet zoveel gas ..
.
.