Energieleveranciers

Hoeveel alleenstaanden zouden nu effectief in een woning wonen die gebouwd is voor 1 persoon? Volgens mij moet je al heel specifiek zoeken naar zo'n woning. Je gaat echt geen nieuw huis kopen omdat je een kind krijgt.

Dat noemen ze een appartement of een klein rijhuis.
Daarnaast: wat is een "klein gezin" in jouw voorgaande copy paste van de VREG? Is dat een gezin met twee of met vier? Want zelfs als het een gezin van drie betreft, stijgt het verbruik dus niet gelijklopend met het aantal bewoners.
Ik snap niet wat je probeert te bereiken. Gaan we nu ontkennen dat gezinnen meer gebruiken dan alleenstaande of zo?

Ik heb toch nergens gezegd dat het gewoon linear naar boven gaat.

In je link gaat het trouwens over kleine gebruikers, doorsnee en grote. Niet over aantal bewoners.
Ik denk dat de grote verbruikers typisch de alleenstaande gaan zijn en de kleine de grote gezinnen...

Als je echt wil, zoek ik nog verder naar cijfers, maar pretty sure van mijn punt hoor.

Dan is het geen wat jij zegt toch verkeerd?

Een alleenstaande verbruikt toch geen 2.326kwh dat is een gezin die enkel aardgas gebruikt om te koken en warm water te voorzien. Dus niet als verwarming. Net zoals de 4.652kwh.

Wij verbruiken een 9.000kwh aan gas per jaar waarvan 7.000kwh aan verwarming en 2.000kwh aan warm water. Dit is dan voor 2 personen.
Als hier nu 2 extra personen zouden zijn dan zou 7.000kwh aan verwarming hetzelfde blijven en ons warm water stijgen naar 4.000kwh.

Dat noemen ze een appartement of een klein rijhuis.
Alsof elke alleenstaande zo woont.

Ik snap niet wat je probeert te bereiken. Gaan we nu ontkennen dat gezinnen meer gebruiken dan alleenstaande of zo?
Nee, maar je doet alsof het logisch is om de lonen apart te bekijken voor de premie en dat is het niet. Je verbruik stijgt niet evenveel per persoon mee, dus die premie zou dat ook niet mogen doen.

Ik heb toch nergens gezegd dat het gewoon linear naar boven gaat.

Ik denk dat de grote verbruikers typisch de alleenstaande gaan zijn en de kleine de grote gezinnen...

Als je echt wil, zoek ik nog verder naar cijfers, maar pretty sure van mijn punt hoor.
Graag.

Gas

Hoeveel invloed heeft uw gezinssamenstelling op uw gasverbruik?​

U verbruikt meer gas naarmate meer personen deel uitmaken van uw gezin. Daarbij geldt wel dat bijna elk volgend gezinslid uw gasverbruik iets minder doet toenemen. Om precies te zijn:
  • Woont u alleen? Dan zult u ongeveer 650 m3 gas per jaar verbruiken.
  • Woont u samen met één volwassene? Reken dan op 370 m3 gas extra per jaar (totaal 1.020 m3).
  • Het eerste kind is goed voor 430 m3 gas per jaar extra (1.450 m3 in totaal).
  • Het tweede kind doet uw gasverbruik stijgen met 270 m3 per jaar (tot 1.720 m3).
  • Het derde kind doet daar nog eens 80 m3 bovenop (dus 1.800 m3 per jaar in totaal).

Ik vermoed dat we niet moeilijk doen over dat de cijfers van NL zijn?

Afgaande op bovenstaande artikel zouden gezinnen zelfs meer steun moeten krijgen dan die arme alleenstaanden.

Afgaande op bovenstaande artikel zouden gezinnen zelfs meer steun moeten krijgen dan die arme alleenstaanden.
Ale serieus, alsof dat niet zo is? :') ooit al gehoord van belastingvermindering voor personen ten laste, kindergeld, tal van dingen waar een alleenstaande evenveel voor betaalt als een gezin? Serieus haal uw hoofd eens uit uw gat ofzo

Ja, ik denk dat een gezin van vb 4 significant meer warm water gebruikt of meer chauffages heeft. Het licht van de zon niet ontkennen aub.
Die kunnen wel met 4 na elkaar hetzelfde badwater gebruiken he!

Maar dus de kinderloze mogen weer opdraaien voor de mensen die kinderen (eigen keuze) hebben volgens uw logica

En in Nederland verhuizen mensen veel vaker

Zijn die nu helemaal op hun kop gevallen.
Prijzen voor de middenklasse zijn al gigantisch, en dan nog eens laten meebetalen voor mensen met sociaal tarief?

En het zijn al +1miljoen gezinnen die genieten van het sociaal tarief.
Ik zou als overheid toch eerder "isolatiecheques" uitdelen aan die mensen dan. Dat helpt evenzeer in de verlaging van de factuur en een eenmalige tussenkomst levert misschien meer op dan een jaarlijkse tussenkomst.

Ale serieus, alsof dat niet zo is? :') ooit al gehoord van belastingvermindering voor personen ten laste, kindergeld, tal van dingen waar een alleenstaande evenveel voor betaalt als een gezin? Serieus haal uw hoofd eens uit uw gat ofzo
Een energie cheque dient toch voor energie, of niet?

Los van het feit dat een energie cheque debiel is.

En beetje proper houden, mijn hoofd zit niet in mijn gat.

Ik kan er ook niet aan doen dat jullie ongelijk krijgen door de cijfers.

De enige nette oplossing is btw-verlaging voor bv de eerste zoveel kwh.
En het onmiddellijk saneren van de intercommunales.

Geen uitzonderingen op basis van inkomen, vermogen,...
Wie het warm wil hebben: betaal of isoleer zelf.
Wie oké is met een trui extra of electrisch stookt overdag met opbrengst zonnepanelen: fine.

De verbruiker betaalt. Geen zever meer over gij wel en gij niet.

De tering naar de nering.

En het is nog niet eens echt winter nu.

Ale kom, stopt nu echt eens met zeveren, ik woon alleen en heb 4 slaapkamers, gemiddeld rijhuis heeft ook minstens 2-3 kamers waar perfect 1 persoon alleen of een gezin met 2 kinderen kan wonen..

Je woont dan ook alleen in een gezinswoning.
Iedereen vrij m.i. maar als gezin moet je natuurlijk in een gezinswoning gaan wonen.

Dat ter zijde is dit alles paniekvoetbal door gebrek aan langdurige visie.
Als ecologische partijen nu al energie verkwisting gaan subsidiëren...

De enige nette oplossing is btw-verlaging voor bv de eerste zoveel kwh.
En het onmiddellijk saneren van de intercommunales.

Geen uitzonderingen op basis van inkomen, vermogen,...
Wie het warm wil hebben: betaal of isoleer zelf.
Wie oké is met een trui extra of electrisch stookt overdag met opbrengst zonnepanelen: fine.

De verbruiker betaalt. Geen zever meer over gij wel en gij niet.

De tering naar de nering.
Alleen moet je dan mensen met alleen elektriciteit meer geven, mensen met gas gaan verdelen in hoog en laagcalorisch (geen keuze tenzij je een tank hebt maar dan heb je geen meter) en die met stookolie nog eens apart

Klinkt op papier eenvoudiger dan het is

Alleen moet je dan mensen met alleen elektriciteit meer geven, mensen met gas gaan verdelen in hoog en laagcalorisch (geen keuze tenzij je een tank hebt maar dan heb je geen meter) en die met stookolie nog eens apart
Hoog- of laagcalorisch, dat trouwens zal verdwijnen toch?, zijn sowieso al verrekend he.

Een energie cheque dient toch voor energie, of niet?

Los van het feit dat een energie cheque debiel is.

En beetje proper houden, mijn hoofd zit niet in mijn gat.

Ik kan er ook niet aan doen dat jullie ongelijk krijgen door de cijfers.
Ah, DE cijfers! Een random artikel over een ander land, daarmee zijn al mijn argumenten uiteraard van tafel geveegd! Het feit dat ik mijn cijfers uit mijn ervaring plus de berekening van de verwarmingsaudit haal, telt dan niet? Weet je eigenlijk wat een verwarmingsaudit is?

Terug
Bovenaan