StruikGewas
Well-known member
Octa+ komt voor mij het goedkoopste uit. Is die nog te vertrouwen of eerder naar een Eneco/Luminus overgaan? +- 90eur duurder per jaar.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat? een bewijs? Wat willen ze dan als bewijs? Ik heb nu ook even gekeken en ze vragen niks als bewijs, en ik kon het zelfs aanpassen naar terug €100 ipv de €150 die ze hadden staan.Ja, heeft heel lang niet gewerkt, zat in een loop die me steeds terug naar "mijn facturen" bracht. Maar sinds een kleine week kan ik het aanpassen, maar ze vragen wel een "bewijs" waarom je het wil aanpassen.
Vanaf wanneer heb je dat dan gedaan?juist ook nog al mijn facturen kunnen downloaden en al meteen bij een andere leverancier een nieuw contract aangevraagd...
Een bedrijf dat zelf energie produceert is veiliger dan een verkoper die zelf geen energie maakt. Die laatste kunnen eerder in de problemen komen bij sterk stijgende prijzen.Octa+ komt voor mij het goedkoopste uit. Is die nog te vertrouwen of eerder naar een Eneco/Luminus overgaan? +- 90eur duurder per jaar.
Je kan altijd bellen naar de energieleverancier (als je binnengeraakt). Ze kunnen de startdatum aanpassen.Maar 't is niet dat dat een optie is dat je kan aanklikken als je ergens een energiecontract aangaat. En je moet een startdatum ingeven.
Dacht dat de bijlage verplicht was, maar je kan je verzoek zo indienen. Heb het ook terug naar +- €100 gezet ipv hun €150Wat? een bewijs? Wat willen ze dan als bewijs? Ik heb nu ook even gekeken en ze vragen niks als bewijs, en ik kon het zelfs aanpassen naar terug €100 ipv de €150 die ze hadden staan.
Jep, heb ik ook gedaan. Vraag me alleen af als er bij hen onvoldoende geld is.Kan je via SEPA ( domiciliëring) ook niet de inning herroepen? Blijkbaar kan je 8 weken terugkeren…
Verzekering ?Jep, heb ik ook gedaan. Vraag me alleen af als er bij hen onvoldoende geld is.
Beetje bizarre situatie. Want als consument heb je het recht op die terugbetaling, maar iemand moet die wel kunnen betalen..
De laatste twee geannuleerde domiciliëringen (verder kon ik niet terug) staan al terug op mijn rekeningJep, heb ik ook gedaan. Vraag me alleen af als er bij hen onvoldoende geld is.
Beetje bizarre situatie. Want als consument heb je het recht op die terugbetaling, maar iemand moet die wel kunnen betalen..
En die van deze maand geblokkeerd.Ook gewisseld. Zelfs €12/maand goedkoper dan die Vlaamse Energieleverancier.Zonet gewisseld naar Energie.be aan
Elek: 12.52€c/kwh + 25€ tov 13.43+40 (VE) en 29.88+0 (F)
Gas: 6.78€c/kwh +25€ tov 7.01+40 (VE) en 6.78+0 (F)
Ik vermoed dat ze op een bepaald niveau allemaal zo werken. Sommigen hebben meer eigen productie, sommigen kopen iets meer op lange termijn in. Ik vermoed dat de exacte strategie in de richting gaat van die van beleggingen, maar dan een zeer specifiek product met een specifieke afname/opbrengstmodaliteit.Heeft iemand hier een overzicht van welke energieleveranciers er nog via het systeem van Vlaamse Energieleverancier werken?
(dagelijks stroom inkopen op de markt en dan doorverkopen)
Curator kan die voorschotten die via domiciliëring betaald worden die je dan terug laat keren nog opeisen omdat daar een voorschotfactuur van is dus pas maar op.Kan je via SEPA ( domiciliëring) ook niet de inning herroepen? Blijkbaar kan je 8 weken terugkeren…
11. Moet ik mijn facturen van Vlaamse Energieleverancier nog betalen?
U moet altijd betalen voor de energie die u verbruikt.
Wordt Vlaamse Energieleverancier failliet verklaard? En hebt u nog openstaande facturen van Vlaamse
Energieleverancier of krijgt u een slotfactuur? Betaalt u die niet, dan kan de curator een betaling
eisen.
Lees ook het antwoord op de vraag ‘Ik heb een tegoed van Vlaamse Energieleverancier. Krijg ik dat nog
terug?’

Het is toch niet ofwel helemaal niets doen ofwel publiekelijk verkondigen dat leverancier X in de problemen zit.Selffulfilling prophecy. Kondig aan dat een leverancier in de problemen zit en niemand betaalt zijn rekeningen nog, waardoor de leverancier gegarandeerd failliet gaat.
Het is toch niet ofwel helemaal niets doen ofwel publiekelijk verkondigen dat leverancier X in de problemen zit.
Wat ook kon:
Communiceer niets, maar zie dat je een volledig uitgewerkt persbericht klaar hebt zodat consumenten weten hoe en wat van zodra het faillissement bekendgemaakt wordt.
Zelfde resultaat qua aantal mensen die hun rekeningen betaalden, compleet anders voor de gewone consument die nu compleet in paniek slaat.
Klopt, als je naar die site surft weet je waar je aan toe bent.Staat letterlijk een link naar een 8 pagina’s lange FAQ over wat te doen als gedupeerde consument een paar posts boven uw bericht.