cege
Well-known member
Even op mijnenergie gekeken en goedkoopste is 14 cent (tenzij mss met korting maar die kwam in totaal op goedkoopste)
Enkel elektriciteit component? Zelfs ecopower zit Maar aan 11 cent.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even op mijnenergie gekeken en goedkoopste is 14 cent (tenzij mss met korting maar die kwam in totaal op goedkoopste)
Je draagt ze maar 12 maanden mee he...Dat kan toch bijna niet. Das pure diefstal. Ze worden je al aangerekend in jaar 1 en in jaar 3 betaal je er nog voor mee.
Je draagt ze maar 12 maanden mee he...
En toch ben ik zeker dat voor juni 25 je het gemiddelde van de maandpieken van mei 2024 tem mei 2025 aangerekend krijgt.
Op de site van een leverancier:
Jouw maandpiek komt overeen met het hoogste kwartiervermogen in de maand (in kW). De gemiddelde maandpiek wordt vervolgens berekend aan de hand van het gemiddelde van de pieken van de voorafgaande 12 maanden. Die gemiddelde maandpiek is ten slotte bepalend voor de berekening van jouw capaciteitstarief
Voorspelling juli is daar 13 centEnkel elektriciteit component? Zelfs ecopower zit Maar aan 11 cent.
Hierbij mijn laatste afrekening. November 2024 - juni 2025Dat kan toch bijna niet. Das pure diefstal. Ze worden je al aangerekend in jaar 1 en in jaar 3 betaal je er nog voor mee.
Ik neem aan dat die app niet kan checken via je P1 meter hoeveel je huis verbruiktCheck dit eens. https://www.luminus.be/api-next/dow...c59049f958086a73055ba8de32-pdf&openFile=false
(Was Luminus, niet Engie). Als je kunt smart chargen via de luminus app, much free money.

Ik neem aan dat die app niet kan checken via je P1 meter hoeveel je huis verbruikt![]()
Eerste test en het werkt niet, wagen laadt niet op en solar charging staat aan in de appGeen idee. De website is nogal vaag. https://www.luminus.be/nl/prive/elektrisch-rijden/smart-charging-app/laden-op-zonne-energie/
Lijkt me dat ze idd gewoon 'natte vinger werk' doen om te weten hoeveel je panelen produceren adhv locatie, hoek, max vermogen, weer.
Wat op zonnige dagen zo goed als overeen komt met je P1 meting, tenzij je je oven om de 30 min een kwartier volle bak zet.

Overstappen kan/mag altijd en zonder boete. Die gegeven korting kunnen ze wel pro rata inhouden ten opzichte van je opzeg. Wil je dus de volledige korting, moet je het effectieve jaar uitdoen. Dus pakweg 01/08/2024 ingetekend, dan is het wachten met opzeg tot 01/08/2025.
Volgens mij mag je zelfs de opzegtermijn van 30 dagen niet meetellen. Je zou immers kunnen denken ik zeg dan op vanaf 01/07 want het duurt toch 30 dagen voor de overstap, maar ik denk dat ze dan de korting met 1/12e inhouden.
Je bent een nieuwe klant als je nu geen contract hebt daar. Dus dat komt wel in orde.Ben ik een nieuwe klant als ik van Engie kom? Of beschouwen ze mij als een reeds bestaande klant omdat ik meermaals bij hen was in het verleden?
Cijfers geven wel een vertekend beeld. Ik ga wel een pak minder afnemen en dus ook pro rata minder korting krijgen op de afgenomen stroomprijs.
Heb mijn cijfers ingegeven gebaseerd op het afgelopen jaar, maar ik heb maar sinds mei 2025 mijn extra 6000wp aan panelen liggen.
Ik zie die 31% korting niet echt terugkomen om eerlijk te zijn. Ik zie enkel een forfaitaire hoeveelheid van 750kwh. Als dat effectief forfaitair is, dan is dat potentieel toch beter met uw verhoging van aantal panelen?
Behalve als je door die verhoging minder hebt gekeken naar het verbruik. Waardoor uw totaalverbruik desondanks uw panelen absoluut hoger is.
Bij mij geldt die korting daar bij eneco...Op de site van Luminus zelf is het idd enkel 750kwh gratis.
Via mijnenergie.be is er nog een extra korting op de kwh prijs.