Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blijkbaar wel. Gewoon door je strot geramd+33%, dat valt toch niet te verantwoorden?
Alsof die factuur ondertussen al niet prijzig genoeg was.Investeringskosten voor :+33%, dat valt toch niet te verantwoorden?
Wij ook, maar gelukkig haal ik 50% van ons verbruik uit de zonnepanelen. Met een batterij zou dat 60% zijn, dan zit onze afname in de buurt van een gemiddeld gezin.Weer een bedrag in het voordeel van de thuisbatterij. Zo gaat het snel.
Die 150 euro is voor een gemiddeld gezin. Wij zijn thuis momenteel 3 gemiddelde gezinnen qua verbruik.
Allez, dan blijven onze airco's nog wel een tijdje als backup verwarming fungeren i.p.v. hoofdverwarming. WPs worden weeral harder afgestraft, dus de gasketel zal nog wel een tijdje blijven branden hier.![]()
En in het voordeel van de gasketelWeer een bedrag in het voordeel van de thuisbatterij. Zo gaat het snel.
Die 150 euro is voor een gemiddeld gezin. Wij zijn thuis momenteel 3 gemiddelde gezinnen qua verbruik.

En in het voordeel van de gasketel![]()
De prijs daarvan haal je er toch nooit uit als je een WP hebt? Die gaat hoogstens wat je pieken verlagen maar dat is het dan ook.In de plaats daarvan eens kijken of een 2,5 danwel 5kWh batterij geen slimmere investering wordt idd... Met de zakkende prijzen van batterijen en stijgende distributiekosten wordt dat aantrekkelijker.
Mijn warmtepomp gebruikt tussen zo'n 10 en 25kwh op een dag ( afhankelijk van hoe koud het is). Dus die 5kwh maakt er geen deuk inDe prijs daarvan haal je er toch nooit uit als je een WP hebt? Die gaat hoogstens wat je pieken verlagen maar dat is het dan ook.
Met een 5 kwh batterij kom ik in de winter zelfs geen dag toe voor zover ik weet.
.Stookolie en hout hebben daar allemaal geen last van!boe, gas, boe!!

Stookolie en hout hebben daar allemaal geen last van!
Nu, 1 januari verander ik net van leverancier, via de v-test dus een prijs gekregen, maar met die extra verhoging was daar volgens mij geen rekening gehouden, dus dat wordt toch weer meer betalen dan verwacht.![]()
| Energiekost | c€/kWh | kWh | € 1.454,84 |
| Vaste vergoeding | € 59,00 | ||
| Energiecomponent: piek-/daguren | 15,95 | 3.954 | € 630,78 |
| Energiecomponent: dal-/nachturen | 12,87 | 4.862 | € 625,64 |
| Kosten voor groene stroom | 1,17 | 8.815 | € 102,79 |
| Kosten voor WKK | 0,42 | 8.815 | € 36,63 |
| Nettarieven | € 611,22 | ||
| Tarief databeheer (per jaar) | € 13,95 | ||
| Afnametarief (per kWh) | € 357,05 | ||
| Capaciteitstarief (per kW gemiddelde maandpiek) | € 240,22 | ||
| Heffingen | € 461,68 | ||
| Bijdrage op de energie | € 18,00 | ||
| Bijdrage Energiefonds | € 0,00 | ||
| Bijzondere accijns | € 443,68 | ||
| TOTAAL | € 2.527,74 |

Net eens gedaan voor mij nu, getekend aan 499/jr, zelfde cijfers ingegeven staat het nu aan 527/jr. Zelfde tarief voor verbruik, dus vermoed dat de vtest al aangepast is. Ik heb de exacte nettarieven van toen ik tekende jammergenoeg niet bijgehouden.Ik ga es Vtest doen nu en die cijfers met mijn verbruik bijhouden en na januari es vergelijken. Es kijken hoeveel er bij die 611 euro nettarieven bijkomt.
Geschatte jaarprijs (incl. btw)
Energiekost c€/kWh kWh € 1.454,84 Vaste vergoeding € 59,00 Energiecomponent: piek-/daguren 15,95 3.954 € 630,78 Energiecomponent: dal-/nachturen 12,87 4.862 € 625,64 Kosten voor groene stroom 1,17 8.815 € 102,79 Kosten voor WKK 0,42 8.815 € 36,63 Nettarieven € 611,22 Tarief databeheer (per jaar) € 13,95 Afnametarief (per kWh) € 357,05 Capaciteitstarief (per kW gemiddelde maandpiek) € 240,22 Heffingen € 461,68 Bijdrage op de energie € 18,00 Bijdrage Energiefonds € 0,00 Bijzondere accijns € 443,68 TOTAAL € 2.527,74
Net eens gedaan voor mij nu, getekend aan 499/jr, zelfde cijfers ingegeven staat het nu aan 527/jr. Zelfde tarief voor verbruik, dus vermoed dat de vtest al aangepast is. Ik heb de exacte nettarieven van toen ik tekende jammergenoeg niet bijgehouden.
Dit is met terugdraaiende teller met 5kwp omvormer en 250kwh extra verbruik.
De prijs daarvan haal je er toch nooit uit als je een WP hebt? Die gaat hoogstens wat je pieken verlagen maar dat is het dan ook.
Met een 5 kwh batterij kom ik in de winter zelfs geen dag toe voor zover ik weet.