Energieleveranciers

Als ik mij op de website van Engie inlog en ik druk op 'bekijk mijn energieprijs' zie ik de prijs maar wordt er niks vermeld dat ik die welkomstkorting van x cent/kWh krijg.

Is dit normaal? In mijn contract staat dat uiteraard wel vermeld.

Als ik mij op de website van Engie inlog en ik druk op 'bekijk mijn energieprijs' zie ik de prijs maar wordt er niks vermeld dat ik die welkomstkorting van x cent/kWh krijg.

Is dit normaal? In mijn contract staat dat uiteraard wel vermeld.
Wellicht is hun backend niet voorzien om die kortingen te tonen. Ik zie de kortingsprijs ook niet, maar het staat wel in mijn contract.

Binnenkort verhuizen en aan het kijken voor leverancier Gas&elektriciteit.

Aanbod van contracten van 1 en 2 jaar maar ook onbepaalde duur (met een zelfde kostprijs op dit moment in hun aanbod). Energiemarkt is moeilijk te voorspellen lijkt me maar hebben de experts hier een advies rond?

Ik ben in oktober verhuisd en ik heb mijn Luminus basic fix van maart 24 meegenomen.

Maar ik vraag me af of de schatting van Luminus in mijn app wel gebaseerd is op mijn verbruik of het verbruik van de vorige eigenaars?

- In oktober heb ik 154,36 kwh verbruikt en dit zou volgens de app een kost zijn van 62,69 euro (waaronder 20,62 euro vaste kosten).

In november heb ik 126,69 kwh verbruikt en dit zou een kost zijn van 53,60 euro (waarvan 19,95 euro vaste kosten).

Mijn totaal jaarlijks bedrag schat Luminus in op 1450,55 EUR en ik krijg dan ook melding om voorschot te verhogen.
Maar kan dat dan? Zou dat niet nog op vorige eigenaars zijn? (2 gepensioneerden die de hele dag thuis waren).

Ik ben in oktober verhuisd en ik heb mijn Luminus basic fix van maart 24 meegenomen.

Maar ik vraag me af of de schatting van Luminus in mijn app wel gebaseerd is op mijn verbruik of het verbruik van de vorige eigenaars?

- In oktober heb ik 154,36 kwh verbruikt en dit zou volgens de app een kost zijn van 62,69 euro (waaronder 20,62 euro vaste kosten).

In november heb ik 126,69 kwh verbruikt en dit zou een kost zijn van 53,60 euro (waarvan 19,95 euro vaste kosten).

Mijn totaal jaarlijks bedrag schat Luminus in op 1450,55 EUR en ik krijg dan ook melding om voorschot te verhogen.
Maar kan dat dan? Zou dat niet nog op vorige eigenaars zijn? (2 gepensioneerden die de hele dag thuis waren).

Ben je zeker dat je zo weinig reëel verbruik hebt? Ik heb in Oktober 200 kWh en in November 950kWh (wel een HOB huis).
Als dat je werkelijke verbruikscijfers zijn, dan zou ik me geen zorgen maken. Dan kom je aan 1000kWh, wat slechts 100-120 euro oid is.

Laatst bewerkt:
Ben je zeker dat je zo weinig reëel verbruik hebt? Ik heb in Oktober 200 kWh en in November 950kWh (wel een HOB huis).
Als dat je werkelijke verbruikscijfers zijn, dan zou ik me geen zorgen maken. Dan kom je aan 1000kWh, wat slechts 100-120 euro oid is.
Volgens de cijfers van Luminus, Fluvius en homewizard in elk geval wel.

Net nog even eindafrekening van vorige woning erbij genomen en toen had ik verbruik van 1560 kwh.
Toen betaalde ik 631,68 euro voor elektriciteit, 819.59 voor gas (totaal van 1538 euro inclusief btw).

Dus 'k ga er vanuit dat ik hier ongeveer zelfde zou moeten betalen voor elektriciteit (geen gas meer) en dus niet plots 1400 euro voor elektriciteit alleen.

Verbruik is idd vrij laag, maar ben ook alleenstaand. Ook heel vaak naar kantoor en 's avonds sporten.

Volgens de cijfers van Luminus, Fluvius en homewizard in elk geval wel.

Net nog even eindafrekening van vorige woning erbij genomen en toen had ik verbruik van 1560 kwh.
Toen betaalde ik 631,68 euro voor elektriciteit, 819.59 voor gas (totaal van 1538 euro inclusief btw).

Dus 'k ga er vanuit dat ik hier ongeveer zelfde zou moeten betalen voor elektriciteit (geen gas meer) en dus niet plots 1400 euro voor elektriciteit alleen.

Verbruik is idd vrij laag, maar ben ook alleenstaand. Ook heel vaak naar kantoor en 's avonds sporten.

Het gaat om elektriciteit dus, ik ging uit van gas. Vergeet wat ik gezegd heb.
Wat is de all-in prijs van basicfix maart? Volgens mij al snel 35c/kWh, met kleine verbruiken en digitale teller mss nog meer. Dus de prijzen zullen dan wel kloppen denk ik.

Ze doen nu een inschatting, deels gebasseerd op stookgedrag etc. Dat hoeft voor jou nog niet echt te kloppen nu. Ik zou je verbruiken een paar maand bijhouden en daarop zelf je voorschot aanpassen. De eerste maanden moet je dat nog niet doen.
Aangezien je elektrisch verwarmd zal je allicht iets meer verbruiken dan vroeger, maar aangezien November niet de warmste maand is lijkt dat al mee te vallen.

Kloppen die capaciteitspieken in de app van engie bij jullie? Bij mij staat er 1,25kWh terwijl ik daar ver boven zit in de realiteit.
Of is dat gerekend op afgelopen 12 maand? Die er niet is, aangezien ik nog maar net bij engie zit.

Kloppen die capaciteitspieken in de app van engie bij jullie? Bij mij staat er 1,25kWh terwijl ik daar ver boven zit in de realiteit.
Of is dat gerekend op afgelopen 12 maand? Die er niet is, aangezien ik nog maar net bij engie zit.

das de kwartierpiek, je moet daarop klikken, dan doet ie het x4.

Hij toont het hoogst behaalde verbruik in een kwartier. Je moet het nog vermenigvuldigen met 4. 1.25kWh in 15min wil zeggen dat je gemiddeld 5kW vermogen gevraagd hebt.

Klopt dat eigenlijk om de prijs te berekenen als je bij luminus alle bedragen optelt?

Dus

Jaarschatting geleverdeenergie (c€/kWh)2 6,06
Fluvius West (c€/kWh) 1,12
Bijdrage op de energie (c€/kWh) 0,0998
Bijzondere accijns (*) (c€/kWh) 0,0660

Zodus: 7,35 cent per kWh gas?

7,35 * 11,5 = 84,5 => +/- 85 cent per kubiek dan?

Zou het graag een beetje correct ingeven in mijn P1 meter, maar waarom maken ze het zo onduidelijk man, waarom toont niemand u gewoon de echte prijs...

Klopt dat eigenlijk om de prijs te berekenen als je bij luminus alle bedragen optelt?

Dus

Jaarschatting geleverdeenergie (c€/kWh)2 6,06
Fluvius West (c€/kWh) 1,12
Bijdrage op de energie (c€/kWh) 0,0998
Bijzondere accijns (*) (c€/kWh) 0,0660

Zodus: 7,35 cent per kWh gas?

7,35 * 11,5 = 84,5 => +/- 85 cent per kubiek dan?

Zou het graag een beetje correct ingeven in mijn P1 meter, maar waarom maken ze het zo onduidelijk man, waarom toont niemand u gewoon de echte prijs...

Waar is uw vaste distributiekost van 88,73€ en vaste vergoeding (basicfix bvb 17,09€)?
Ge moet die best delen door uw verwacht verbruik en meenemen. Dat scheelt einde van de rit anders redelijk wat.
Ik zit met Luminis Basicfix maart 24 op 1,07€/m3 in Fluvius Limburg en 8000kWh gas afname.
Al denk ik dat ik conversiefator 11,5 genomen heb terwijl het eigenlijk 11,35 moet zijn. Het is sowieso een benadering.

Is logischer om die als vaste kost te houden, dan die te verdisconteren. Aangezien die kost niet afhankelijk is van het aantal kwh dat je gebruikt. En je dus altijd, al is het potentieel a rato per maand/verbruiksdag ten laste gaat hebben.

Die vaste kost hou ik idd geen rekening mee. Wil gewoon weten wat het pure verbruik ongeveer kost.
Komt niet op 100 euro op een jaar.

Wil gewoon een beetje in het oog houden wat het kost om mijn volledige loods elke dag op 20 graden te houden :)

Laatst bewerkt:
Engie flow December staat voorlopig op 18c/kWh. Met de korting wss nog net goedkoper dan ecopower dat ik had.
Maar all-in (4000kWh/jaar en 4,5kW capaciteitspiek) zit ik op bijna 31c/kWh en 30,2c/kWh nachttarief.

Engie flow December staat voorlopig op 18c/kWh. Met de korting wss nog net goedkoper dan ecopower dat ik had.
Maar all-in (4000kWh/jaar en 4,5kW capaciteitspiek) zit ik op bijna 31c/kWh en 30,2c/kWh nachttarief.

Ik heb in mijn portal volgende prijzen staan voor dag en nacht in december. Denk dat de Dunkelflaute er wel voor iets zal tussenzitten. Er gaat gelukkig nog 3,5 cent af als welkomstvoordeel, daarmee nog altijd goedkoper dan Basicfix.

0,180 €/kWh
0,173 €/kWh

Met mijn afnamecijfers van december (tot nu toe) ben ik nog altijd 6 euro goedkoper af dan Basicfix.

Met een aantal degelijke kleine kerncentrales zou je daar geen last van hebben natuurlijk...
We maken het ons in Europa onnodig moeilijk en duur.

Ik heb in mijn portal volgende prijzen staan voor dag en nacht in december. Denk dat de Dunkelflaute er wel voor iets zal tussenzitten. Er gaat gelukkig nog 3,5 cent af als welkomstvoordeel, daarmee nog altijd goedkoper dan Basicfix.

0,180 €/kWh
0,173 €/kWh

Met mijn afnamecijfers van december (tot nu toe) ben ik nog altijd 6 euro goedkoper af dan Basicfix.

Iemand een verklaring waarom engie flow afname 'nacht' goedkoper is dan 'dag' maar injectie hoger is voor 'nacht' vs 'dag' ?

MaandAfname
Injectie
Tweevoudig DagTweevoudig NachtTweevoudig DagTweevoudig Nacht
dec. 20240,180 €/kWh0,173 €/kWh0,073 €/kWh0,101 €/kWh
24 nov. 2024 - 30 nov. 20240,140 €/kWh0,135 €/kWh0,054 €/kWh0,074 €/kWh

Terug
Bovenaan