Energieleveranciers

Vandaag ook telefoon, wel met het eerlijke statement dat "zelfs met de welkomstkorting het tarief bij Luminus lager is". Maar goed er is ook de korting op de energieprijs. "Euh ... euh ... ja ..., dan begrijp ik dat u verandert." :p Met een vriendelijke noot afgesloten en nog maar vermeld dat ik tevreden was van Luminus en misschien nog wel terugkeer. DIene mens doet ook maar zijn (kut)job.
Klopt, was ook een heel vriendelijke man hier aan de telefoon, maar het is gewoon écht goedkoper bij Engie.

Stomme vraag, want kzit ier op de trein, vanaf wanneer kan je contract laten beginnen met een digitale meter ( korting wordt nog altijd gegeven tot en met 14 november). Is dat nog altijd 21 dagen opzeg, of kan ik dat gewoon morgen laten beginnen ( engie Flow)

Stomme vraag, want kzit ier op de trein, vanaf wanneer kan je contract laten beginnen met een digitale meter ( korting wordt nog altijd gegeven tot en met 14 november). Is dat nog altijd 21 dagen opzeg, of kan ik dat gewoon morgen laten beginnen ( engie Flow)
21 dagen.

Thx dat is dan 25 november, maar de promos zullen wel nog van toepassing zijn?
Normaal telt het moment van intekenen voor de promo, maar vaak moet het contract wel starten binnen x tijd na intekenen. Als je het contract asap laat starten zal dit wel OK zijn. Je zal de voorwaarden moeten lezen om alle details te kennen, altijd een goed idee.

bij mij komt pixel fixed er als voordeligste uit.
momenteel engie easy
elec:
Dagtarief: 13,91 c€/kWh
Bijdrage “hernieuwbare energie + wkk” 1,58 c€/kWh
kWh injectie zonnepanelen 2,28 c€/kWh
gas:
Tarief 5,62 c€/kWh
Totaalprijs elektriciteit en gas:
€ 3.352,21/jaar

Ik kom van een vast contract van 3 jaar geleden...

21 dagen, maar het moment van ondertekenen telt. Dus als je voor 14/11 intekent, geniet je van de korting.

Sinds 25/10 zonnepanelen, keuring in orde 30/10 maar nu wachtend op de aanmelding bij Fluvius. Dit zou de plaatser zelf regelen. Aangezien ik nu nog niet weet of het in orde is ga ik nog wachten om ook over te schakelen naar Flow. Hopelijk dan in orde voor 14/11.

Ik blijf bij m'n Optifix van maart '24 (elektriciteit).
We leven in zotte tijden, morgen wordt er misschien een zotte persoon gekozen voor een 2e ambtstermijn, wie weet hoe zot hoog gaan de prijzen wanneer er weer iets beweegt in de wereld.

Betreffende gas:

Ik zie nu net dat je op MijnEnergie Easy Fixed kan nemen met -0,90 c€/kWh korting, wat het totaal op 5,26 c€/kWh brengt.
Toch een stukje goedkoper dan de BasicFix van maart.

Op Flow krijg je nu -1,90 c€/kWh korting, vs 2,26c€/kWh korting van oktober. Heb ergens wel spijt dat ik de kat uit de boom heb gekeken. Al ben ik er nog altijd niet uit dat ik vlak voor de Amerikaanse verkiezingen op variabel zou willen overschakelen.

Alternatief vast Pixel Fixed:
5,12 c€/kWh met MijnEnergie promo, maar nogal hoge jaarlijkse kost van €130 wat de boel nogal teniet doet, indien geen hoog verbuik.

Edit:
iChoosr KBC groepsaankoop waar ik me altijd voor inschrijf:
Variabel via EnergyVision (nog nooit van gehoord):
3,96 c€/kWh (oktober) & 4,40 c€/kWh (november) + geen vaste vergoeding

De variabele tariefcomponent “Aardgas - Groepsaankooptarief 10-2024” wordt maandelijks geïndexeerd.
Het variabel tarief “Aardgas” bestaat uit volgende formule: 1,03 x ZTP-RLP-M EUR/MWh.
Zie https://www.energyvision.be/sites/default/files/inline-files/EV-GA-1024-01-iChoosr_0.pdf & https://www.energyvision.be/sites/default/files/2024-10/EV-GA-1124-01.pdf

Iemand ervaring met EnergyVision?

Laatst bewerkt:
Ik blijf bij m'n Optifix van maart '24 (elektriciteit).
We leven in zotte tijden, morgen wordt er misschien een zotte persoon gekozen voor een 2e ambtstermijn, wie weet hoe zot hoog gaan de prijzen wanneer er weer iets beweegt in de wereld.
Moment dat het weer te zot wordt ist terug naar ecopower, daarom hou ik ook het aandeel van Beauvent.

Geprobeerd om bij luminus korting te krijgen voor de gas aangezien ze nogal grote kortingen rondzwieren overal bij verhuis. Niet gelukt.

:laugh: Was worth a try.

Ik wou m'n moeder ook eens laten switchen van Eneco naar Engie Flow. Hun actie-tarief lijkt gewoon verlengd te zijn in november. Scheelt haar toch ook 200€/jaar voor haar bescheiden appartementje.

Al merk ik dat in haar geval Easy Vast eigenlijk amper 41€/jaar duurder is dan Flow... Dergelijk klein verschil verbaasde mij, en gezien de kans waarschijnlijker is dat de prijzen eerder stijgen dan dalen (toch?) ga ik haar wss eens op dat vast tarief zetten.

EDIT: via mijnenergie.be is Luminus MaxxFlex is zelfs nog een pak goedkoper dan Flow (34€/m vs 44€/m, komende van haar Eneco @61€/m). Hmm. Dit is bijna verdacht goedkoop. De kortingen zijn ook pro-rata blijkbaar. Wat mis ik hier?

Laatst bewerkt:
Ik wou m'n moeder ook eens laten switchen van Eneco naar Engie Flow. Hun actie-tarief lijkt gewoon verlengd te zijn in november. Scheelt haar toch ook 200€/jaar voor haar bescheiden appartementje.

Al merk ik dat in haar geval Easy Vast eigenlijk amper 41€/jaar duurder is dan Flow... Dergelijk klein verschil verbaasde mij, en gezien de kans waarschijnlijker is dat de prijzen eerder stijgen dan dalen (toch?) ga ik haar wss eens op dat vast tarief zetten.

EDIT: via mijnenergie.be is Luminus MaxxFlex is zelfs nog een pak goedkoper dan Flow (34€/m vs 44€/m, komende van haar Eneco @61€/m). Hmm. Dit is bijna verdacht goedkoop. De kortingen zijn ook pro-rata blijkbaar. Wat mis ik hier?

Dit heb ik in mijn post van een paar pagina's geleden ook al aangehaald. Voor die kleine meerprijs heb je zekerheid.

Dit heb ik in mijn post van een paar pagina's geleden ook al aangehaald. Voor die kleine meerprijs heb je zekerheid.

Ben eens gaan kijken. Is het normaal dat de vaste vergoeding zo hoog is?

Bij Luminus betaal ik 2x 17,09€ per jaar voor gas en elektriciteit.
Bij dat Engie vast contract is dat blijkbaar €69 + €121 + €54 per jaar.

Moet nog aan de hand van mijn verbruik bereken wat voor mij voordeliger is.

Wacht; er zijn maar twee vaste vergoedingen... Een voor gas en een voor elektriciteit. Een eventuele derde zou voor enkel een injectiecontract zijn zonder bijhorend afnamecontract.

De promo waar sommigen (waaronder ik) hebben ingetekend, gaf deze voor een jaar cadeau, samen met een forse korting op de energieprijs. Anders is dat inderdaad helemaal niet voordelig. En ze rekenen er denk ik een beetje op dat er mensen dit volgend jaar vergeten en dus zwaar doorbetalen voor een veel te hoog standaardtarief.

Laatst bewerkt:

Moet nog aan de hand van mijn verbruik bereken wat voor mij voordeliger is.
De 121 die jij aanhaalt is de administratieve kost bij het delen van energie.

mvg

Terug
Bovenaan