Energieleveranciers

Nu, stomme vraag over Flow, is de injectie ook variabel? Maw in de zomer zakt die prijs als een gieter onder de vaste prijs van Easy Vast? Scheelt namelijk maar een paar euro per jaar.
Ja deze is variabel met flow. Staat in de contracrvoorwaarden. Punt 3

Enkelvoudig = 0,0300 + (0,0647 x EPEXDAM)
- Tweevoudig dag = 0,0300 + (0,0585 x EPEXDAM)
- Tweevoudig nacht = 0,0300 + (0,0802 x EPEXDAM)

Sept’mber was de epexdam rond de 66

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten is de injectieprijs altijd al variabel geweest, ook al heb je een vast contract, voor afname.
maw nu er zo goed als geen injectie is gooien ze met hoge tarieven voor injectie en tegen de tijd dat he daadwerkelijk iets uitmaakt zitten ze aan de grond.

Kan niet geloven dat mensen dan voor 2,2 eurocent niet voor een vast contract kiezen. (ook al is het maar voor 1 jaar) Dat is op een jaar (in mijn geval) 32€ incl de 10 € hogere vaste vergoeding. Maar als in december de prijzen stijgen tot maart heb ik het verschil al terug.

Flow: 12,519 €cent
Easy: 14,762 €cent

Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

maw nu er zo goed als geen injectie is gooien ze met hoge tarieven voor injectie en tegen de tijd dat he daadwerkelijk iets uitmaakt zitten ze aan de grond.

Kan niet geloven dat mensen dan voor 2,2 eurocent niet voor een vast contract kiezen. (ook al is het maar voor 1 jaar) Dat is op een jaar (in mijn geval) 32€ incl de 10 € hogere vaste vergoeding. Maar als in december de prijzen stijgen tot maart heb ik het verschil al terug.

Flow is nog 3,75 cent goedkoper.

De vaste kost van flow is 20euro lager en je krijgt nog 60euro welkomskorting. Dat maakt al 80euro.

Daarnaast krijg je nog 3.75cent/kwh korting. De index moet al stevig stijgen om het tarief van easy te matchen.

En op jaarbasis naar verwachting 2.2cent/kwh meer dat je meer krijgt voor injectie. Wat in mijn geval ook 110euro is. En als de prijzen stijgen, wordt dat nog meer.

Flow met kortingen is toch een 350euro of 40% goedkoper dan easy voor mij.

Hey,

Als ik de Flow variabel chart lees dan heb ik toch echt 12,519 € cent en Easy Vast 14,762 € cent.

Prijs Vast recht:
Flow: 59 €
Vast: 69 €

Welkomskorting:
Flow: 3.75 € cent korting
59 € extra gedurende 1 jaar (gewoon het vast recht)

Easy Vast: 3.20 € cent korting
69 € extra gedurende 1 jaar (gewoon het vast recht).

Dus waar halen jullie die extra getallen vanaf?

Mvg

Blijven de optifixers van maart voor gas bij Luminus, of gaan jullie ook overstappen?
Ik ben voorlopig nog niet van plan om mijn optifix op te zeggen.

Blijven de optifixers van maart voor gas bij Luminus, of gaan jullie ook overstappen?
Ik heb besloten de basicfix van 03/24 op te zeggen. Het verschil was te groot. Zoals al gezegd hier het moet wel heel hard stijgen alvorens je verlies doet.

Hier kost mijn basicfix een 120 € meer op jaarbasis t.o.v. een DATS24, geen rekening houdend met kortingen. Zit op het tarief van april denk ik (6,25 €c / kWh), helaas niet dat van maart. Voor dat verschil blijf ik voorlopig nog.

Wij verbruiken nog niet eens zo veel op een jaar :p

Voor gas hangt dat wel samen met het weer natuurlijk. Oktober 24 was gewoon dubbel zoveel verbruik dan Oktober 23.
Vorige maand 20 euro gas verbruikt ongeveer (basicfix maart 2024). Het verschil afgaand op verbruik vorig jaar is nihil, scheelt 70 euro op jaarbasis tussen vast en variabel.

Voor gas hangt dat wel samen met het weer natuurlijk. Oktober 24 was gewoon dubbel zoveel verbruik dan Oktober 23.
Vorige maand 20 euro gas verbruikt ongeveer (basicfix maart 2024). Het verschil afgaand op verbruik vorig jaar is nihil, scheelt 70 euro op jaarbasis tussen vast en variabel.
Bizar, ik heb vorig jaar 91kWh verbruikt en dit jaar 89kWh voor verwarming en SSW met warmtepomp.
Vorig jaar heb ik de thermostaat wel pas half oktober opgezet en dit jaar al eind september, maar de helft van de dagen is de verwarming wel niet opgesprongen.

Hier is de verwarming nog altijd niet aangeschoten. De thermostaat staat heel het jaar door op 21°C overdag en 19°C 's nachts, dus zolang het niet onder die temperatuur zakt stook ik niet.
Deze morgen was het 21,5°C en ondertussen al weer 22°C. Als de zon zich blijft wegsteken en het kouder blijft buiten zie ik ze 1 dezer wel in gang te schieten.
Dus ja, oktober geen gas verbruikt voor de verwarming.

Bizar, ik heb vorig jaar 91kWh verbruikt en dit jaar 89kWh voor verwarming en SSW met warmtepomp.
Vorig jaar heb ik de thermostaat wel pas half oktober opgezet en dit jaar al eind september, maar de helft van de dagen is de verwarming wel niet opgesprongen.

Heel veel bewolkt en denk zelfs 2 nachten sub 4 graden en een aantal zo rond de 7-8 graden. Vorig jaar heb ik de verwarming aangezet op 26/10, dit jaar 01/10.
Hier is de verwarming overigens ook meer niet aangeweest dan wel in oktober, soms dat het niet nodig was omdat het tegen de middag warm werd buiten, maar dan is het hele huis reeds warm gemaakt natuurlijk. En van instralende zon kunnen we praktisch niet genieten.

Nu zijn de verbruiken ook vrij klein, zodat een verdubbeling eigenlijk nog niets zegt.

Bij ons lag het verbruik ook wel hoger dan vorig jaar.

Cv+SWW (uit gemakzucht van 01/10->04/11)
2023: 76kWh
2024:105kWh

Gisteren was mijn vriendin thuis en zei dat het heel de dag al dikke mist is, terwijl ik in Antwerpen in de zon zat. We hebben hier toch ook wel een aantal dagen gehad dat er geen enkel zon te zien was, dan springt de verwarming wel aan.

Nog iemand al telefoon gehad van Luminus dat ze claimen dat BasicFlex nog steeds goedkoper is dan Flow, zelfs met de korting?
Vandaag ook telefoon, wel met het eerlijke statement dat "zelfs met de welkomstkorting het tarief bij Luminus lager is". Maar goed er is ook de korting op de energieprijs. "Euh ... euh ... ja ..., dan begrijp ik dat u verandert." :p Met een vriendelijke noot afgesloten en nog maar vermeld dat ik tevreden was van Luminus en misschien nog wel terugkeer. DIene mens doet ook maar zijn (kut)job.

Terug
Bovenaan