Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Go with the flow!Gisteren ook naar Flow overgeschakeld.
Niet correct volgens de kleine lettertjes die ik gelezen heb. Als ik het me goed herinner was dat ofwel vanaf het begin ofwel vanaf de 6de maand pro rata voor al de kortingen bij Engie Flow. Maakt natuurlijk wel dat je bijna een jaar moet blijven om alle voordeel mee te snoepen. Maar je kan vroeger weg met een minimaal kortingsverlies.Scheelt bij mij +-€300/y (Luminus BasicFlex vs. Engie Flow). Lijkt mij inderdaad dan zeker de moeite waard om te switchenZijn er addertjes onder het gras? Je moet best min. 1 jaar het contract houden om aanspraak te maken op hun extra korting.

Dus nu Engie flow voor electriciteit en basicfix nog houden voor gas? Ik volg gewoon de meerderheid hier ;p
Mijn flow start vandaagcontractwisseldag!
Voor zowel elektriciteit als gas overgeschakeld hier.Gisteren ook naar Flow overgeschakeld.
Ik heb gewoon mijn Fluvius data gekoppeld aan mijn mijnenergie account.Beetje moeten knutselen om de Fluvius output van mijn jaarlijks verbruik deftig te krijgen. (Bedankt Fluvius voor die ongevraagde nieuwe digitale meter terwijl er al een perfect werkend exemplaar in de werfkast zat die in de definitieve aansluiting kon komen, om dan nadien de data van beide meters niet gewoon samen te tellen)
Ecopower zou voor ons volgens de calculators zelfs nu met hun aflopende 7,5c injectievergoeding ongeveer gelijk uitkomen op jaarbasis aan Engie Flow. Duurdere afname maar injectievergoeding compenseert. Wanneer ze in januari naar 2c gaan met dezelfde kost voor afname zit het eerder rond 250€ verschil op jaarbasis.
Nu ik vermoed dat engie's injectievergoeding in de zomermaanden ook nog wat lager zal liggen dan de 4,5c van nu, maar dat prijsverschil zullen ze toch erg moeilijk nog kunnen dichtrijden zolang de energieprijzen niet opnieuw zotjes gaan doen (ecopower is 50% vast tarief dus is daar minder gevoelig aan).
Voor elektriciteit is het complexer dan voor gas denk ik.Ik blijf bij mijn vast contract. Meerprijs is beperkt. Ik zie de waarde van dat vast contract ook volgend jaar nog. En voor mij is de wereld nog altijd te volatiel door de conflicten dat ik de indekking en kost van die verzekering er graag voor bijneem.
Maar mijn totaalverbruik is dan ook maar +/-1800kwh elektriciteit. En ik heb geen gas of zo.
Voor elektriciteit is het complexer dan voor gas denk ik.
Ik injecteer ook zo'n 5000kWh per jaar, dus die prijs is ook belangrijk. En ik krijg aan CREG tarief mijn laadkosten terug betaald. Met een vast contract steek ik toe aan thuisladen behalve wanneer we een dikke prijsstijging zouden ondergaan. Gezien het CREG ook stijgt als de variabele prijzen stijgen, is het risico ook deels beperkt. Maar ik snap perfect waarom ge vast tarief kiest met zo een kleine afname en mogelijks geen tot weinig injectie.

Ik heb 4200 - 4800kwh injectie.Voor elektriciteit is het complexer dan voor gas denk ik.
Ik injecteer ook zo'n 5000kWh per jaar, dus die prijs is ook belangrijk. En ik krijg aan CREG tarief mijn laadkosten terug betaald. Met een vast contract steek ik toe aan thuisladen behalve wanneer we een dikke prijsstijging zouden ondergaan. Gezien het CREG ook stijgt als de variabele prijzen stijgen, is het risico ook deels beperkt. Maar ik snap perfect waarom ge vast tarief kiest met zo een kleine afname en mogelijks geen tot weinig injectie.
Ik ben hier wel voor te vindenIemand die een ecopower aandeel verkoopt?
Ik denk dat ik ga wisselen van Engie naar Ecopower dynamic.
Engie was enkele jaren de goedkoopste door de effectieve dayahead-prijs als injectieprijs te rekenen, maar heeft helaas ook zijn prijzen aangepast. + 100 euro abbo kosten.

Bij mij staat er dat ik nog geen actief context heb. Heb vroeger de app gehad en toen moest ik de eerst koppelen met Fluvius. Mogelijks kan je dat pas doen als het contract actief is.De Engie smartapp zal dus niet voor mij zijn. Ik heb nog een analoge meter volgens mijn EAN code en ik moet mijn meterstanden manueel ingeven
Na bijna 3 jaar digitale meter zou je toch wel al gaan denken dat de meeste databases up to date zouden zijn, nee?
Bij mij staat er dat ik nog geen actief context heb. Heb vroeger de app gehad en toen moest ik de eerst koppelen met Fluvius. Mogelijks kan je dat pas doen als het contract actief is.
Gij waart de eerste op de flow trein ofwa? Ik zou eens contact opnemen met Engie dan.Mijn contract is actief, ik kan aanloggen in de app maar zie nergens een optie om iets te wijzigen. Enkel manueel meterstanden ingeven.
*Korting die je ook via engie.be kan krijgen.Engie Flow is vooral interessant door de korting die je via MijnEnergie kan krijgen, zonder die korting (bv. als je op de VREG V-Test kijkt) zijn er inderdaad meer competitieve contracten te vinden bij de concurrentie.
*Korting die je ook via engie.be kan krijgen.
Het verschil van de paar euro die je te zien krijgt in de prijssimulatie is volgens mij door een verschillend capaciteitstarief op de engie site en bij mijnenergie.be, want je kan die op beiden niet zelf ingeven.