Energieleveranciers

Met dynamisch zou ik toch mijn broekje vol schijten. Voor t zelfde geld zit je op een yolo dag net je wasmachine en oven een halve dag te gebruiken en krijg je een rekening van 100 euro.

Of je injecteert aan negatieve tarieven en mag 100 euro leggen.
Slimme sturing en een thuisbatterij, anders zou ik het ook niet aandurven. Plus je kent de energietarieven de dag op voorhand dus kan je je wasmachine laten werken op de goedkope momenten (of uiteraard wanneer de zon schijnt).

Met dynamisch zou ik toch mijn broekje vol schijten. Voor t zelfde geld zit je op een yolo dag net je wasmachine en oven een halve dag te gebruiken en krijg je een rekening van 100 euro.

Of je injecteert aan negatieve tarieven en mag 100 euro leggen.
Zien dat je uw omvormer kunt laten stoppen met injecteren bij negatieve prijzen.
En zelf met negatieve injectie bracht het evenveel op dan het gemiddelde injectie contract.

Ook gaat het niet zo’n vaart lopen hoor door eens uw wasmachine op een verkeerd tijdstip te draaien.

Net groot verbruikers zoals een EV en warmtepomp kun je ene groot deel van uw gebruik sturen naar de goedkopere momenten.
EV op de goedkope momenten laden en de warmtepomp even laten pauzeren op de pieken.

Ik volg de dynamische prijzen al ffkes en dat valt echt goed mee. Alleen niet interessant als je geen grote verbruikers hebt. Want als je alleen elektrisch kookt, TV kijkt en computert op de piek, zal je duurder af zijn.

Slimme sturing en een thuisbatterij, anders zou ik het ook niet aandurven. Plus je kent de energietarieven de dag op voorhand dus kan je je wasmachine laten werken op de goedkope momenten (of uiteraard wanneer de zon schijnt).
Welke site gebruik je voor de energietarieven van een dynamisch contract te zien? Hier worden de prijzen soms de dag zelf pas in de namiddag geüpload op Elexys.

Ik heb ook een thuisbatterij en slimme sturing en de Engie Smart app en snap er de kloten van.
Eergisteren haalde ik 1.79 kWh van het net en volgens Engie Smart kost dat 1 euro. Dat kan toch niet? Dag ervoor 1.34 kWh van het net gehaald aan 0.89 euro. Zijn de prijzen voor goud.

De slimme sturing doet de laatste dagen ook maar raar. 's Nachts zowel van het net halen om half uur later op het net te steken. Paar uur later idem :/

Welke site gebruik je voor de energietarieven van een dynamisch contract te zien? Hier worden de prijzen soms de dag zelf pas in de namiddag geüpload op Elexys.

Ik heb ook een thuisbatterij en slimme sturing en de Engie Smart app en snap er de kloten van.
Eergisteren haalde ik 1.79 kWh van het net en volgens Engie Smart kost dat 1 euro. Dat kan toch niet? Dag ervoor 1.34 kWh van het net gehaald aan 0.89 euro. Zijn de prijzen voor goud.

De slimme sturing doet de laatste dagen ook maar raar. 's Nachts zowel van het net halen om half uur later op het net te steken. Paar uur later idem :/

Dat is wel zonder de formule van de leverancier.

Ik gebruik de Noordpool integratie binnen home assistant. Daar kun je dan de formule van de leverancier over gieten en dan weergeven in een grafiekje. Rond 13h krijg je de prijzen voor morgen.

Een vraagje aan jullie. Ecopower is toch wel aan de dure kant. Ben aan twijfelen voor te switchen naar smart green flex van Mega. Is dat een aanrader volgens jullie? Hun promo maakt het voor 1 jaar interessant.
Ver wegblijven van Mega. Heeeeeel ver van wegblijven.

Collega heeft maand geleden batterij met slimme sturing laten installeren en dynamische prijzen genomen.
De leverancier zei vlakaf: we snappen het systeem soms zelf niet, het doet soms zeer rare zaken, maar gewoon op vertrouwen want het werkt wel.. 😁

Zijn er hier veel mensen met een slimme sturing eigenlijk (al dan niet in combinatie met een batterij?). Ik geloof enorm in het op mekaar afstemmen van de grootverbruikers en zonneproductie (2 EV's hier en een warmtepomp in de nieuwbouw), maar ik weet nog niet goed hoe eraan te beginnen. De laadpaal hier thuis kan ik makkelijk instellen, maar ik zou later bv ook graag willen dat de warmtepomp smiddags dan benut voor het bijvullen van het warm water etc. Iemand links of tips voor een systeem?

Wat wel is bij Ecopower, het afname tarief is Semi vast, dus mochten de prijzen stijgen deze winter zouden zij minder hard stijgen dan de enige flow prijs?

Iemand zou die formules eens naast elkaar moeten plotten met dezelfde stijging van markt prijs?
Het vaste deel is 17cent/kwh, dus de prijs moet daar al boven gaan om van die vertraging te genieten. Nu trekt dat vaste deel de prijs omhoog omdat dat stuk vrij duur is.

Zijn er hier veel mensen met een slimme sturing eigenlijk (al dan niet in combinatie met een batterij?). Ik geloof enorm in het op mekaar afstemmen van de grootverbruikers en zonneproductie (2 EV's hier en een warmtepomp in de nieuwbouw), maar ik weet nog niet goed hoe eraan te beginnen. De laadpaal hier thuis kan ik makkelijk instellen, maar ik zou later bv ook graag willen dat de warmtepomp smiddags dan benut voor het bijvullen van het warm water etc. Iemand links of tips voor een systeem?
Momenteel heb ik Lifepowr, maar die ondersteunen momenteel nog geen warmtepomp. De thuisbatterij, zonnepanelen, thuislader worden wel ondersteund, alleen kost het wel wat maandelijks. We zullen zien of ik de investering kan terugverdienen, maar daarvoor doe ik het ook niet.
Loxone lijkt me wel heel veelbelovend om alles hierboven te combineren met dan nog eens de warmtepomp erbij :)

Ik ben vandaag geswitched naar flow voor elektriciteit (via mijnenergie). Thnks voor de tip.
Luminus heeft een gelijkaardige aanbieding (een korting van 25% op de kWh-prijs + 110 € extra als "Welkomstpremie"). Denken jullie toch dat Engie voordeliger blijft?

Luminus heeft een gelijkaardige aanbieding (een korting van 25% op de kWh-prijs + 110 € extra als "Welkomstpremie"). Denken jullie toch dat Engie voordeliger blijft?
Flow blijft er als goedkoopste uitkomen als ik simuleer via mijnenergie.be
Maar misschien is dat anders voor iemand met een ander gebruikersprofiel.

Engie is nog 2€ goedkoper in mijn geval en biedt hetzelfde tarief aan rechtstreeks op hun eigen site. Bij Luminus enkel via mijnenergie.

Hier ook net overgeschakeld op Flow.

Terug
Bovenaan