Energieleveranciers

Wat bedoel je? Ik switch al 'heel wat jaren' elk jaar. Dat scheelt inderdaad 1000€ en dat blijft (voorlopig toch) gewoon duren.

Ik weet dat bij veel financiële instellingen geldt: Als je ooit een keertje klant geweest bent en je komt 10 jaar later nog eens aankloppen dan word je NIET meer aanzien als een nieuwe klant en dan krijg je toch de promo niet meer. (zelf effectief een keertje meegemaakt)

Maar bij energieleveranciers is de concurrentie blijkbaar dusdanig groot: Stap je voor de 20ste keer over als klant dan ben je voor de 20ste keer ne nieuwe klant. En ne 'nieuwe' gasklant is ook gene 'nieuwe' elektriciteitsklant. Ze zijn daar heel erg soepel mee.
Ik betaal maar €2500 per jaar, dus als ik jou volg switch ik 10x en dan betaal ik niets meer (want bij iedere switch spreek je over een besparing van 200 - 300 eur) dat klopt dus niet, in het begin zal je besparing groot zijn omdat je bv 'verkeerd' zit, maar na een tijdje zal je besparing toch miniem zijn

Ik zou inderdaad ook altijd goed vergelijken via de V-test/website van de leverancier zelf.

Mijnenergie.be is geen liefdadigheidsorganisatie hé. Integendeel, onderdeel van DPG zelfs. Die werken op commissie, wat op één of andere manier moet worden terugverdiend. Goed opletten dus met de kortingen daar.
Het staat nochtans op de site van de CREG als tool met "vertrouwensmerk van de CREG":

Maarja, wat je zegt is waar. mijnenergie.be is heel goed in dingen als Ecopower en Luminus BasicFlex gewoon niet te tonen in hun lijst.
Op de vtest ga je altijd meer tarieven zien, maar daar staan dan weer minder goed de promo's op merk ik (hoewel ze daar blijkaar wel de tools voor aanbieden).

Voila, overstapt naar Engie Flow met ingang vanaf 16/11. Komt goedkoper uit als mijn simulatie met dynamisch tarief door de hoge korting (235euro) in het eerste jaar.
Voorschot is van 72euro (Ecopower) naar 78euro gegaan, maar onze afname is ook licht omhoog gegaan dus het zal al bij al niet zoveel schelen.

Ik betaal maar €2500 per jaar, dus als ik jou volg switch ik 10x en dan betaal ik niets meer (want bij iedere switch spreek je over een besparing van 200 - 300 eur) dat klopt dus niet, in het begin zal je besparing groot zijn omdat je bv 'verkeerd' zit, maar na een tijdje zal je besparing toch miniem zijn
Het is 10x switchen op 10 jaar tijd hé en niet 10x PER jaar. Anders zou het inderdaad gratis zijn. I wish! :cheer:

Je betaalt in uw voorbeeld dan 25000€ op 10 jaar en je hebt dan inderdaad +-2500€ (alles in totaal) bespaard op al die jaren.

Laatst bewerkt:
Voila, overstapt naar Engie Flow met ingang vanaf 16/11. Komt goedkoper uit als mijn simulatie met dynamisch tarief door de hoge korting (235euro) in het eerste jaar.
Voorschot is van 72euro (Ecopower) naar 78euro gegaan, maar onze afname is ook licht omhoog gegaan dus het zal al bij al niet zoveel schelen.
Ik ook net overgestapt naar Engie Flow vanaf 16/11 :)
Ik heb de simulatie gedaan via hun eigen site en dan kom ik, zoals @Tomski zei, zo goed als hetzelfde uit als via mijnenergie.be. Scheelt een paar cent per maand.
Wel op te volgen en ten laatste over een jaar overstappen, want zonder promo is het echt niet zo interessant.

na 2,5 jaar content te zijn van Engie Direct (variabel)
toch overgeschakeld naar Eneco zon en wind flex (variabel).

Alarmbelletjes gingen af toen ik na 2 jaar opeens mijn voorschotfactuur zag verhoogd worden van 75 naar 95 euro :sop:
met zelfde verbruik.

Meteen de vreg creg test gedaan, en bij eneco zou ik landen op 55euro per maand voorschotfactuur (op basis van mn verbruik).
Dan neem ik er die éénmalige aansluitkosten (want geen heel 3e jaar bij engie) er met plezier bij.

na 2,5 jaar content te zijn van Engie Direct (variabel)
toch overgeschakeld naar Eneco zon en wind flex (variabel).

Alarmbelletjes gingen af toen ik na 2 jaar opeens mijn voorschotfactuur zag verhoogd worden van 75 naar 95 euro :sop:
met zelfde verbruik.

Meteen de vreg creg test gedaan, en bij eneco zou ik landen op 55euro per maand voorschotfactuur (op basis van mn verbruik).
Dan neem ik er die éénmalige aansluitkosten (want geen heel 3e jaar bij engie) er met plezier bij.
Ja ik had nu ook een promo bij Luminus voor professioneel gebruik. Maar ik zie nu een tarief staan dat echt reteduur is.
Met die promo erbij valt het nog mee maar zonder is het een veel te duur contract op basis van het dag/nachttarief.

Dus elk jaar opnieuw vergelijken vind ik echt wel nuttig (daarvoor moet je niet persé overschakelen maar het is gewoon nuttig).

Dus elk jaar opnieuw vergelijken vind ik echt wel nuttig (daarvoor moet je niet persé overschakelen maar het is gewoon nuttig).
Inderdaad. Ik vergelijk ook elk jaar, maar vorig jaar vond ik het voor enkele euro per maand, de moeite niet.
(andere aanbieder was misschien 2 euro per maand goedkoper).

Maar nu, na 2,5 jaar engie direct, vond ik het toch wat te gek.. dat ik opeens 20 euro per maand meer moest betalen voor energie.
Dus van 95 naar 55 euro gegaan (uiteraard met korting, en wellicht ook goedkoper tariefkaart) is mooi.

Ik ook net overgestapt naar Engie Flow vanaf 16/11 :)
Ik heb de simulatie gedaan via hun eigen site en dan kom ik, zoals @Tomski zei, zo goed als hetzelfde uit als via mijnenergie.be. Scheelt een paar cent per maand.
Wel op te volgen en ten laatste over een jaar overstappen, want zonder promo is het echt niet zo interessant.

Klopt, binnen een jaar ga ik ook weer wisselen, ofwel naar Drive (die is interessanter qua stroomprijs, maar de korting was een pak minder) als ik bij Engie wil blijven (schijnt dat hun apps zo goed zijn, benieuwd naar)

En anders gaan we weer es luminussen.

Klopt, binnen een jaar ga ik ook weer wisselen, ofwel naar Drive (die is interessanter qua stroomprijs, maar de korting was een pak minder) als ik bij Engie wil blijven (schijnt dat hun apps zo goed zijn, benieuwd naar)

En anders gaan we weer es luminussen.
Ik heb tot 1/1/2024 bij Engie gezeten voor een maand of 11 en die app was inderdaad wel goed. En iedere paar weken werd die uitgebreid met nieuwe features enzo.

Wat vergelijken betreft, ik denk dat ik bijna maandelijks of ministens per kwartaal wel eens een Vtest invul. Gewoon om te zien wat de energie prijzen aan het doen zijn. En als ik zie dat het niet meer interessant is, switch ik uiteraard.

Ik heb tot 1/1/2024 bij Engie gezeten voor een maand of 11 en die app was inderdaad wel goed. En iedere paar weken werd die uitgebreid met nieuwe features enzo.

Wat vergelijken betreft, ik denk dat ik bijna maandelijks of ministens per kwartaal wel eens een Vtest invul. Gewoon om te zien wat de energie prijzen aan het doen zijn. En als ik zie dat het niet meer interessant is, switch ik uiteraard.

Ben er benieuwd naar, kan het nog niet niet gebruiken want mijn contract gaat maar 28/10 in voege.

Er komt binnenkort een EV aan. Zal even kat uit de boom kijken zijn om te zien hoe goed we de panelen kunnen gebruiken om de auto te vullen. In functie daarvan zal de volgende switch bepaald worden.

Goedkoper dan bv. DATS omdat je waarschijnlijk heel veel injectie hebt dan?

Goedkoper dan bv. DATS omdat je waarschijnlijk heel veel injectie hebt dan?
4675kWh afname en 5000kWh injectie. Bij Engie flow krijg je 3,75cent/kWh korting op afname en 59euro welkoms kosting. Das een 235euro in mijn geval. Daardoor is het in mijn geval de goedkoopste speler momenteel.

Een vraagje aan jullie. Ecopower is toch wel aan de dure kant. Ben aan twijfelen voor te switchen naar smart green flex van Mega. Is dat een aanrader volgens jullie? Hun promo maakt het voor 1 jaar interessant.

Een vraagje aan jullie. Ecopower is toch wel aan de dure kant. Ben aan twijfelen voor te switchen naar smart green flex van Mega. Is dat een aanrader volgens jullie? Hun promo maakt het voor 1 jaar interessant.
Mega is qua tarieven soms wel interessant, maar dat gaat dan ook ten koste van de 'service'. Hun klantendienst is echt niet goed. De klant is daar niet altijd koning. Als ze een fout maken op een factuur en je vecht dit aan, bereidt u dan heel goed voor.

Ik heb 22 maanden (Je leest dit goed) moeten vechten tegen een factuur vooraleer Mega mij 'definitief' gelijk heeft gegeven (Lees: na al die tijd heeft er pas echt iemand inhoudelijk naar gekeken en toen opgemerkt dat ze een kansloze zaak hadden tegen mij).

Het ging over amper 30€ en iedereen die ik ken zei: Voor dat bedrag ga je toch geen duizenden euro's boete riskeren? Betaal dat toch gewoon? Maar ik ben op dat vlak absurd / extreem koppig. Finaal heb ik die strijd trouwens gewonnen.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar engie flow. Doe een simulatie via hun site of mijn energie en dan krijg je normaal 3.75cent/kwh korting en 59euro welkomskorting.

Ik blijf voorlopig bij Ecopower. Heb hun dynamisch energietarief en dat is volgens mijn inzichten nog wel vrij concurrentieel (misschien niet het allergoedkoopst, maar soite). Jammer van die injectietarieven.

Ik blijf voorlopig bij Ecopower. Heb hun dynamisch energietarief en dat is volgens mijn inzichten nog wel vrij concurrentieel (misschien niet het allergoedkoopst, maar soite). Jammer van die injectietarieven.
Inderdaad. Ik was die aan het vergelijken en Ecopower was vrij competitief met de rest. Frank energie was de goedkoopste icm hij welkomskorting van 50euro, maar anders scheelde het niet veel.

Maar uiteindelijk kom ik met Engie Flow goedkoper uit dan dynamisch volgens de vtest adhv mijn Fluvius gegevens.

Met dynamisch zou ik toch mijn broekje vol schijten. Voor t zelfde geld zit je op een yolo dag net je wasmachine en oven een halve dag te gebruiken en krijg je een rekening van 100 euro.

Of je injecteert aan negatieve tarieven en mag 100 euro leggen.

Terug
Bovenaan