Energieleveranciers

Een vast contract is niet echt vast omdat je toch op elk moment kan overstappen.
Omdat mensen makkelijk kunnen overstappen ligt de prijs van vast ook iets hoger (dat zit allemaal in de prijs berekend).
Je hoeft je echt niet te schamen om over te stappen.

Een vast contract is niet echt vast omdat je toch op elk moment kan overstappen.
Omdat mensen makkelijk kunnen overstappen ligt de prijs van vast ook iets hoger (dat zit allemaal in de prijs berekend).
Je hoeft je echt niet te schamen om over te stappen.
Inderdaad, gas staat zo variabel bv aan 3.73 (BasicFlex) vs 5.94 (BasicFix), nog een stevig verschil. Maar goed, daar zijn hier al 498 pagina's over gevloeid :-).

Wee de gebeente van wie die vaste tarieven heeft vastgelegd 1,5jr geleden en er nooit meer naar omgekeken heeft. We gaan van 58.9/45.6ct ELEK en 23,76ct GAS in Augustus 2022 naar deze tarieven, immens!

Inderdaad, gas staat zo variabel bv aan 3.73 (BasicFlex) vs 5.94 (BasicFix), nog een stevig verschil. Maar goed, daar zijn hier al 498 pagina's over gevloeid :).

Wee de gebeente van wie die vaste tarieven heeft vastgelegd 1,5jr geleden en er nooit meer naar omgekeken heeft. We gaan van 58.9/45.6ct ELEK en 23,76ct GAS in Augustus 2022 naar deze tarieven, immens!

In absolute termen (euro's) is het verschil tussen variabel en vast in mijn ogen echt wel verwaarloosbaar. Ik ben van mening dat wanneer energieprijzen laag staan je sowieso vast contract moet nemen. De kleine meerkost is een verzekering die wanneer je het nodig hebt er dubbel en dik uithaalt

Aanzienlijk vast verschil met vorige maand. No brainer :cool:
Ik zie dat Basifix 2j nog de enige vaste formule is die ze momenteel aanbieden. Voorheen had je ook nog een 1 jarig vast contract? of heb ik daar nu over gekeken?

Aanzienlijk vast verschil met vorige maand. No brainer :cool:
Ik zie dat Basifix 2j nog de enige vaste formule is die ze momenteel aanbieden. Voorheen had je ook nog een 1 jarig vast contract? of heb ik daar nu over gekeken?
Comfy, staat er nog steeds tussen.
Voor elektriciteit deze maand: 16,27 dag en 13,7 nacht.

In absolute termen (euro's) is het verschil tussen variabel en vast in mijn ogen echt wel verwaarloosbaar. Ik ben van mening dat wanneer energieprijzen laag staan je sowieso vast contract moet nemen. De kleine meerkost is een verzekering die wanneer je het nodig hebt er dubbel en dik uithaalt

Juist niet toch. Je wil profiteren van de lage variabele en op tijd naar een vaste kunnen switchen (zolang het aanbod er is).
Nu, ik blijf ook bij een vaste en daal maandelijks mee. Voor mij is dat een geruststelling dat ik ongeveer weet wat ik kwijt ben aan gas. In een streng jaar zal dat nu 1000 euro zijn vermoed ik. In een warm jaar zoals nu zal dat 700 euro zijn.

Dat kan goedkoper, maar ik heb het dag en nacht warm voor een schappelijke prijs. Tijdens de piek in het ander huis betaalde ik dat bedrag maandelijks aan voorschot.

Zalig, moet zelfs niet meer vergelijken jullie doen het hier al. Ook nieuwe basicfix gefixed.

PS: Zonder schaamte

Dynamisch tarief bij Engie is na lange tijd dezelfde formule te hebben gebruikt nu toch stuk duurder geworden met de nieuwe tariefformule vanaf deze maand.

Als ik een simulatie doe tussen mijn totaal verbruik in 23 met de vorige formule en deze van nu dan ga ik van €765 naar €805. In absoluut bedrag niet zo een stijging, procentueel wel 5%

Ik merk ook bij hun andere variabele tarieven een kleine aanpassing van de tariefformules, telkens duurder.

mijn "energieleverancier" label in gmail staat in oneindige loop

elke maand 2 mails van luminus:

Jouw aanvraag voor een tariefwijziging
Bevestiging van uw nieuwe energietarief

:laugh:

Wel opvallend hoe ze van jouw naar uw overschakelen in hun communicatie. :lol:

Hebben hier in juni ingetekend voor basicfix van Luminus (gas en elektriciteit). Nu zouden we graag opnieuw een variabel contract nemen omdat de prijzen erg laag staan tov de prijzen die we betalen.
Volgens aanbieders is eneco de goedkoopste met kortingen maar krijg niet direct goede reviews. Vroeger nog klant geweest bij Engie (Direct) en waren daar ook wel tevreden van.
Wat stellen jullie voor? Dankjewel!

Hebben hier in juni ingetekend voor basicfix van Luminus (gas en elektriciteit). Nu zouden we graag opnieuw een variabel contract nemen omdat de prijzen erg laag staan tov de prijzen die we betalen.
Volgens aanbieders is eneco de goedkoopste met kortingen maar krijg niet direct goede reviews. Vroeger nog klant geweest bij Engie (Direct) en waren daar ook wel tevreden van.
Wat stellen jullie voor? Dankjewel!
Ik werk eerder omgekeerd. Heb deze winter (tijdens hoog gasverbruik) het goedkopere variabel tarief gehad en denk eraan om voor gas na de winter terug naar vast te gaan (lage gasverbruik na de winter, en dus minder erg dat vast wat duurder is dan variabel). Rond september herevaluatie. Voor elektriciteit blijf ik op variabel.

Terug
Bovenaan