Energieleveranciers

I wish maar ik kan die niet limiteren voorzover ik heb gehoord bij collegas. En in de shell recharge website zie k daar nie veel info over.

Laadpaal is een newmotion home advanced
Zou wel moeten kunnen, zie page 7&8.

TLDR:
Standard configured charge capacity
1-phase 16A (3,7kW)**
3-phase 16A (11kW)**
**Contact NewMotion for changing charge capacity.

Hoeveel m3 gas hebben jullie al verbruikt sinds 1 januari?

Dat is niet echt te vergelijken tussen woningen en dan heb je nog de regio (type gas), maar:
Januari 2024: Laag calorisch gas 145,7 m3 (1490 kWh) - Hoog calorisch = 130 m3
Februari 2024 tem vandaag: Laag calorisch gas 48,5 m3 (495 kWh) - Hoog calorisch = 43 m3 .

0!

Maar wel 1200kWh stroom (zonder EV of zwembad, puur huishouden + warmtepomp) :unsure:

Feb is al beter, we zijn halverwege en zit nog maar aan 350. Januari heeft ze zot veel defrosts gehad.

Idem,

Echter : 134,167 kWh + 436,379 kWh, waarvan 344kwh van de 436.379 kwh was voor de warmtepomp.

Laatst bewerkt:
Zit aan 454 m3 open bebouwing van 1994 van +-220 vierkante leter. Nieuwe HR gasketel van Vaillant en zoldervloer geisoleerd.

Epc C zonder de gasketel en zoldervloerisolatie , dus zal nu B zijn.

Wel een vide in de gang waar vermoedelijk wel wat Warmte vanuit de living verloren gaanverloren gaat (in de gang zelf staat de chaudfage wel nooit op)

Vind dat precies aan de vrij hoge kant. Nochtans doen we niets abnormaals.

Zit aan 454 m3 open bebouwing van 1994 van +-220 vierkante leter. Nieuwe HR gasketel van Vaillant en zoldervloer geisoleerd.

Epc C zonder de gasketel en zoldervloerisolatie , dus zal nu B zijn.

Wel een vide in de gang waar vermoedelijk wel wat Warmte vanuit de living verloren gaanverloren gaat (in de gang zelf staat de chaudfage wel nooit op)

Vind dat precies aan de vrij hoge kant. Nochtans doen we niets abnormaals.

Goh, ik heb in een EPC C woning gewoond, ob 330m2, ook van 1994, daar was Januari alleen 420m3 gas. Op jaarbasis 2700m3. En daar werd enkel beneden verwarmd, boven op 15-16 graden gehouden. Denk niet dat het echt abnormaal is hoor.

295 + 96 m³ hoog-calorisch, open bebouwing van 240 m² (denk ik), ~2000, EPC B.

@LaCucaracha: scheelt dus niet veel met jullie verbruik.

Veel hangt ook af van hoeveel tijd je bv. thuiswerkt en thuis was in de nieuwjaarsperiode,...

Hier is het ook 200+ m2 open bebouwing, maar EPC 50. Staat hier continu op 21.5. Dag en nacht.

24h de klok rond verwarmen verbruikt niet zoveel meer als nachtverlaging. Of je moet een niet geïsoleerd huis hebben. Als je muren slecht geïsoleerd zijn, je originele ramen/deuren hebt lijkt me je verbruik niet gek.

Januari was echt koud, februari is dan wee abnormaal warm.

Net even gecheckt. EPC is ~80. Maar is pre zonnepanelen. Hoeveel zou dat schelen?

Origineel was het ook 257M2 bewoonbaar. Maar we hebben ~ 20m2 living afgesplit (geisoleerde binnenmuur gestoken met deur) in garage en een poort gestoken. Kunnen nu van voor rechtstreeks door de garage de tuin in, gemakkelijk met fietsen en tuin gerief.

Net even gecheckt. EPC is ~80. Maar is pre zonnepanelen. Hoeveel zou dat schelen?

Origineel was het ook 257M2 bewoonbaar. Maar we hebben ~ 20m2 living afgesplit (geisoleerde binnenmuur gestoken met deur) in garage en een poort gestoken. Kunnen nu van voor rechtstreeks door de garage de tuin in, gemakkelijk met fietsen en tuin gerief.
Ligt aan hoeveel zonnepanelen je hebt en aan de totale oppervlakte van het huis. Maar aan 25 punten minder kom je vrij vlot.

52,2m³ in januari
16,2m³ deze maand

Dat is wel heel weinig. Gas is uw hoofdverwarming niet dan?

Terug
Bovenaan