Energieleveranciers

Inderdaad, wel een pak sneller dan bij Luminus alleszins!
En de meerprijs en energieprijs is zelfs in januari al gecompenseerd door de hogere injectievergoeding :fingerguns:
Inderdaad! Bij Luminus hebben ze vandaag bevestigd dat het hun gelukt is om maandelijkse afrekening te doen… vanaf maart. 6 maanden na de aanvraag datum..

Is er eigenlijk een maximum termijn waarbinnen de wijziging van leverancier miet zijn doorgevoerd?
Ik ging op 16/12/2023 een contract aan met total variabel. Ik checkte telefonisch en ik ging ten laatste op 15/1 bij hen zitten zei men bij de klantendienst. Nu ben ik pas op 5/02 bij hen.

Gevolg is dat ik 20 dagen dus nog aan een veel duurder vast tarief bij vorige leverancier moet betalen. Kan dit zomaar?

Veel mensen die maandelijkse afrekening laten doen ? Ik denk om over te schakelen vermits mn Ev binnekort zal toekomen. Dan heb ik mischien ook het compensatie gedeelte van werkgever in de maand erop zodat het allemaal wat transparant blijft.
Eens zien of 11kw home chargen de creg tarief zal dekken of overschrijden

Veel mensen die maandelijkse afrekening laten doen ? Ik denk om over te schakelen vermits mn Ev binnekort zal toekomen. Dan heb ik mischien ook het compensatie gedeelte van werkgever in de maand erop zodat het allemaal wat transparant blijft.
Eens zien of 11kw home chargen de creg tarief zal dekken of overschrijden
Ik ben overgeschakeld naar maandelijks sinds ik een EV heb. En met een maandpiek van 14kW (11kW van de auto + 3kW voor de rest van je huis) denk ik dat je een héél voordelig contract gaat nodig hebben en héél veel gaat moeten thuisladen om niet boven het CREG tarief uit te komen.

Ik doe een 50k km per jaar. Denk datk 2 keer minstens per week zal full laden. Ik gok op een 8000kw op jaar basis. Khaf graag aan 7kw willen laden maar mn nieuwr eqb ondersteund blijkbaar niet afknijpen. Enkel de laadpaal loadbalanced het huis op 11kw hebk begrepen

Ik doe een 50k km per jaar. Denk datk 2 keer minstens per week zal full laden. Ik gok op een 8000kw op jaar basis. Khaf graag aan 7kw willen laden maar mn nieuwr eqb ondersteund blijkbaar niet afknijpen. Enkel de laadpaal loadbalanced het huis op 11kw hebk begrepen
Dan denk ik dat de kans heel groot is dat je mag bijbetalen. Je kan beter die laadpaal limiteren op 5kW (nog steeds vlot genoeg) om te voorkomen dat je je blauw betaalt aan capaciteitstarief.

I wish maar ik kan die niet limiteren voorzover ik heb gehoord bij collegas. En in de shell recharge website zie k daar nie veel info over.

Laadpaal is een newmotion home advanced

Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat de kans heel groot is dat je mag bijbetalen.
Dat kan jij echt niet zomaar zeggen. Als die load balancing goed werkt op 11 kW, zal hem dat nog altijd niet meer kosten dan vroeger omdat hij ook een heel hoog verbruik heeft (>10000 kWh/jaar). Hij gaat sowieso onder het CREG tarief uitkomen als de load balancing werkt.

Dat kan jij echt niet zomaar zeggen. Als die load balancing goed werkt op 11 kW, zal hem dat nog altijd niet meer kosten dan vroeger omdat hij ook een heel hoog verbruik heeft (>10000 kWh/jaar). Hij gaat sowieso onder het CREG tarief uitkomen als de load balancing werkt.
Kheb wat gesimuleerd en met een 8000kw komk precies aan een kostprijs van 26cent per kw all in. Het aandeel van de vaste kost word lager met hoe meer je stroom verbruikt dan.

Bij 4000kw komk aan 32cent /kw all in

Laatst bewerkt:
Ik laad zelden meer dan 3-4kw. Is toch meer dan genoeg om overnight terug op 80% te zitten mesetal
Dit, het moet gewoon een reflex zijn om je auto gewoon te laden als je thuis bent, ook als je nog 60% overhebt bv. Die reflex om te wachten tot hij leeg genoeg is om een groot deel bij te laden is echt iets wat je bij een diesel/benzine doet, bij elektrisch moet je gewoon telkens inpluggen als je thuiskomt. 't is uiteindelijk ook maar een kleine moeite. Ik doe +-40K km op een jaar en heb nog maar zelden gehad dat ik mijn piek moet verhogen.

Dit, het moet gewoon een reflex zijn om je auto gewoon te laden als je thuis bent, ook als je nog 60% overhebt bv. Die reflex om te wachten tot hij leeg genoeg is om een groot deel bij te laden is echt iets wat je bij een diesel/benzine doet, bij elektrisch moet je gewoon telkens inpluggen als je thuiskomt. 't is uiteindelijk ook maar een kleine moeite. Ik doe +-40K km op een jaar en heb nog maar zelden gehad dat ik mijn piek moet verhogen.
Zou ik ook doen als mn laadpaal dat zou toelaten.

Vandaar dat ik zeg dat de kans groot is, niet dat het een zekerheid is. Die 40-50€ per kW piek hakt er wel redelijk hard in. En aan 26 cent per kWh all-in bij 8000 kWh denk ik dat hij toch een redelijk voordelig tarief heeft.

Je kan je laadpaal toch knijpen… ik knijp zelfs tot 1,4kW op monofase.
(Laadpaal is een alfen pro single 22kW).

Terug
Bovenaan