Energieleveranciers

Ik zie bij fluvius alles wel correct, dus ik gok eerder gewoon een fout bij luminus,

Denk dat ze gewoon van 1000.000 beginnen tellen zijn, en mijn kWH aan het aftrekken zijn.

Veel success jongens, mijn reisje bij Luminus na verkeerde geschatte standen heeft 6+ maanden geduurd.
De laatste afrekening van 31/12 ging dan wel weer vlekkeloos. Hopelijk bij ecopower minder miserie.

Je hebt op dit moment echter een exclusief online energietarief waar een 100% digitaledienstverlening bij hoort. Dit betekent dat onze klantendienst je graag helpt via digitale kanalen zoals chat of het online contactformulier op
Het nadeel van het huidige Basicfix, al moet ik zeggen toen ik ze via chat gecontacteerd had dat ik vrij snel antwoord kreeg.

Gisteren een mail gekregen van Luminus:

Volgens de laatste meterstanden waarover wij beschikken en op basis van uw tarief, verwachten wij dat u op uw afrekening van maart een aanzienlijk bedrag zal moeten bijbetalen.   

Nu hebben ze op 18 Januari onze meters vervangen van analoog naar digitaal.

Zowel gas & elektriciteit geld terug gekregen.

En als ik op fluvius kijk naar het huidig verbruik, zie ik niets abnormaal. Zowel gas &

Dus dit gaat enkel over de periode sinds 18 Januari.

Alleen in de luminus app staat mijn verbruik:
- Gas op 0 m3
- elektrisch verbruik op 999688kWh dag en 999580kwh nacht

Geen idee, hoe ze aan die waarden komen,
Heb mijn meterstand reeds aangeklaagd, met de status op fluvius.

Helaas is contact met luminus ook heel moeilijk want :
Je nam contact op met onze klantendienst.

Je hebt op dit moment echter een exclusief online energietarief waar een 100% digitaledienstverlening bij hoort. Dit betekent dat onze klantendienst je graag helpt via digitale kanalen zoals chat of het online contactformulier op

Mij een beetje bang maken geen probleem, maar als ge meer uitleg wilt kunde gaan zoeken

Hier ook. Wegens overstap naar digitale meters heb ik bijna 500 euro teruggekregen. Nadien ook een gelijkaardige mail en finaal 1300 euro nog kunnen betalen.

Hier ook. Wegens overstap naar digitale meters heb ik bijna 500 euro teruggekregen. Nadien ook een gelijkaardige mail en finaal 1300 euro nog kunnen betalen.

Wat was de oorzaak dan?

Ze hebben de laatste meterstand toch? Kunnen ze toch onmiddelijk goed berekenen

Wat was de oorzaak dan?

Ze hebben de laatste meterstand toch? Kunnen ze toch onmiddelijk goed berekenen

de stijging was te verwachten hé, ik ben in dezelfde periode overgestapt op warmtepomp, dus een veel hoger verbruik. Maar ze hadden die 500 euro niet moeten terugstorten, hou dat gewoon bij en reken dat af op het eind. Nee, wachten tot mijn jaarlijkse meteropname om dan te zeggen:

Ge gaat er ni meer komen hé vriend met uw huidig voorschot, ge gaat 1350 euro moeten opleggen binnen 2 maand, gelieve uw maandelijks voorschot aan te passen naar 675 euro om onverwachte kosten te vermijden. yeah right..

op mijn luminus zag ik mijn nieuwe meters op 0 staan en tegelijk mijn oude meters op negatief met 998800 voor dagteller en 999000 voor dagteller.

En nog een chance dat ik die 500 euro gewoon op de spaarboek gezet heb, en voldoende spaargeld heb om zo een dingen op te vangen. Maar stel je es voor dat dit voorvalt bij een gezin dat elke maand de eindjes aan mekaar moet knopen? Die krijgen 500 euro terug en zijn de koning te rijk en doen het wss op aan dingen die ze zich normaal kunnen veroorloven en 5 maand later: "haja, betaal maar terug hé"

de stijging was te verwachten hé, ik ben in dezelfde periode overgestapt op warmtepomp, dus een veel hoger verbruik. Maar ze hadden die 500 euro niet moeten terugstorten, hou dat gewoon bij en reken dat af op het eind. Nee, wachten tot mijn jaarlijkse meteropname om dan te zeggen:

Ge gaat er ni meer komen hé vriend met uw huidig voorschot, ge gaat 1350 euro moeten opleggen binnen 2 maand, gelieve uw maandelijks voorschot aan te passen naar 675 euro om onverwachte kosten te vermijden. yeah right..

op mijn luminus zag ik mijn nieuwe meters op 0 staan en tegelijk mijn oude meters op negatief met 998800 voor dagteller en 999000 voor dagteller.

En nog een chance dat ik die 500 euro gewoon op de spaarboek gezet heb, en voldoende spaargeld heb om zo een dingen op te vangen. Maar stel je es voor dat dit voorvalt bij een gezin dat elke maand de eindjes aan mekaar moet knopen? Die krijgen 500 euro terug en zijn de koning te rijk en doen het wss op aan dingen die ze zich normaal kunnen veroorloven en 5 maand later: "haja, betaal maar terug hé"
De gezinnen die kunnen omgaan met geld, leggen dat aan de kant en bevragen zich bij hun leverancier hierover.

Degene die het niet kunnen worden gedropt en krijgen een budgetmeter bij Fluvius met prepaid functie.

onze rekening gaan we wel kunnen betalen, indien deze niet van een groot orde van een industrieel bedrijf.

Maar als ik een afrekening krijg van een periode verwacht ik gene kosten meer achteraf

Eergisteren van BasicFix Januari overgestapt naar de nieuwe van februari, maar tot op heden nog steeds geen bevestigingsmail gehad, enkel dat de mail dat de aanvraag is doorgekomen.
Die bevestigingsmails werden vroeger praktisch 5 minuten later doorgestuurd.

Heb hun een mailtje gestuurd, wachten op antwoord...

Eergisteren van BasicFix Januari overgestapt naar de nieuwe van februari, maar tot op heden nog steeds geen bevestigingsmail gehad, enkel dat de mail dat de aanvraag is doorgekomen.

Ik ben deze morgen overgeschakeld. Ik kreeg direct een bevestiging van aanvraag. En dan 5 min later ofzo een bevestiging dat het in orde is.

Als eens gekeken op myluminus?
Daar kan je normaliter ook de stappen opvolgen.

Als eens gekeken op myluminus?
Daar kan je normaliter ook de stappen opvolgen.

Heb eens gekeken, zie het niet direct staan.
Enkel dat het contract afloopt op 21/1/26 => wat overeenstemt met de verandering van januari, niet februari

Nog maar even geduld oefenen tot ze mij terugmailen zeker :(

Is Eneco vast tarief voor gas niet interessanter dan Luminus BasicFix?

Tariefkaart Eneco: https://cdn.eneco.be/downloads/nl/general/tk/BC_032_012402_NL_ENECO_GAS_FIX.pdf

OK, er is wel een vaste vergoeding van 65 euro/jaar VS 17,09 euro/jaar bij Luminus, maar de prijs per kWh ligt dan toch wel lager dan bij BasicFix (5,68 eurocent/kWh VS 6,42 eurocent/kWh). Bijkomstig nadeel van Eneco is dat dat maar 1 jaar vast is t.o.v. 2 jaar vast bij Luminus.

Laatst bewerkt:
Heb eens gekeken, zie het niet direct staan.
Enkel dat het contract afloopt op 21/1/26 => wat overeenstemt met de verandering van januari, niet februari

Nog maar even geduld oefenen tot ze mij terugmailen zeker :(

Heb je 21/1 ook een verandering angevragd? Want dan is die nog in uitvoeringsfase en volgens mij kan je bij activatie pas switchen en zal je de mail daarna dus krijgen.

Zowel voor gas & elektriciteit overgeschakeld naar een variable contract.

Heb wel het gevoel verkeerd gekozen te hebben afgelopen jaren.
Optifix toen heel duur was en nu alles goedkoper is een variabel.

Heb het gevoel dat ik het omgekeerd had moeten doen, wrm voelt een energiecontract aan als gokken….

Heb het gevoel dat ik het omgekeerd had moeten doen, wrm voelt een energiecontract aan als gokken….

Tja, dat is zo. Ik probeer een zo goedkoop mogelijk vast contract te hebben en gebruik dat. Ik besef dat ik geld laat liggen met mijn fixed gas, maar het is niet in die grootorde dat ik daar een slecht gevoel van krijg, ookal betaal ik 25% te veel.
Gewoon niet teveel naar kijken.

Mijn strategie is altijd al variabel geweest, ik heb daar vele jaren voordeel uit gehaald en tijdens de hausse van 2 jaar geleden viel het allemaal best nog wel mee, dat eerder opgedaan voordeel is niet in 1 winter verdampt.

Ik kan het gevoel niet afschudden dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt voor Basicfix, ik ga het voor deze winter nog wel zo laten maar denk tegen volgende winter toch weer in te stappen in een variabel tarief.

Heb je 21/1 ook een verandering angevragd? Want dan is die nog in uitvoeringsfase en volgens mij kan je bij activatie pas switchen en zal je de mail daarna dus krijgen.
Heb op 1/1 een verandering aangevraagd, die op 21/01 dan van start ging.
Nog niks gehoord voorlopig, normaal moet ik morgen ten laatste antwoord krijgen :)

Terug
Bovenaan