Jb631
Member
Inderdaad maar oude berekening maart 22 is beter dan nuInjectietarief is variabel bij Optifix.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad maar oude berekening maart 22 is beter dan nuInjectietarief is variabel bij Optifix.

Bedankt! Als de prijzen van vaste contracten deze evolutie volgen (in juni) raad ik aan om een vast contract te nemen.De groothandelsprijzen staan nu extreem laag door het goede weer en de stabielere vooruitzichten de komende winter. Voorraden worden vlot aangevuld.
Met nog 2 onbekende dagen in mei.
EPEX elektriciteit mei: 80,77 (-23,5% tov april)
ZIGDAM gas mei: 30,63 (-27% tov april)
Direct variabele elektriciteitsprijs dag onder 15 c€/kWh, nacht misschien onder 10 c€/kWh ?
Gas gaat onder 5 c€/kWh.
Ik heb nog een vast elektriciteitstariefDe groothandelsprijzen staan nu extreem laag door het goede weer en de stabielere vooruitzichten de komende winter. Voorraden worden vlot aangevuld.
Direct variabele elektriciteitsprijs dag onder 15 c€/kWh, nacht misschien onder 10 c€/kWh ?
Gas gaat onder 5 c€/kWh.
Dat zijn goede prijzen, zelfs beter dan het lage sociaal tarief. Houden voorlopig! Misschien 1 bedenking… December is historisch niet het beste moment qua prijs om van leverancier of contract te wisselen. Ik zou in jou plaats op het einde van de lente, zomer 24 beginnen rondkijken. Als def. Switchdatum kan je nog gerust december nemen..Ik heb nog een vast elektriciteitstarief
Ik heb even gekeken, het is hier 13,83 dag en 10,227 nacht inclusief 21% Btw.
dus dat is dan 12,12 dag en 8,96 nacht inclusief 6% Btw.
Ik denk niet dat het voor mij reeds nuttig is om te switchen ???
Het variabele tarief komt nu wél in de buurt, maar ik heb die tarieven dus aan een vast tarief (Nog tem december 2024)
Als Optifix gas in juni lager ligt dan de tarieven van april dan ga ik wel switchen voor gas.
De groothandelsprijzen staan nu extreem laag door het goede weer en de stabielere vooruitzichten de komende winter. Voorraden worden vlot aangevuld.
Gas gaat onder 5 c€/kWh.
De prijs voor mei staat vast.
EPEX mei: 80.18
ZIGDAM mei: 30.2
Direct variabele prijs elek dag onder 15 c€, nacht rond 10 c€, gas onder 5 c€
TTF gas vooruitzicht voor winter 2023 is 41.87 of rond 6 c€ volgens de formules van leveranciers.
Ik ben daarop aan het wachten.Dus gewoon tot morgen wachten om optifix te vernieuwen? Zou goedkoper moeten zijn dan optifix Maart (8,205c/kWh) vermoed ik.

das een goede vraag. Full disclosure, met het grillige wereldtoneel vandaag ( Oekraine, China, …) of met een mooier omschrijving, de macro economische volatiliteit zou ik vast nemen. Oftewel eieren voor mijn geld ;-)Als gas vast tarief tussen 7/8 cent wordt zouden jullie vast pakken of variabel betalen onder 6 cent?

Dit is gewoon onfair.Het is echt triestig. Voor mijn gemoedsrust blijf ik bij Optifix, want het zou zomaar eens kunnen duur worden dit najaar. Maar moesten de nieuwe tarieven de markt enigszins volgen van de voorbije weken dan hadden we nu toch wel een iets betere prijs mogen krijgen voor Optifix. De tarieven zijn bijna dezelfde als Optifix April. De energieleveranciers gaan dezelfde weg op als de banken die ons te weinig rente willen betalen…![]()
Gasfutures staan maar op 45€/MWh voor de winter. Zelfs voor de winter erna op 47€/MWh.Dit is gewoon onfair.
De energieleveranciers moeten zich ook indekken tegen die potzntiele prijsstijging. Als de gasfutures op 60mwh staan. Dan is een risicodekking van 30% toch echt niet overdreven. Voor hun marge, administratieve kosten, etc.