Energieleveranciers

Als de trend niet verandert, wordt de marktprijs voor mei tegenover april
Voor elektriciteit 20% lager
Voor gas 25% lager

Met de kortingen die leveranciers voor nieuwe klanten wederom beginnen in te voeren kan het wisselen van variabel naar vast deze zomer wel eens heel interessant worden.

Als de trend niet verandert, wordt de marktprijs voor mei tegenover april
Voor elektriciteit 20% lager
Voor gas 25% lager

Met de kortingen die leveranciers voor nieuwe klanten wederom beginnen in te voeren kan het wisselen van variabel naar vast deze zomer wel eens heel interessant worden.
Ook wel raar dat de VREG de gemiddelde marktprijs van deze maand 2 cent hoger liggen heeft dan vorige maand.
https://dashboard.vreg.be/report/DMR_Prijzen_elektriciteit.html prijs per kWh aanduiden.

Laatst bewerkt:
Als je naar de tab data kijkt, zie je dat ze referentieprijzen van 1 mei gebruiken. Oude prijzen.
Ze doen er soms 20 dagen over om de gemiddelde prijzen op de 1e dag van de maand te bepalen? Wtf
Die data hebben wij bij ons bedrijf nodig om te weten hoeveel we terugbetaald worden. Wraakroepend dat ze daar dan zo lang over doen.

Ze doen er soms 20 dagen over om de gemiddelde prijzen op de 1e dag van de maand te bepalen? Wtf
Die data hebben wij bij ons bedrijf nodig om te weten hoeveel we terugbetaald worden. Wraakroepend dat ze daar dan zo lang over doen.
De (gemiddelde) prijs voor mei is pas bekend op 31 mei na het afsluiten van de markten.
Dus je zal pas de prijs voor mei ten vroegste zien in de resultaten op 1 juni.

Bij de creg doen ze dat ook zo - de boordtabel van mei zal pas in juni beschikbaar worden - diegene die er nu staat is deze van de maand april

Maar ze zouden wel duidelijker mogen zijn bij de vreg, want nu doen ze alsof de prijzen die ze tonen die van mei zijn MAAR dat zijn in praktijk in feite deze van april.

Europese gasprijs daalt naar laagste niveau in bijna twee jaar: “Het lijkt erop dat we Poetin te snel af zijn”
https://www.hln.be/energieprijzen/e...-erop-dat-we-poetin-te-snel-af-zijn~ab8935d0/

🤞🏻🤞🏻 voor Optifix Juni 😀

Ik heb twee maanden terug geswitched van een Engie Direct variabel naar een Engie vast contract. (om wat zekerheid in te bouwen en er niet meer zo bezig mee te hoeven zijn zoals in 2022)

Maar als je die grafiek nu ziet op TTF Gas Futures dan staat het effectief weer zo laag als eind september 2021. Het kriebelt om nog maar eens m'n contract aan te passen.

Best dat de overheid MILJARDEN uitgedeeld heeft om ons door deze onmenselijk harde periode te helpen....

Mijn contract loopt af in November. Nov 22 - Nov 23 momenteel geprojecteerd op 800 euro. Maar aangezien ik tussen April en Nov 0 verbruik heb en een variabel contract heb, zal wat van dat verbruik uitgesmeerd worden over goedkope maanden, dus gogogo TTF.

Als het 3 -4 cent is, dan ga ik voor vast.

En als keer strengere winter is en alle kerncentrales kapot gaan dan gaan de prijzen ook weer exploderen.

En nu wanneer je laag verbruik hebt zijn de variabele prijzen ook laag. Mja

Ff de nieuwe cijfers afwachten voor Optifix gas terug te switchen naar nog voordeliger tarief ( nu op Optifix maart 23 8,2c)
hopelijk wordt Optifix elektriciteit ook beter Qua injectie. Momenteel zit ik ik nog Optifix elektriciteit van maart 22 wegens het gunstige injectietarief ca 11c. Dit tov ca 7c vandaag.

Ff de nieuwe cijfers afwachten voor Optifix gas terug te switchen naar nog voordeliger tarief ( nu op Optifix maart 23 8,2c)
hopelijk wordt Optifix elektriciteit ook beter Qua injectie. Momenteel zit ik ik nog Optifix elektriciteit van maart 22 wegens het gunstige injectietarief ca 11c. Dit tov ca 7c vandaag.
Injectietarief is variabel bij Optifix.

december afrekening gekregen bij Engie van 877€ terug te krijgen. Nu gisteren een “annulatiefactuur” van 877€ te betalen?
Na 40 min bellen met veel moeite binnengeraakt bij Engie en zei de juffrouw dat het een foute afrekening was en dat daarom de “Annulatiefactuur” gestuurd was.
Op mijn vraag wat de fout was kon ze geen antwoord geven want de Annulatiefactuur is net dezelfde als de afrekeningsfactuur.
Dan waren het mijn zonnepanelen en daarna was het mijn injectiecontract.
Lang verhaal kort ze wist zelf niet hoe of wat.
Zijn er nog mensen wat zo een Annulatiefactuur gekregen hebben?
Ik heb het hier al eens neergepend, maar ik heb net hetzelfde meegemaakt. Oorzaak bleek een verrekening te zijn met het prosumententarief (toen recent gelegde zonnepanelen). Normaal zouden ze zoiets perfect kunnen aanpassen met een verrekenings-factuur, maar ze annuleren dus liever het volledige bedrag om dan een tijd later een credit-factuur te sturen (en in mijn geval, toen nog met domiciliëring, hebben ze dat volledige bedrag ook effectief van mijn rekening gehaald!).

Ik heb tijdens de afgelopen crisis 'letterlijk' duizenden eurokes gewonnen door voor elektriciteit en gas een vast tarief te nemen
(vooral voor elektriciteit heb ik veel geld bespaard)

Ik neem het risico niet meer en ik blijf toch bij vast, al verlies ik vanaf deze maand, nu wel een beetje geld voor mij gasverbruik.
Ik verbruik toch in verhouding weinig gas (appartement), dus zo enorm veel gaat dit worst case niet schelen.

En voor elektriciteit zit ik nog steeds goed qua vast tarief.

Exact dezelfde situatie hier, mijn idee was om pas na de zomer eens te kijken om mijn elektriciteitscontract te vernieuwen. Ik hoop wel dat het nu geen twijfelgeval wordt, want afgelopen maanden zat ik toch wel elke keer te twijfelen of ik niet zou overstappen. Ik heb liever dat het duidelijk is voor mij of ik moet overstappen of niet :D

Ik heb tijdens de afgelopen crisis 'letterlijk' duizenden eurokes gewonnen door voor elektriciteit en gas een vast tarief te nemen
(vooral voor elektriciteit heb ik veel geld bespaard)

Ik neem het risico niet meer en ik blijf toch bij vast, al verlies ik vanaf deze maand, nu wel een beetje geld voor mij gasverbruik.
Ik verbruik toch in verhouding weinig gas (appartement), dus zo enorm veel gaat dit worst case niet schelen.

En voor elektriciteit zit ik nog steeds goed qua vast tarief.

In mijn woning verbruik ik 450€ gas op een jaar aan 8c/kWh. Ik lig van 100-150€ op jaarbasis allesbehalve wakker van in ruil voor zekerheid.

In mijn woning verbruik ik 450€ gas op een jaar aan 8c/kWh. Ik lig van 100-150€ op jaarbasis allesbehalve wakker van in ruil voor zekerheid.
Voor elektriciteit betaalde ik op een jaar tijd 1881.36€ (10/kWh en 13c/kWh)
Voor gas betaalde ik 402.76€ (8c/kWh)
(Exclusief de premies van de overheid, dus mijn gas was quasi gratis)

Gas maakt voor mij de rekening dus niet. Ik ben betreffende elektriciteit nu wel aan het letten op mijn verbruik, al blijft het vrij hoog.

Voor elektriciteit betaalde ik op een jaar tijd 1881.36€ (10/kWh en 13c/kWh)
Voor gas betaalde ik 402.76€ (8c/kWh)
(Exclusief de premies van de overheid, dus mijn gas was quasi gratis)

Gas maakt voor mij de rekening dus niet. Ik ben betreffende elektriciteit nu wel aan het letten op mijn verbruik, al blijft het vrij hoog.
Wat is de reden dat je zoveel elektriciteit verbruikt?

Wat is de reden dat je zoveel elektriciteit verbruikt?
Deels door een kapotte ijskast. Die zuipte gelijk ne ketter. Ik zal bij de volgende eindafrekening in september of oktober eens zien wat het verschil is, maar dat gaat al zeker 1000 Kwh zijn.

Ik heb ook een waterbed, een grote frigobox, een grote Tv (zuipt ook veel in feite als ie aan staat), ne mobiele airco die wel eens iets te veel aan staat in de zomer .. maar goed ik probeer beetje bij beetje te besparen op het verbruik ..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan