Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik weet niet met welke Engie tarief jij vergelijkt, maar Engie Direct (maandelijks variabel zoals Ecopower) komt hier op uit voor november 2023:Ligt het aan mij of is Ecopower lang niet meer zo voordelig?
Engie tarieven zijn momenteel:
- 13.8 cent afname (dag)
- 11.1 cent afname (nacht)
- 7.5 cent injectie (dag)
- 3.8 cent injectie (nacht).
Ecopower met nieuwe tariefkaart zou momenteel volgende zijn
- 13 cent afname (vaste kost daalt)
- 7.5 cent injectie (tariefdaling)
In mijn specifieke situatie heb ik volgend verbruik:
- 500kwh afname dagtarief
- 1500kwh afname nachttarief
- 2500kwh injectie dagtarief
- 500kwh injectie nachttarief
Dat komt op 29 euro kosten voor de energiecomponent bij Engie en 35 euro bij Ecopower. Engie heeft nog een kleine vast kost van 20 euro. Ecopower vind ik niet meteen iets terug. Bijkomende kosten zijn voor beiden gelijk.
Mmm ik vind het precies niet meer de moeite waard...
Engie Direct Mei 2023.Welk tarief heb je? En is dat op basis van de huidige index? Ik zit ongeveer op hetzelfde als jou bij Engie, maar dit contract loopt begin februari af. Als het vernieuwd wordt, zal ik ongeveer nog 4 cent injectie hebben. Dan is EcoPower het dubbele bijna... Ook bij andere leveranciers is het niet veel beter. Enkel Bolt is goed.
En wachten tot februari wil ik niet doen, want als EcoPower dan terug een klantenstop heeft, kan ik er weer niet meer bij.

Ik weet niet met welke Engie tarief jij vergelijkt, maar Engie Direct (maandelijks variabel zoals Ecopower) komt hier op uit voor november 2023:
Afname: 13,408 cent/kWh
Injectie: 3,861 cent/kWh
Ik heb ook nog Engie Direct, maar met betere formules. Dat contract dateert wel van januari 2023 en als het vernieuwd wordt, ben ik een stuk nadeliger af. Dus ik maak alvast de switch naar EcoPower om begin 2024 mijn contract te laten starten.
Dit zijn mijn tarieven voor Engie Direct november so far met de formules uit januari 2023.
Afname; 13.0 cent/kWh
Injectie 6.7 cent/kWh
Engie direct juni 2023. En dat zijn de tarieven in mijn overview. De Direct tarieven zijn voor injectie veel voordeliger met dag/nacht tarief tov enkelvoudig.En Ecopower
Afname: 14.52 cent/kWh (zou 13.02 cent zijn in de nieuwe formule)
Injectie 11.0 cent/kWh (zou 7.5 cent zijn in de nieuwe formule)
Dus EcoPower is niet slechter voor mij aangezien mijn injectie ongeveer evenveel is als mijn afname.
Ik twijfel precies om over te schakelen. Was dit wel van plan maar het injectietarief is nog maar 7.5 cent vanaf januari. Bij Engie heb ik momenteel 6 cent injectie en afname 13 cent dus qua tarief vrij gelijkaardig. Weet iemand hoe of wanneer Ecopower die injectietarieven opnieuw berekent en op basis van wat?
Ik zie niet goed in hoe 7.5cent altijd beter kan zijn dan 7.5cent dag en 3.8cent nacht (weekend). Of je moet hopen dat de energie prijzen nog gaan stijgen.Engie direct juni 2023. En dat zijn de tarieven in mijn overview. De Direct tarieven zijn voor injectie veel voordeliger met dag/nacht tarief tov enkelvoudig.
Nee, maar je moet wel aangesloten bij een Vlaamse rescoop. Dat kan Ecopower zijn of iets anders, maar je gaat wel een aandeel moeten kopen om coöperant te worden.Begrijp ik dat nu goed dat je verplicht bent aandelen te kopen van ecopower om dan pas klant te kunnen worden?
Ik heb het over de engie contracten onderling. Als ge veel injectie hebt, komt dag/nacht beter uit dan enkelvoudig tarief.Ik zie niet goed in hoe 7.5cent altijd beter kan zijn dan 7.5cent dag en 3.8cent nacht (weekend). Of je moet hopen dat de energie prijzen nog gaan stijgen.
Soit, ik ben sowieso gesjareld vanaf februari als mijn contract vernieuwd wordt. Enkel Bolt en Ecopower komt er voor mij goed uit als ik vergelijk met het huidige aanbod.
Dat hangt vooral van jouw verbruikersprofiel af. Ik injecteer relatief gezien meer in het weekend dan tijdens de week. Een lager weekend tarief is dus nadelig voor mij.Ik heb het over de engie contracten onderling. Als ge veel injectie hebt, komt dag/nacht beter uit dan enkelvoudig tarief.
Oké, dan pas ik ecopower..
Wat ik mij afvraag waarom niemand praat over luminus die 1 jaar korting heeft op mijn energie.be, maar die is enkel geldig voor nieuwe klanten via Mijnenergie.be. Prima korting lijkt mij? Ik heb een engie direct die stopt eind februari 2024. Dus misschien luminus met korting wel iets voor mij met gas + electriciteit (pakket Optimal)? Ik ben daar immers nog nooit klant geweest.
250 euro, onoverkomelijk. Liever parkeren op een spaarrekening die 0 opbrengt...
InderdaadDus moet nu gewoon cooperant worden en 1 aandeel kopen en dan kan ik 1/1/2024 (als ik snel genoeg ben) klant worden?
Inderdaad
Zo een vaart zal het niet lopen, maar je kan nu toch al inschrijven om het contract pas vanaf 1/01 te laten starten?6000 klanten, iemand enig idee hoelang de periode gaat zijn? Is dat binnen het uur, of zijn dat minuten?
Geen vast als in "de duurtijd van 1 of 2 jaar", maar ze hebben hun tarief maar 2x aangepast het voorbije anderhalf jaar als ik het goed voor heb. Dus zeker niet zo variabel als de klassieke variabele tarieven.ecopower is toch geen vast hé? of wel?
Je kan nu reeds contract tekenen wat ingaat vanaf 1 januari 2024. Aandeel aankopen gaat ook heel vlot.6000 klanten, iemand enig idee hoelang de periode gaat zijn? Is dat binnen het uur, of zijn dat minuten?
Dat kan een vrij goede deal zijn voor bepaalde gebruikersprofielen. Ik ken de details van het contract niet waar jij op doelt MAAR in mijn specifiek voorbeeld (en dit zijn zaken waarop je moet letten)Wat ik mij afvraag waarom niemand praat over luminus die 1 jaar korting heeft op mijn energie.be, maar die is enkel geldig voor nieuwe klanten via Mijnenergie.be. Prima korting lijkt mij?