Om het moeilijk (lees idioot) te maken
Ik heb dus vanaf december een nieuw PRO contract afgesloten om wettelijk in orde te zijn (een particulier contract mag dus inderdaad niet)
Echter een PRO contract is standaard 21% Btw. Sinds juli is voor zakelijke gebruikers de Btw echter terug op 21% gebracht.
MAAR de wet maakt een uitzondering voor VME's. Dan is de Btw toch nog steeds 6% Btw.
www.luminus.be
Dus ik moet nog een apart mailtje sturen naar de energieleverancier om ondanks dat er 21% Btw op het contract staat toch 6% Btw aan te rekenen. (en ook andere taksen aan te passen naar een particulier contract)
Geraak daar nog maar aan uit hé.
Zie bovenstaande (na wat onderzoek). Ik begrijp niet waarom je een zakelijk contract moet aangaan als VME MAAR dat het contract toch niet als zakelijk wordt aanzien waardoor het wel gewoon 6% Btw blijft en ook de andere taksen berekend worden alsof het een particulier contract is.
Opmerking: Je moet dit wél zelf de energieleverancier doorgeven anders wordt de VME wél aanzien als PRO contract.
Dus een syndicus die de regels niet goed gelezen heeft én een PRO contact heeft betaald nodeloos toch 21% Btw.
Typisch België zeker?