Elfstedentocht 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch echt wel duidelijk wat voor nut een gordel in de auto heeft. Als je dat echt niet kan inzien, gaan we snel uitgepraat zijn.

Maar waarom dat verplicht is?
Ik zou zeggen omdat je anders in de auto een los projectiel bent. Zeker op de achterbank knal je gewoon met xG kracht tegen die voor je.
=> Het is dus ook voor anderen te beschermen

Voor kinderen geef je een voorbeeld, zodat zij die ook gaan aandoen (of niet niet gaan aandoen omdat ze niet minder stoer willen zijn dan de chauffeur).
=> Voorbeeldfunctie

En wellicht ook belangrijk: omdat de verzekering anders njet zegt als je iets ernstigs voorhebt. Ga dan maar eens je blijvend letsel betalen...
=> Jezelf en je verzekeraar beschermen tegen een schuldenberg van jewelste
 
Laatst bewerkt:
Seg jongens, graag beetje on topic.
Een goede discussie mag uiteraard, maar gaat hier weer totaal de andere kant op. (niet meer dit thema)

Het is zoals Carrion zegt, kan er evengoed een slotje opzetten, of naar Algemeen verplaatsen :rolleyes:
 
Ik ga akkoord met je dat ze er geen beton mogen storten. En dat ze niet zomaar in het wilde weg bomen mogen gaan omkappen begrijp ik ook volledig. Maar ik zie echt niet in wat die gasten daar verkeerd aan het doen zijn. Ze amuseren zich alleen maar en volgens mij storen ze daar bij helemaal niemand. Ik zie echt het probleem niet.
Ik ga alleen effe reageren op het artikel van Sterbike. De spot heeft jaren onder vuur gestaan door Natuur en Bos. Echter hadden ze toestemming van de eigenaar (een naburig bedrijf) dat het bos bezit om daar op een natuurlijke wijze te bouwen. Helaas heeft de laatste jaren de sport een enorme boost gekend wat mensen met zich meebrengt. En wat doen mensen? Zich niet aan de regels houden. Kettingen werden doorgeknipt, sluikstorten, dingen vernielen, niet natuurlijke jumps beginnen bouwen die niet goed gekeurd werden door de "OG" bouwers van de spot.

De laatste jaren gebeurden er ook véél meer ongelukken waarbij er geen bescherming (zoals een helm) werd gedragen. Helaas zijn er daar een paar die daar verzekeringen hebben bijgehaald en toen heeft de eigenaar van het bedrijf in samenspraak met Natuur en Bos gezegd dat het of moest veranderen, of weg moest. Helaas is het maar een tijdje beter gegaan, waarna het terug slecht ging. Dit is één van de redenen. Maar zo zie je maar dat uw 'amuseren zich alleen maar en storen ze daar helemaal niemand bij' toch een serieuze voet in de aarde heeft.

ps: ik ben trouwens een van de mensen die het vreselijk vindt dat de spot weg is. En omwille van hetzelfde gedrag weet ik al van twee andere spots dat ze ook onder vuur liggen, en er gaan er nog volgen.
 
Dit is nog zo een artikel waar ik zo kwaad van kan worden hé : https://www.mountainbike.be/nieuws/...a-sterbike-ook-dirt-jumps-in-ravels-in-gevaar
Komaan hé. Daar zijn de idioten van natuur en bos weer. Enkele jongeren kopen met hun zuurverdiende centjes een stuk bos en leggen er een mtb circuit op aan. Dan komt daar toevallig zo een azijnpisser van natuur en bos op uit en die verplicht hun van dat weer af te breken. Wat komt die van natuur en bos daar feitelijk zoeken ? Dat is nog altijd privé gebied hé. En ik zie echt niet in wie die jongeren kwaad gedaan hebben. Dat ze moeilijk doen over crossmotoren kan ik nog begrijpen want het geluid van je crossmotor gaat natuurlijk buiten je privé gebied. Maar die mannen zijn hun daar aan't amuseren met hun fietsen hé. Laat ze toch doen. Wie doen ze in godsnaam kwaad ?
De vraag is wel in hoeverre ze de volledige waarheid vertellen natuurlijk... ik zie dat de "ze zijn wel de eigenaar!!!" kaart wordt gespeeld. Je kan je natuurlijk afvragen hoe ze eigenaar geworden zijn want dat wordt precies niet verteld. Mogelijks werd het stuk aangekocht goed wetende dat het bosgebied is, dan moet je achteraf ook niet verschieten dat je dat stuk grond eigenlijk onaangeroerd dient te laten. Ik kan mij alvast héél moeilijk voorstellen dat ze de grond reeds bezaten en dat natuur en bos plots gezegd heeft: "bon, dit is nu bosgebied en je mag hier niks meer doen"

Kijk: voor alle duidelijkheid vind ik ook dat er tegenwoordig gewoon té veel regels zijn voor van alles en nog wat. Van mij mogen ze mensen gerust wat meer met hun kop tegen de muur laten lopen maar het moet binnen de perken blijven. Wat mensen hier inderdaad bij vergeten te verzinnen is @Carrion zijn "Dag en bedankt, wij betalen niets terug" verzekering. Weet je wat er gebeurt met mensen die hun nek breken en op die verzekering staan? Juist... die "leven" voor de rest van hun plantenbestaan op kap van de maatschappij. Mijn gezond boerenverstand hoeft niet op te draaien voor andermans stommiteiten.

Het grote probleem van deze tijd is dat mensen denken dat ze recht hebben op letterlijk ALLES. MTB'ers zijn toevallig geen slecht voorbeeld. Als ik zo de reacties op het forum hier lees zijn er veel die vinden dat ze overal moeten kunnen rijden waar ze ook maar willen zonder rekening te houden met anderen mensen en fauna/flora. Zeker hier in Vlaanderen want er is al zo weinig ruimte om echt te MTB'en! Wel, misschien is Vlaanderen gewoon niet zo geschikt om te MTB'en?
 
Ik ga naar Jonas luisteren en er hier mee ophouden. Blijkbaar begrijpen jullie echt niet wat ik wil zeggen ivm die gordeldracht.

Ik wil wel MaximumofBass en Reverz nog bedanken voor hun post #43 en #44. Die 2 posts werpen inderdaad een heel ander licht op dat artikel van sterbike. Er zijn inderdaad altijd 2 kanten aan een verhaal en dat artikel belicht natuurlijk maar 1 kant.

Voor de rest wil ik nog toevoegen dat er dus dit jaar blijkbaar geen Elfstedentocht zal zijn. Hopelijk volgend jaar dan maar zeker.
 
Als ge door uw voorruit vliegt, nooit meer kunt werken en levenslang medische kosten hebt.
Wie gaat dat betalen?

Anderen hé... Dus dan hebben anderen daar wel last van.
 
Het grote probleem van deze tijd is dat mensen denken dat ze recht hebben op letterlijk ALLES. MTB'ers zijn toevallig geen slecht voorbeeld. Als ik zo de reacties op het forum hier lees zijn er veel die vinden dat ze overal moeten kunnen rijden waar ze ook maar willen zonder rekening te houden met anderen mensen en fauna/flora. Zeker hier in Vlaanderen want er is al zo weinig ruimte om echt te MTB'en! Wel, misschien is Vlaanderen gewoon niet zo geschikt om te MTB'en?

Over de gordeldracht zal ik zwijgen aangezien het niks met sport te maken heeft. Ik heb nochtans een heel goed antwoord op Knarf maar omdat het volledig off-topic is hou ik het voor mezelf.

Ik hoop wel dat ik mag reageren op wat ik hierboven gequote heb. Het heeft inderdaad niks met de Elfstedentocht te maken, maar mtb is tenminste nog altijd sport.
Ik heb een hekel aan mensen die vinden dat er voor dit of voor dat geen plaats is in Vlaanderen. Volgens mij is er voor alles plaats in Vlaanderen, mits een beetje goodwill van iedereen. Maar daar wringt het schoentje. Ikzelf ben een fervent mountainbiker, maar ik geniet ook van een serieuze wandeling ook. Wanneer ik met de mountainbike ben en ik zie wandelaars zal ik altijd inhouden en proberen plaats te laten voor die wandelaars. Ik ben trouwens ook 1 van weinige mountainbikers met een bel, alhoewel ik ze niet graag gebruik want ik merk dat veel wandelaars het onbeleefd vinden wanneer ik zit te bellen in een bos. In elk geval, ik probeer plaats te laten en zal altijd een vriendelijke goeiemorgen of goeiedag zeggen. Ik apprecieer het enorm wanneer de wandelaar in kwestie ook een beetje moeite doet om plaats te laten. Ik vraag hiermee niet dat hij in de braamstruiken gaat staan of helemaal van het pad af gaat. Vaak is een 10 centimeter opschuiven al genoeg om mij laten te passeren. Maar ik merk ook wel dat er wandelaars zijn die gewoonweg weigeren om ook maar 1 mm op te schuiven. En ik heb er zelfs al bij gehad die mij gewoon in mijn gezicht aankijken alsof ze willen zeggen : "En wat ga jij nu doen ?" .
Ik wil hier trouwens de wandelaars niet over 1 kam scheren. Ook bij de mountainbikers zullen er wel zijn die het niet zo nauw nemen. Er zijn er die als halve zotten door het bos scheuren en naar niks of niemand kijken. Ook die zijn volgens mij volledig fout bezig.
Ik wil maar zeggen... hou een klein beetje rekening met elkaar en er is voor alles plaats in Vlaanderen. Maar ik merk dat dat beetje rekening met een andere houden voor steeds meer en meer mensen heel moeilijk is.
 
Op sommige plekken op de route ligt morgen tot 13cm ijs. Maar daarna treed de dooi in, dus een elfstedentocht zit er niet in (zelfs niet als het géén Coronajaar was geweest). Daarvoor had het ook volgende week nog een weekje hard moeten vriezen.

Op naar 2022 aldus!
 
Als je ziet dat een Angenent er al niet meer in slaagt om hem volledig uit te rijden terwijl die toch nog 'maar' 53 jaar is, dan zegt dat toch iets over de zwaarte van de Elfstedentocht. Zeker als je weet dat hier bij ons vijftigers de Ronde voor wielertoeristen nog volledig uitrijden.
 
Als je ziet dat een Angenent er al niet meer in slaagt om hem volledig uit te rijden terwijl die toch nog 'maar' 53 jaar is, dan zegt dat toch iets over de zwaarte van de Elfstedentocht. Zeker als je weet dat hier bij ons vijftigers de Ronde voor wielertoeristen nog volledig uitrijden.
Angenent is (redelijk stevig) gevallen onderweg naar het schijnt. Als pakweg Johan Museeuw stevig op zijnen bek gaat halfweg de ronde voor wielertoeristen dan rijdt hij waarschijnlijk ook niet uit, tenzij misschien gewoon uit respect voor de wedstrijd maar dat is uiteindelijk wat Angenent ook gedaan heeft, stukje overgeslagen en toch uitgereden.

Uiteindelijk is het gewoon een duur inspanning, weliswaar bij koude temperaturen wat zeker extra energie vreet. De fysieke impact van schaatsen zal alleszins veel lager liggen dan voor pakweg lopen waar je lichaam bij elke pas die impact moet verwerken.
 
Over de gordeldracht zal ik zwijgen aangezien het niks met sport te maken heeft. Ik heb nochtans een heel goed antwoord op Knarf maar omdat het volledig off-topic is hou ik het voor mezelf.

De rest van uw post is nu ni bepaald on topic hé :)
Ik ben oprecht benieuwd naar uw antwoord. Want hij heeft imo gelijk: gij stelt
Wie doe ik in godsnaam kwaad wanneer ik mijn gordel niet aan doe ?
Hij geeft daar het antwoord: de maatschappij. En dat staat dan nog los van alle andere redenen om die aan te doen.
 
Op het risico dat Jonas mij over mijn voeten geeft....

Knarf heeft het over een ongeval waar ik ongeschonden uit kom dankzij de gordel, maar levenslang invalide zou zijn indien ik mijn gordel niet aan had. Wat indien de klap zo hevig was dat ik zou dood geweest zijn zonder gordel, maar er nu dankzij die gordel wel levend uit kom... maar dan wel als een plant. Wanneer ben ik het goedkoopst voor de maatschappij ? Dood of levenslang invalide ?

Wie heeft er het meeste baat bij dat ik een gordel aan doe ? De verzekering en uiteindelijk de maatschappij. Het is gewoon kansberekening. Op het einde van de rit moet ik zo goedkoop mogelijk zijn, jij en Knarf zeggen het zelf. Maar ik ben van mening dat ik nog een beetje vrijheid mag hebben. Ik heb er geen probleem mee om morgen te sterven, dus waarom zou ik een gordel aan doen ? De verzekeringen regeren het land. Zij beslissen wat mag en niet mag. Uit angst om iemand uit te moeten betalen. Daarom ben je verplicht van een valbeveiliging aan te doen wanneer je op je werk meer dan 2.5 meter de hoogte in moet. Daarom ben je verplicht op een werf een helm aan te doen, ook al sta je op dat moment in het midden van een open veld. Daarom moet je een gordel aan doen in een auto. Ik ben die betutteling gewoon beu. Laat me toch gerust.

En daarom zal volgens mij de Elfstedentocht nooit nog door gaan. Vanuit hun standpunt gezien is dat evenenment veel te onveilig. Ik heb gezien hoe het er aan toe gaat. Het is verdorie de moeite. Maar als ik zie hoeveel idiote regeltjes er tegenwoordig zijn... ik zie dat echt niet meer gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan