Elektrische wagens

Het is eens iets “anders” :p
Dat was ook exact de logica erachter :D. Ik wou iets anders, maar als ge niet vaak gamed heb je niet echt een nickname he :p. En ook een anagram...

Ik had al een vermoeden, maar het feit dat je een iX3 gekocht hebt bevestigt het nog eens. Is je naam recent veranderd? Ik heb precies iets gemist :D
Wanneer krijg je hem trouwens. Ergens eind februari had je gezegd hé?
Ik heb vandaag nog gebeld. Hij zou deze week moeten binnenkomen, maar BMW weet niet zeker waar de boot zit (de dealer is nogal kwaad, want hun iX3 staat er ook op en ze moeten maar telkens klanten doorsturen voor testritten)

Heb je een VIN nummer? Er is blijkbaar een trucje op basis daarvan de boot te achterhalen. En die boot kan je dan weer via andere sites terugvinden waar die is.

Heb je een VIN nummer? Er is blijkbaar een trucje op basis daarvan de boot te achterhalen. En die boot kan je dan weer via andere sites terugvinden waar die is.
Nope, jammer genoeg niet. Nu, ik ga er van uit dat hij ergens deze of volgende week in Zeebrugge aankomt. Dan nog inklaren en dan de inschrijving. Dus begin/half Maart zal hij hier wel staan.

Hier ook heel serieus een iX3 aan het overwegen.
Zou een model worden die al "voorbesteld" was, is gemakkelijk gezien de beperkte optielijst. Levering zou midden maart zijn dus dat valt heel goed mee.

Qua opties is het simpel: alles behalve de M sportophanging en dat is dan enkel omdat dat voorgeconfigureerd model dat niet had.
Korting die ze aanbieden: catalogusprijs was +-77.000 en na korting: +-65.000.

Dat maakt alles wel wat stressy qua regeling voor een laadpaal, verzwaren elektriciteit, enz...
Vandaag een elektricien over de vloer gehad en die had toch positief nieuws dat de installatie als geschikt is voor 63A. Dus enkel de aanpassing van Fluvius moet gebeuren. Hier heb ik vorige week woensdag een offerte voor opgevraagd waar ze zouden binnen de 5 werkdagen op antwoorden.

Andere optie die nog openstaat, had het hier al eens vermeld, zou een XC60 D4 zijn in inscription. Hier zijn alleen stockmodellen van beschikbaar en het blijkt een moeilijke opdracht te zijn om iets binnen het budget te passen. Volvo-dealer is er al ~2 weken mee bezig maar deadline is morgen.

Ergens hoop ik dat die XC60 een njet wordt, dan moet ik niet twijfelen en moet ik achteraf ook niet denken van: had ik niet beter...

Een Volvo is bij mij sowieso njet, met hun belachelijke limiter die de hele rij ervaring verziekt.

Ik vind het interieur maar niks (die zitten precies in een camionette imo). Exterieur wel zéér knap, en ook leuke velgen voor een EV al zou ik ze niet willen kuisen :D.
Als ze dat allemaal in een betaalbaar pakket steken, dan hebben ze hier wel een topper beet.

Rond minuut 13 zie je trouwens dat het niet een echte hatchback is, maar eerder een SUV met de looks van een hatchback.

Ik ga mss toch wel wachten wat Renault met de MeganE gaat doen eind dit jaar.

Hoop dat ie op de concept gaat lijken, ze beloven van wel :love:

renault_megane_evision_05_1094464_embargo_oct_15th_530_pm_paris_time.jpg

Ik vind het interieur maar niks (die zitten precies in een camionette imo). Exterieur wel zéér knap, en ook leuke velgen voor een EV al zou ik ze niet willen kuisen :D.
Als ze dat allemaal in een betaalbaar pakket steken, dan hebben ze hier wel een topper beet.

Rond minuut 13 zie je trouwens dat het niet een echte hatchback is, maar eerder een SUV met de looks van een hatchback.
50k voor de limited edition hier in noorwegen. Haf het volgend jaar geweest dan had ik hem mss gekocht.

7 jaar oude ford focus break met 200k+ kilometers op en een ioniq EV van 2 jaar oud. Grootste dilemma is of ik durf voor enkel EV te gaan
Wanneer ik de filmpjes van Bjorn Nyland zie lijkt me dat in Noorwegen toch wel mogelijk? Zeer veel laadpunten, snelladers,...
Er stond in De Standaard deze week nog een artikel over Noorwegen, brandstofmotor kopen wordt daar wel erg duur nu...

en EV's gaan volgens mij snel in prijs zakken, er komen steeds meer voertuigen op de markt, op een bepaald ogenblik gaat er gewoon competitie op prijs zijn...

Wanneer ik de filmpjes van Bjorn Nyland zie lijkt me dat in Noorwegen toch wel mogelijk? Zeer veel laadpunten, snelladers,...
Er stond in De Standaard deze week nog een artikel over Noorwegen, brandstofmotor kopen wordt daar wel erg duur nu...

en EV's gaan volgens mij snel in prijs zakken, er komen steeds meer voertuigen op de markt, op een bepaald ogenblik gaat er gewoon competitie op prijs zijn...
punt is voor die Focus heb ik 5 jaar terug ~23k euro betaald. Die ioniq komt mss in de buurt qua koffer, trekhaak, etc maar dat is nog altijd ~50k

en de realiteit is dat ik ook af en toe naar belgie wil rijden en of *dat* praktisch is met een niet-Tesla ben ik nog niet overtuigd

Ondertussen is in Nederland de verkoop van EV's ingestort nadat de fiscaliteit veranderd is. Misschien moeten ze in België ook voor dit soort gevallen naar Nederland kijken om te beseffen dat de stijgende verkoop van EV's wel degelijk komt door fiscale regeltjes en dat het niet enkel "de rijken" zijn die EV's kopen...

Ondertussen is in Nederland de verkoop van EV's ingestort nadat de fiscaliteit veranderd is. Misschien moeten ze in België ook voor dit soort gevallen naar Nederland kijken om te beseffen dat de stijgende verkoop van EV's wel degelijk komt door fiscale regeltjes en dat het niet enkel "de rijken" zijn die EV's kopen...
Dat is ook wel niet te vergelijken. Als je daar een EV nam als bedrijfswagen was dat een pak goedkoper en daarom zijn er ook zoveel verkocht.

Terug
Bovenaan