Elektrische wagens

Dat is helemaal wel waar. Misschien niet by default, maar op bv een stockwagen of tijdens de salonperiode moet je daar geen zotte toeren voor uithalen.
Een Karoq diesel (de beste vergelijking met de Enyaq) uit stock bv gaat van 41.700 catalogus naar 32.900 EUR, dat komt neer op net iets meer dan 20%. Slechts 2700 EUR daarvan is stockpremie, de rest is gewoon normale korting voor particulieren (packs, commerciele korting). En rara waar dat op neer komt, ongeveer 15%.
Geven ze dan bij VAG kortingen voor particulieren op de EV's ? Ik weet van veel merken dat die geen korting geven op hun EV itt de ICE modellen.

Laatst bewerkt:
Ik had in mijn Skoda gewoon een ingebouwde kapstok...
selection_117-500x500.png
Dat kreeg ik er gratis bij als ik m'n offerte voor een GLC van 63k meteen tekende enkele jaren geleden!

Dikke middelvinger dus :D

Het werkt toch beter om grote korting te geven dan uw prijs lager te zetten?
Waarom? Als je ziet 'vanaf 100k' of 'vanaf 75k' dan gaan de meesten niet naar de garage om dan te horen dat die 100k eigenlijk 75k is, die denken '100k dat is me teveel, ik bestel die tesla wel vanuit mijne zetel'

VAA op een EV? Je moet al naar een Taycan Turbo S gaan alvorens er iet of wat VAA op te betalen is. Een EV van 100k heeft bv een VAA van 285 EUR.
Op een Model 3 van 70k zit je op ongeveer 185 EUR.

VAA op een EV? Je moet al naar een Taycan Turbo S gaan alvorens er iet of wat VAA op te betalen is. Een EV van 100k heeft bv een VAA van 285 EUR.
En een voor een BMW iX3 waar je ook 70k voor betaalt is 220€ omdat de catalogusprijs 77k is... Dus dat is 240€/jaar netto extra op hetzelfde bedrag...

R&D kost van de elektrische wagens zal nog veel hoger zijn waardoor ze andere prijsstrategieën toepassen lijkt me

Zou het mogelijk zijn om een domme Schuko-mennekes kabel aan de schuko kant te verlengen met een 3G2.5 verlengkabel?

Zou het mogelijk zijn om een domme Schuko-mennekes kabel aan de schuko kant te verlengen met een 3G2.5 verlengkabel?
Ik dacht dat dat niet mag omwille van mogelijke veiligheidsproblemen. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er een temperatuursensor in de Schuko stekker zit voor moest het daar overhitten. Met een verlengkabel werkt die beveiliging dus niet meer.

Voor een keertje op weekend weg zou ik dat wel riskeren, om dat elke nacht te gaan gebruiken zou ik precies toch kijken naar andere oplossingen: langere kabel, stopcontact dichterbij zetten, ...

En als je het toch doet: inderdaad altijd afrollen.

Misschien ben jij zo rijk dat het je niets kan schelen, maar die paar tientjes op een maand zou ik toch liever in mijn zakken zien dan verdwenen aan belasting hoor.

Misschien ben jij zo rijk dat het je niets kan schelen, maar die paar tientjes op een maand zou ik toch liever in mijn zakken zien dan verdwenen aan belasting hoor.
VAA is een belastbaar bedrag, dus het al niet dat ge 185 EUR netto moet afdragen.
Dit soort commentaar is ook gewoon compleet absurd he. Een VAA van 185 EUR, dat hebt ge normaal op een eco-diesel met 100gr CO2 en een catalogusprijs van 35.000 EUR.
Ge betaalt begot peanuts voor het privaat gebruik van een wagen van 70 a 80.000 EUR, maar elke centiem is er ene teveel. Van wat ge netto betaalt op zo een IX3 kunt ge hem privaat met moeite verzekeren.
Dat zijn ook budgetten die ge niet krijgt toegewezen zonder dat ge op zen minst in hoger management, middenkader of gelijkaardig zit. Uw loon is dan ook ruim toereikend om die "kost" te dekken.

Pak u maar gewoon een Dacia Logan, dan is uw VAA 114 EUR per maand en de kous is af.
Maar hier gaan blazen dat 220 EUR VAA precies veel geld is terwijl het VAA op dezelfde wagen in diesel of benzine gemakkelijk 400 tot 500 EUR is, ge moet het maar durven ...

Terug
Bovenaan