Elektrische wagens

Kia EV6 en vooral IONIQ5 zijn qua design erg geslaagd volgens mij. En ik ben geen fan van SUV…

Qua aandrijflijn zitten ze volgens de meeste reviews echt in het koppeloton.

Ik ben ook geen fan van SUV's, maar de EV6 en de Ioniq 5 zien er totaal niet uit als een SUV.

De Mustang e-mach vind ik qua exterieur ook nog wel een mooie auto, alhoewel dat wel een echte SUV is, maar dat interieur is dan weer wat minder.

EV6 is toch ook helemaal geen SUV?
De IONIQ5 vind ik nog een twijfelgeval. Hyundai lijkt er zelf ook niet helemaal over eens te zijn, aangezien ze het soms SUV noemen en soms iets anders dat tussen break en SUV ligt (een of ander nieuw fancy woordje dacht ik).

De IONIQ5 vind ik nog een twijfelgeval. Hyundai lijkt er zelf ook niet helemaal over eens te zijn, aangezien ze het soms SUV noemen en soms iets anders dat tussen break en SUV ligt (een of ander nieuw fancy woordje dacht ik).
Goh, hangt allemaal af van de definitie die je wil gebruiken he.
Als je naar hoogte van het dak gaat kijken:
X3: 1.68m
Ioniq 5: 1.61m
mach E: 1.59m
EV6: 1.55m
Polestar 2: 1.47m

En van die allemaal is wel eens gezegd dat ze een beetje "SUV" zijn...

Dan gaat een Ioniq 5 wat mij betreft meer naar een MPV dan SUV :unsure:. Tegenwoordig is alles dat een tikje groter is een SUV volgens de marketing-mannen.

Dan gaat een Ioniq 5 wat mij betreft meer naar een MPV dan SUV :unsure:. Tegenwoordig is alles dat een tikje groter iseen SUV volgens de marketing-mannen.
Inderdaad!
Om als SUV bestempeld te worden moet er voor mij toch een verhoogde bodemvrijheid zijn. Als we naar de hoogte van het dak gaan kijken, is een Touran ook een SUV.

Inderdaad!
Om als SUV bestempeld te worden moet er voor mij toch een verhoogde bodemvrijheid zijn. Als we naar de hoogte van het dak gaan kijken, is een Touran ook een SUV.
Aha, maar nu komt dan de strikvraag:
Een iX3 heeft een bodemvrijheid van 17.9cm
een Kangoo Maxi ZE heeft een bodemvrijheid van 18.7cm
...
Waarmee ik vooral wil aantonen dat bodemvrijheid bij elektrische SUV's nu niet bepaald een criterium is.

Aha, maar nu komt dan de strikvraag:
Een iX3 heeft een bodemvrijheid van 17.9cm
een Kangoo Maxi ZE heeft een bodemvrijheid van 18.7cm
...
Waarmee ik vooral wil aantonen dat bodemvrijheid bij elektrische SUV's nu niet bepaald een criterium is.
Ik pas :p.
SUV is een holle marketingterm geworden.

Ik pas :p.
SUV is een holle marketingterm geworden.
Absoluut mee eens. Ik ben ooit eens de BMW dealer binnen gewandeld en daar stond een X1 en een 2AT naast elkaar. En als je die naast elkaar ziet staan, zie je eigenlijk dat dat gewoon dezelfde auto is :p
Alléja, de X1 is 2cm hoger en de bodemvrijheid is 1cm extra...

Ziet er een interessant systeem uit voor die uitzonderingen die >300 km doen per dag. Hopelijk kun je ook de batterij kopen en toch ook wisselen bij bv de jaarlijkse vakantie.

Best mooie auto ook imo

De EV6 is helemaal geen SUV, maar de Ioniq5 is een twijfelgeval?
Dat is eigenlijk hetzelfde als zeggen, de E-tron GT is geen sportwagen, maar de Taycan is een twijfelgeval.

Absoluut mee eens. Ik ben ooit eens de BMW dealer binnen gewandeld en daar stond een X1 en een 2AT naast elkaar. En als je die naast elkaar ziet staan, zie je eigenlijk dat dat gewoon dezelfde auto is :p
Alléja, de X1 is 2cm hoger en de bodemvrijheid is 1cm extra...
Ik ben ooit eens naar een BMW-dealer geweest en die had geen bmw 2AT of een X1 staan.
Hij deed enkel maar in goeie wagens die het merk waardig zijn. Ik voelde mij goed bij die dealer.

Al een EV6 gezien in het echt? Dat is toch gewoon een break?
Ja, natuurlijk heb ik die al in het echt gezien.
Is een beetje zoals de Polestar. Het is geen gewone break, maar een break op wat hogere pootjes.
Vroeger deden ze dat ook al he. V60 Cross Country bvb...
Als er één ding is wat de EV6 en de Polestar 2 NIET zijn, dan is het wel een break.
Noem die dingen voor mijn part een 5 deurs berline als je het geen SUV wilt noemen, maar zeker geen break.

(Die V60 Cross Country is idd een break op hoge poten)

Polestar kan je idd moeilijk een break noemen Bmw3 is toch een stuk langer.

De kia is niet veel kleiner

RTOUO3v.png

mkOgGCZ.png

Xhz3VnW.png

Terug
Bovenaan