Elektrische wagens

Die 25 cent voor een kWh bij de superchargers is wel interessant, kan je die stroom meenemen voor thuis? :unsure:

Die 25 cent voor een kWh bij de superchargers is wel interessant, kan je die stroom meenemen voor thuis? :unsure:
Dat is wel al verleden tijd hoor, is ondertussen duurder
  • België = €0.28-0.35 / kWh
  • Denemarken = kr. 3.20 / kWh
  • Duitsland = €0.45 / kWh
  • Finland = €0.32-0.38 / kWh
  • Frankrijk = €0.35-0.43 / kWh
  • Hongarijen = nihil
  • Ierland = €0.36-0.37 / kWh
  • Italië = €0.44 / kWh
  • Kroatië = HRK 3.05 / kWh
  • Liechtenstein = CHF 0.38 / kWh
  • Luxemburg = €0.36 / kWh
  • Nederland = €0.26-0.29 / kWh
  • Noorwegen = kr. 2.60-4.35 / kWh
  • Oostenrijk = €0.35-0.36 / kWh
  • Polen = PLN 1.45-1.55 / kWh
  • Portugal = €0.39-0.41 / kWh
  • Roemenië = nihil
  • Slovenië = €0.35-0.37 / kWh
  • Slowakije = €0.28-0.37 / kWh
  • Spanje = €0.36-0.37 / kWh
  • Tsjechië = CZK 9.20 / kWh
  • Verenigd Koninkrijk = £0.33-0.37 / kWh
  • Zweden = SEK 3.25-4.85 / kWh
  • Zwitserland = CHF 0.42-0.48 / kWh

Dat is wel al verleden tijd hoor, is ondertussen duurder
  • België = €0.28-0.35 / kWh
  • Denemarken = kr. 3.20 / kWh
  • Duitsland = €0.45 / kWh
  • Finland = €0.32-0.38 / kWh
  • Frankrijk = €0.35-0.43 / kWh
  • Hongarijen = nihil
  • Ierland = €0.36-0.37 / kWh
  • Italië = €0.44 / kWh
  • Kroatië = HRK 3.05 / kWh
  • Liechtenstein = CHF 0.38 / kWh
  • Luxemburg = €0.36 / kWh
  • Nederland = €0.26-0.29 / kWh
  • Noorwegen = kr. 2.60-4.35 / kWh
  • Oostenrijk = €0.35-0.36 / kWh
  • Polen = PLN 1.45-1.55 / kWh
  • Portugal = €0.39-0.41 / kWh
  • Roemenië = nihil
  • Slovenië = €0.35-0.37 / kWh
  • Slowakije = €0.28-0.37 / kWh
  • Spanje = €0.36-0.37 / kWh
  • Tsjechië = CZK 9.20 / kWh
  • Verenigd Koninkrijk = £0.33-0.37 / kWh
  • Zweden = SEK 3.25-4.85 / kWh
  • Zwitserland = CHF 0.42-0.48 / kWh

Ha ok, collega zei me dat dat nog altijd 25 was. Gebruikt wel niet vaak de superchargers.

Maar 35 cent is toch ook goedkoper dan de huidige kWh prijs?
Heb een vast contract tot eind November, maar ik meende 45 cent gezien te hebben voor nieuwe contracten.

Ik hoop dat de Europese producenten tijdig wakker worden...

Nja, volgens mij wordt er al van ergens in het midden van de jaren 2000 gewaarschuwd voor de Chinezen. Maar het is elke keer hetzelfde wanneer ze hier landen: het is toch allemaal dat niet en de Europeaan wil er niet aan.

Nja, volgens mij wordt er al van ergens in het midden van de jaren 2000 gewaarschuwd voor de Chinezen. Maar het is elke keer hetzelfde wanneer ze hier landen: het is toch allemaal dat niet en de Europeaan wil er niet aan.
Er is nog wel een verschil tussen zo ne Landwind van toen en zo ne MG van nu. Een MG krijgt eigenlijk gewoon goede reviews, en lijkt me een degelijke kandidaat voor mensen die geen leer, chroom, sfeerlicht en gadgets willen.

Ik zie ze nog altijd geen verkoopsrecords breken, maar ze zouden op termijn wel hun plaats kunnen vinden als ze degelijk blijken te zijn na verloop van tijd.

We zullen zien. Tot nu toe waren dat inferieure producten, dat lijkt nu anders te zijn

Die 0.2-0.3s zal het niet maken zeker.
Die power is leuk, maar hoeveel gebruik je dat eigenlijk? Dan zijn uw banden toch ook snel weg? De polestar deed 4,7s naar 100 en dat is in het dagelijks verkeer al veel te snel. Zeker als je wat afstand wil doen.
Ik denk dat die bandenslijtage eigenlijk nog meevalt omdat de tractiecontrole zo goed is. Er is amper slip, wat voor serieus minder slijtage zorgt.

Maar dan is snelladen gewoon voordeliger dan thuis laden. Maakt de keuze simpel
Neen
Snelladen is niet goed voor je accu. Indien je dat te vaak doet, gaat ze te snel degraderen. Tesla gaat daarom ook de snelheid waarmee je kan snelladen verlagen indien je dat te vaak doet.
En potentiële kopers van een 2de hands tesla kunnen vrij eenvoudig nakijken hoeveel % je wagen aan de SUC heeft gehangen...

Neen
Snelladen is niet goed voor je accu. Indien je dat te vaak doet, gaat ze te snel degraderen. Tesla gaat daarom ook de snelheid waarmee je kan snelladen verlagen indien je dat te vaak doet.
En potentiële kopers van een 2de hands tesla kunnen vrij eenvoudig nakijken hoeveel % je wagen aan de SUC heeft gehangen...

Boeie als het een leasewagen is… aan de andere kant is thuis laden ook vergoed

Boeie als het een leasewagen is… aan de andere kant is thuis laden ook vergoed
Tot je een keer wat verder moet rijden, Tesla de laadcurve van je wagen heeft aangepast, en je daar dubbel zo lang staat.
En eerlijk gezegd vind ik dat de leasemaatschappij daar ook wel richtlijnen moet/kan in geven.

Tot je een keer wat verder moet rijden, Tesla de laadcurve van je wagen heeft aangepast, en je daar dubbel zo lang staat.
En eerlijk gezegd vind ik dat de leasemaatschappij daar ook wel richtlijnen moet/kan in geven.

Ik zal niet veel snelladen, maar zal die wel slowchargen tot 100% als ik hem die dag nog tot 80% kan rijden om er wat range uit te halen.

Voor de rest, denk dat weinig leasewagens op 4 jaar en 100k km er zo goed en verzorgd eruit zien dan mijne… :).

Wat zijn zo eigenlijk de budgetten dat ter beschikking staat om die elektrische wagens zoals de niet Audi etron of Tesla long range te mogen kiezen? Maar nu ook niet de Renault Zoe of zo.

Eerder genre BMW, Volvo, Kia,... Ik meld BMW omdat ik verstaan had dat die redelijk vaak gekozen werd.

Mijn maat dacht namelijk niet dat hij dergelijke dure wagens met een leasebudget van 700-800 euro kon kiezen. Al moest hij nog 2j met zijne doorrijden.
TCO rond 1000. Kan wel veek variatie op zitten.

Je krijgt 0% korting bij Tesla
Maar ke hebt nu met de Model 3 performance gereden, de Model 3 Long Range is eigenlijk ook al vreselijk snel en kost bijna 6 kEUR minder. En je kan die - als het echt nodig is - met een performance upgrade nog 0.2 of 0.3 s sneller maken.
En je zit niet met die lelijke turbine velgen ;)

Zat hier net op het Laagste Nieuws een artikel te lezen over dat roest weer meer en meer een probleem wordt bij nieuwe wagens en Tesla krijgt een speciale vermelding :unsure:

Ook Tesla is niet smetteloos wat dat betreft. Op sociale media verschenen al eerder berichten over Tesla’s die in besneeuwde streken al na één winterseizoen flink waren verroest. Auto Motor & Sport heeft een Tesla Model 3 met slechts 300 kilometer op de teller laten nakijken door roestexpert Ralf Rößler. Het resultaat doet volgens hem denken aan de Alfasud uit de jaren ‘70: holtes werden gevuld met constructieschuim. “Dat schuim gaat water opzuigen", verwacht Rößler. “Over een half jaar is het roestig, over zes jaar compleet verroest.”

Terug
Bovenaan