Elektrische wagens

Ik weet dat het lastig te evenaren valt als je dagelijks een M2 rijdt, maar wou tegen het gevoel een hebben en wat uiteindelijk niet helemaal tegenviel.
De i4 heeft tegenover de mijne ook weer een deel pluspunten: geluidstil, comfort, afwerking, en vooral een pak goedkoper in gebruik.

Ik ga toch ook nog eens een m50 proberen.

Ik heb enkele maanden geleden met een M4 competition getest en ook daar had ik het gevoel dat ik met een slagschip rondreed 😅
Is jouw M2 een compétition?

M50 ga je normaal vlot moeten kunnen testrijden, werden sneller geleverd als demo-wagen.

Op dat vlak is dat een compleet andere wagen.
AWD + 200pk extra is niet niks.

Maar gaan vergelijken met een M2 moet je niet doen. Is een wagen met een andere filosofie gebouwd, rechtdoor zal hij zeker en vast sneller zijn. Maar in de bochten zal hij snel wat terrein verliezen, en de funfactor en betrokkenheid zal ook een stuk minder zijn.
Uiteraard. Ik heb een edrive40 besteld twee weken geleden; lease via werkgever. Sinds ik afstudeerde altijd bedrijfswagen gehad. Enige nadeel daarvan was dat ik nooit sportief of pk's kon kiezen. Dus op dat vlak "unieke" kans voor mij om als daily eens met 340pk te kunnen rijden.
M50 stond niet in de lijst, dat zou wel de keuze van het hart zijn geweest.

Enfin, ik klaag niet, 340pk op de achterwielen ook leuk.

Is jouw M2 een compétition?

M50 ga je normaal vlot moeten kunnen testrijden, werden sneller geleverd als demo-wagen.
Nee heb een gewone M2 maar met alle aanpassingen zit die toch ook aan 450pk en over de 600nm koppel.

Ik twijfel ook om te kijken voor een M2 comp, maar das al snel 15 tot 20k bijleggen voor een ogenschijnlijk zelfde auto.

Nee heb een gewone M2 maar met alle aanpassingen zit die toch ook aan 450pk en over de 600nm koppel.

Ik twijfel ook om te kijken voor een M2 comp, maar das al snel 15 tot 20k bijleggen voor een ogenschijnlijk zelfde auto.
Ik zou al super content zijn met een "gewone" (gewoon is een M nooit natuurlijk) M2.

Benieuwd naar jouw bevindingen van een M50 :)

Collega heeft van de week zijn M2 ingeruild voor een M2 competition.

Had die M2 gekocht in 2018 voor €50.000 euro met 18.000km op de teller. Premium selection

Heeft nu een M2 competition gekocht met 30.000km voor €51.000. Zijn M2 daar ingeruild voor €34.000 met 115.000 op de teller. Ook een premium selection.
Garage heeft dan ook de stukken over gebouwd voor hem.

Dus heeft een €17.000 opgelegd.

daarnet de ioniq 5 zien rijden.
Nope.. dat is het toch niet. Wat een lelijke lijnen.
Ik heb het echt niet voor SUV’s. Maar indien ik zou moeten kiezen tussen een ID4 en een IONIQ5 zou ik echt geen seconde twijfelen, die laatste is zowat de enige SUV die ik te pruimen vind.
De gustibus er coloribus…

Laatst bewerkt:
Zullen tesla prijzen (van model y) in Europa nu eigenlijk gaan zakken nu dat de Berlijn gigafactory actief is?
Er is volgens mij nog geen enkele model Y uit de fabriek gerold, en er zijn nog altijd enkele vergunningen die moeten uitgeleverd worden. In 't begin zal de output ook redelijk beperkt zijn (ramp - up van productie).
Daarna zal het afhangen van vraag en aanbod. Zolang Tesla meer wagens verkoopt dan dat ze er kunnen produceren, moet je geen prijsdalingen verwachten.

Vrees ervoor zolang de verkoop goed genoeg is.
Ik heb gisteren een mail gehad dat vanaf 1 januari BMW de fleetkorting voor de i4 schrapt. De verkoop loopt als een trein.

Het is een aanname, maar ik vermoed dus door de goeie verkoop ze minder (of in dit geval dus geen) korting meer geven. Dus zoals @ugar zegt.
Heb besteld gelukkig deze maand nog besteld met een korting van dubbel digit%. Scheelt toch een pak euro's.

Begrijp niet waarom er eigenlijk geen break modellen op de markt komen, die moeten toch effecienter zijn in lijn dan die SUV cross over modellen?
Omdat een hoge instap/SUV wilt blijkbaar :rolleyes:
In 2023 komt er een eerste elektrische break op de markt van een Europese producent, gebaseerd op de VW Space vizzion

Er is nu al een (compacte) MG break op de markt trouwens, de MG 5

Begrijp niet waarom er eigenlijk geen break modellen op de markt komen, die moeten toch effecienter zijn in lijn dan die SUV cross over modellen?
Je zit ook wel met de ruimte die nodig is voor de batterijen weg te krijgen. En een SUV heeft ruimte zat.
Dus dat in combinatie met de hoge vraag naar SUV's, heeft de voorkeur bij autofabrikanten om te bouwen als EV.

Je zit ook wel met de ruimte die nodig is voor de batterijen weg te krijgen. En een SUV heeft ruimte zat.
Dus dat in combinatie met de hoge vraag naar SUV's, heeft de voorkeur bij autofabrikanten om te bouwen als EV.
Bij een SUV heb je vooral het voordeel dat heel die batterij in de vloer kan. Aangezien "de markt" een hoge zit wil, maar toch geen off-road verwachtingen heeft...
Bij Lotus gaan ze volgens mij een groot stuk van de batterij op de plek waar normaal de middenmotor zat steken, dat kan natuurlijk ook, maar bij een motor vooraan gaat uw gewichtsverdeling helemaal om zeep zijn...

Het is vooral omdat iedereen absoluut een inefficiënte SUV wilt.

Het is niet zoveel moeilijker om een ruime berline te produceren als EV. Ja, die accu moet in de bodem, maar onder meer Tesla, BMW en Mercedes bewijzen dat dat perfect mogelijk is. De accu van zo'n auto kan in theorie ook gewoon 15% kleiner zijn, omdat het kleinere frontale oppervlak, de inherent betere Cd van een berline of break en de grotere bandenmaat bij SUV's zorgen voor een zeer groot verschil in verbruik.

Voor echt kleine wagens is het wel wat moeilijker, omdat men daar onvoldoende accu in de bodem krijgt.

Ik heb gisteren een mail gehad dat vanaf 1 januari BMW de fleetkorting voor de i4 schrapt. De verkoop loopt als een trein.

Het is een aanname, maar ik vermoed dus door de goeie verkoop ze minder (of in dit geval dus geen) korting meer geven. Dus zoals @ugar zegt.
Heb besteld gelukkig deze maand nog besteld met een korting van dubbel digit%. Scheelt toch een pak euro's.

Voor de iX3 geldt dat ook. Mijn order is er op 2 dagen doorgerushed om nog voor 1/1/2022 besteld te zijn omdat de kortingen vervallen.

Iemand heeft zich wel vergist, want de getinte ruiten staan er niet bij. Daar maandag maar weer achter lopen…

Voor de iX3 geldt dat ook. Mijn order is er op 2 dagen doorgerushed om nog voor 1/1/2022 besteld te zijn omdat de kortingen vervallen.

Iemand heeft zich wel vergist, want de getinte ruiten staan er niet bij. Daar maandag maar weer achter lopen…
Ook een iX3 rijder ofwa?
Waar gaat de wereld toch naartoe!

Ook een iX3 rijder ofwa?
Waar gaat de wereld toch naartoe!
Volgend jaar ja, iX3 impressive.
Je zegt al jaren dat zo een sjonnie BMW beter is dan een VW, dus probeer ik eens eh.
Vond die BTW niet speciaal goed rijden (niet beter als mijn Arteon dus).
Wss omdat het een zware SUV is, maar was gewoon de beste wagen op de lijst.

Terug
Bovenaan