Elektrische wagens

De KIA EV6 is toch ook steeds verrassend goed. Beste uit de lijst nu?
Ik denk dat dat heel moeilijk is om een 'beste' te definiëren. Dat range verschil met sommige andere wagens is verwaarloosbaar.

Het is deze groep zeker verreweg de meest mobiele (10-80% laden in 18 min), en ook de wagen met de beste garantievoorwaarden. Verder is het ook de snelste van dit pak (vermogen).

Maar dat maakt hem niet per definitie de beste uit deze groep. Ik denk wel dat het - samen met de Hyundai - de meest rationele keuze is.

Ik heb die iX zien rijden. Dat zag er zo slecht nog niet uit int wild nondedju.
Wel, ik zag er gisteren 1 in de showroom staan, en ik dacht net hetzelfde. Hij oogt een pak slanker IRL dan op foto. Wel maar in het voorbijrijden gezien, en de nieuwe BMW front trekt nog steeds op niks...

Wel, ik zag er gisteren 1 in de showroom staan, en ik dacht net hetzelfde. Hij oogt een pak slanker IRL dan op foto. Wel maar in het voorbijrijden gezien, en de nieuwe BMW front trekt nog steeds op niks...
Nee die snuit blijft een gedrocht, maar de wagen is lang niet zo lelijk als op foto.

Ik merk daarin precies geen verschil tussen gisteren/vandaag (-2 a -4) vs vorige week (pakweg 8gr)? Aan 3 kW.

Ik merk daarin precies geen verschil tussen gisteren/vandaag (-2 a -4) vs vorige week (pakweg 8gr)? Aan 3 kW.
3 kW is toch echt een minimum wanneer het echt koud is, Björn heeft daar eens testen over gedaan.
Tenzij je oplaadt wanneer je thuiskomt na een lange of stevige rit (en de accu dus op bedrijfstemperatuur is).

Volgens mij heb jij al iets te veel kerstwijn gedronken :P

Lelijker dan op de foto’s kan gewoon niet. Dus dat voordeel heeft hij alvast wel.
Wacht maar tot je hem ziet. Gaat weer zo een model zijn dat tijd nodig heeft. Kijk naar de 4-serie / i4. Wil niet weten hoeveel er intussen in bestelling zijn.

Wacht maar tot je hem ziet. Gaat weer zo een model zijn dat tijd nodig heeft. Kijk naar de 4-serie / i4. Wil niet weten hoeveel er intussen in bestelling zijn.
Bij de i4 is dat vooral omdat je voor een habbekrats een beest van een wagen hebt :P
Beide zijn niet lelijk, de nieren alleen wat te aanwezig :P

Maar alles beter dan den ugar zijn model 3 :P

Gisteren een testrit gedaan met de i4 m40.
Ik vond het een zeer comfortabele auto om te rijden maar voor mij persoonlijk te comfortabel.
Zowel de binnenkant als de buitenkant zien er goed uit en de afwerking is high end.

Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk was van de acceleratie van dit model. Het ging goed vooruit maar kwam niet in de buurt van mijn huidige auto. Met dcs uit kon je wel wat driftend de bochten uit maar door het gewicht van de auto voelde dat toch niet zo lekker aan. De voorkant vond ik te zweverig bij hoge snelheden, achterkant was wel goed.

Eindconclusie: om te gebruiken voor daily en woon/werk is dit een uitstekend model, echter zoek je wat meer power en sportieve dan is de m50 mss beter.

Bij de i4 is dat vooral omdat je voor een habbekrats een beest van een wagen hebt :p
Beide zijn niet lelijk, de nieren alleen wat te aanwezig :p

Maar alles beter dan den ugar zijn model 3 :p
Vind je elke model 3 lelijk?
Zo'n model 2021/2022 in het grijs met de juiste velgen vind ik echt wel knap.

Terug
Bovenaan