Elektrische wagens

Vandaag testrit gedaan met de xc40 twin engine.
Wat een raket met 400pk, ongelofelijk hoeveel kracht dat geeft.
C40 stond in de showroom, een pak mooier dan de xc40 (die je op elke hoek ziet staan). Helaas valt die te hoog uit in budget.

Tijdje geleden met de Polestar 2 gaan rijden. Aangename wagen en die gaat het waarschijnlijk worden.

Naar Tesla ga ik zelfs niet kijken. Vind de Model 3 een vrij gedateerd exterieur hebben.. zeker de achterkant.
Maar de elektrische rijervaring zal bij Tesla wel het beste zijn gok ik.

De Enyaq lijkt me een hele mooie wagen maar met de lange levertijd (2023) valt hij af.

ID4, exterieur oke. Interieur precies een camionette. Schandalig onder het niveau van VW.

Q4, het mooiste interieur van allemaal. Helaas een verschrikkelijk optie systeem dat de prijs fameus de hoogte in jaagt. Andere merken doen het beter met maar een paar pakketten aan te bieden.

IX3, gewoon een BWM zoals we het al jaren kennen. Valt sowieso buiten budget.

Vandaag testrit gedaan met de xc40 twin engine.
Wat een raket met 400pk, ongelofelijk hoeveel kracht dat geeft.
C40 stond in de showroom, een pak mooier dan de xc40 (die je op elke hoek ziet staan). Helaas valt die te hoog uit in budget.

Tijdje geleden met de Polestar 2 gaan rijden. Aangename wagen en die gaat het waarschijnlijk worden.

Naar Tesla ga ik zelfs niet kijken. Vind de Model 3 een vrij gedateerd exterieur hebben.. zeker de achterkant.
Maar de elektrische rijervaring zal bij Tesla wel het beste zijn gok ik.

De Enyaq lijkt me een hele mooie wagen maar met de lange levertijd (2023) valt hij af.

ID4, exterieur oke. Interieur precies een camionette. Schandalig onder het niveau van VW.

Q4, het mooiste interieur van allemaal. Helaas een verschrikkelijk optie systeem dat de prijs fameus de hoogte in jaagt. Andere merken doen het beter met maar een paar pakketten aan te bieden.

IX3, gewoon een BWM zoals we het al jaren kennen. Valt sowieso buiten budget.
I4 geen optie? Levertijd is ook 2023 natuurlijk…

Heeft Volvo/Polestar dan nog vlotte levertijden?
Verkoper Volvo zei 4-6 maanden. Dus zomer 2022.
Verkoper Polestar zei 4 maanden, maar vaak sneller. Op de site na configureren staat feb 2022. (al lijkt me dat heel optimistisch)

Voordeel zou zijn dat de Polestar uit China komt.
Zelfde verhaal bij BWM. IX3 kan sneller geleverd worden dan de I4 omdat die uit China komt.

Laatst bewerkt:
Heb met de polestar 2 dual motor gereden en dat gaat idd zot snel. Niet dat ge er veel mee kunt doen met dat vermogen, maar wel eens leuk voor een keer.

Zo is de i4 M50 ook een zot machine (de tesla’s ook). Een bak vermogen dat voor veel volk bereikbaar is. Het valt me trouwens op dat de verzekeringen niet de pan uit lijken te swingen gezien de ‘lage’ leaseprijzen.

Heb met de polestar 2 dual motor gereden en dat gaat idd zot snel. Niet dat ge er veel mee kunt doen met dat vermogen, maar wel eens leuk voor een keer.

Zo is de i4 M50 ook een zot machine (de tesla’s ook). Een bak vermogen dat voor veel volk bereikbaar is. Het valt me trouwens op dat de verzekeringen niet de pan uit lijken te swingen gezien de ‘lage’ leaseprijzen.
Ik betaal voor mijn Tesla model 3 1100 euro full omnium. Hangt een beetje af van de contracten.

Ik heb ook al met een Taycan RWD gereden en dat voelde echt een stuk trager maar wat een wagen...

Is de verzekering van een EV over het algemeen goedkoper? Dat is toch wat ik merk...
Sommige makelaars lijken speciale contracten te hebben. Mijn bank/makelaar kon via geen enkele maatschappij iets aanbieden wat nog maar in de buurt kwam. Overname van polis ging ook niet omdat het onder een speciaal contract zit.

Hier op het werk krijgen we allemaal een Tesla Model 3, afhankelijk van de functie een SR of een LR. Binnenkort ben ik aan de beurt maar ik vind de Polestar 2 persoonlijk mooier. Qua prijs heel competitief en mss met fleetkorting nog scherper? Heeft iemand deze twee al eens in detail met elkaar vergeleken? Wat is jullie ongezouten mening?

Hier op het werk krijgen we allemaal een Tesla Model 3, afhankelijk van de functie een SR of een LR. Binnenkort ben ik aan de beurt maar ik vind de Polestar 2 persoonlijk mooier. Qua prijs heel competitief en mss met fleetkorting nog scherper? Heeft iemand deze twee al eens in detail met elkaar vergeleken? Wat is jullie ongezouten mening?
Tesla is gewoon een vernieuwd concept, wil je het klassieker, dan moet je bij Polestar zijn.

Kan je eigenlijk wel een ander merk kiezen dan Tesla als iedereen bij jullie Tesla krijgt?

Tesla is gewoon een vernieuwd concept, wil je het klassieker, dan moet je bij Polestar zijn.

Kan je eigenlijk wel een ander merk kiezen dan Tesla als iedereen bij jullie Tesla krijgt?
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de vraag gesteld aan de CEO. Tesla geeft geen kortingen dacht ik dus zal in principe niet veel uitmaken? Geen flauw idee of de total cost of ownership vergelijkbaar is na calculatie van o.a. onderhoud / restwaarde. De keuzevrijheid zou iedereen wel appreciëren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan