Elektrische wagens

Hier opt werk beamen twee tesla model 3 rijders dat ze toch 500km halen met dit weer. (of hun wagen afficheert het toch)
Ik en een collega met de ID4 halen echt niet meer dan 250km.
Mij iX3 zegt 's morgens als ik vertrek ook dat ik bvb 150 km range heb. Dan rij ik naar het werk (50km) en heb ik er 145...

Klopt het dat de iX3 geen subwoofer heeft? Hoe krijg je dan lage tonen in een auto?
Een inspiring (de goedkoopste?) alleszins niet.

Je hebt toch geen sub nodig voor lage tonen? Daar heb je toch ook “gewone” woofers voor. Nuja, indrukwekkend is de standaard installatie niet, wel pakken beter dan mijn F30

Je hebt toch geen sub nodig voor lage tonen? Daar heb je toch ook “gewone” woofers voor. Nuja, indrukwekkend is de standaard installatie niet, wel pakken beter dan mijn F30

Een aub kan toch wat dieper gaan zonder dat je de speakers in de auto fel belast. Dus een sub is altijd een meerwaarde. Maar zal het dan wel horen als ik hem heb zeker.

Klopt het dat de iX3 geen subwoofer heeft? Hoe krijg je dan lage tonen in een auto?

Een aub kan toch wat dieper gaan zonder dat je de speakers in de auto fel belast. Dus een sub is altijd een meerwaarde. Maar zal het dan wel horen als ik hem heb zeker.

Hij heeft er 2 zelfs, alleen is het Harman Kardon systeem imo slecht afgesteld waardoor ze heel afwezig aanvoelen...

Ik dacht bij BMW dat er altijd (sub)woofers onder de voorzetels zitten.
Ik heb de G20 met de hifi versie en vind die best wel goed meevallen.

Collega heeft de HK speakers en persoonlijk vind ik die vreemd genoeg minder goed klinken, enkel meer power achter de versterker als je loeihard wil spelen, maar pokkeslecht gebalanceerd van toonweergave...

Wel meegeven dat ik zeker geen audiofiel ben!!!

Ik dacht bij BMW dat er altijd (sub)woofers onder de voorzetels zitten.
Ik heb de G20 met de hifi versie en vind die best wel goed meevallen.

Collega heeft de HK speakers en persoonlijk vind ik die vreemd genoeg minder goed klinken, enkel meer power achter de versterker als je loeihard wil spelen, maar pokkeslecht gebalanceerd van toonweergave...

Wel meegeven dat ik zeker geen audiofiel ben!!!
Er zitten in het HK systeem 2 8,5 inch subwoofers. Dat zijn sowieso redelijk kleine woofers, maar dan nog mis je de punch. Ik heb het gevoel dat de cross-over te laag is ingesteld, waardoor bij muziek de Subwoofers amper iets te doen hebben (een drum bass gaat volgens mij niet onder 100hz).

En niemand kijkt film in zijn auto...

Er zitten in het HK systeem 2 8,5 inch subwoofers. Dat zijn sowieso redelijk kleine woofers, maar dan nog mis je de punch. Ik heb het gevoel dat de cross-over te laag is ingesteld, waardoor bij muziek de Subwoofers amper iets te doen hebben (een drum bass gaat volgens mij niet onder 100hz).

Heb je de bass op max gezet in de instellingen?

Jup, staat al maximum open, en af en toe heb ik eens het gevoel dat het oke is (waarschijnlijk enkel elektronische muziek die lager gaat qua frequentie ofzo)
Moet zeggen dat ik de hifi installaties meestal wel oké vindt. Niet super maar degelijk.
Maar een nonkel van mij had een Mazda 6 met bose-systeem, dat was toch een zeer lekker systeem.

De burmeister bij Mercedes vind ik nu ook niet onmiddellijk super om eerlijk te zijn.

Het moet niet loeihard zijn, gewoon wat ondersteunen.

Een kleine 2 weken full EV aan het rijden en intussen toch al een paar keer de ergernis gehad van laadpunten die onterecht bezet zijn.

Zonet ook: hele eind gereden om aan te komen bij een dubbel laadpunt: ene bezet door PHEV (niets mis mee, maar dat gaat op termijn wel een probleem worden), en het andere een Toyota hybrid (geen phev) die de plek bezet houdt. Die laatste snapt het punt nog niet helemaal denk ik 😁

Dit weekend mijn eerste iX in het wild gespot, vond het maar een rare verschijning.
Niet mijn ding.

En om nog eens te antwoorden op die correcte range, ik kijk nu gewoon altijd naar mijn gemiddeld verbruik, zo kan ik al snel inschatten hoeveel range ik nog heb. Staat hier altijd buiten en 's morgens zit ik aan 35kwh/100km, in de zomer periode is dit 18kwh/100km.
Maar wat is de voorklimatisatie handig :love: ze staan hier allemaal te krabben in de straat en ik stap in en gaan.

Iemand een M3 long range hier?
Gem. Verbruik in deze temperaturen?
Vandaag viel het eigenlijk flink tegen.
Vanmorgen 15% verbruikt over 50 km, rustige wegen (20% 90 km/h, 60% 70 km/h rest 50 km/h ). Bij mooi weer verbruik ik over die afstand 9%. Preheaten was 3 of 4%
Vanavond 12% over dezelfde afstand, maar toen was het 2°C ipv -4°C.

Terug
Bovenaan