Elektrische wagens

Ik ga ervan uit dat je een laadpaal hebt met vaste kabel? Vervang dan gewoon die kabel door een exemplaar van 8 m.
En anders koop je jezelf gewoon een andere laadkabel van 8 of 10 m.
Is inderdaad een exemplaar met een vaste kabel van 5m.

Net even gekeken maar vaste kabel lijkt moeilijk te vinden apart. Of ik moet een gewone kabel kopen en de stekker afdoen aan één kant.
Meeste kosten ook rond de €200 voor zover ik zien.
En om een langere kabel te plaatsen moet de laadpaal open. Niet iets wat ik de gemiddelde gebruiker zie doen, dus elektricien laten komen.

Als ze open moet, kan ik ze evengoed verplaatsen, wat ik dus ook van plan ben. Dat maakt het niet minder een probleem in het algemeen.
Sommige wagens hebben de poort helemaal vooraan ook.

Bestaat er nog niet zoiets als een vrouwelijke stekker waar je je te kort mannetje in kan douwen om hem zo te verlengen?

Snelle googlings leverden nog niks op, maar dat zou wel handig zijn.

Bestaat er nog niet zoiets als een vrouwelijke stekker waar je je te kort mannetje in kan douwen om hem zo te verlengen?

Snelle googlings leverden nog niks op, maar dat zou wel handig zijn.
Volgens wat ik gelezen heb mag die kabel niet verlengd worden. (Niet 100% zeker waarom)

Volgens wat ik gelezen heb mag die kabel niet verlengd worden. (Niet 100% zeker waarom)
Ik gok omdat dan de CE-keuring niet te garanderen is. Het verlengen van een kabel met een minderwaardig product is nogal problematisch. Daarnaast is er ook wel communicatie tussen uw laadpaal en uw auto, geen idee of dat werkt als er een verlengstuk tussen zit.

Die "noodlader" op schuko heb ik wel al verlengd met een minderwaardig kabelken van 25m lang. Daar gaat natuurlijk nauwelijks stroom door, dus dat is wellicht een minder groot risico.

Op openbaar domein? De mannen van Fluvius zullen lachen.

Dat is dan eerder iets dat zij gaan moeten uitrollen in steden waar er geen eigen opritten zijn of dergelijke natuurlijk waarbij je het gebruik dan eventueel zelfs zou kunnen koppelen aan uw laadpas / digitale meter. Alhoewel uw digitale meter dan geen domme meter mag zijn :p.

Die "noodlader" op schuko heb ik wel al verlengd met een minderwaardig kabelken van 25m lang. Daar gaat natuurlijk nauwelijks stroom door, dus dat is wellicht een minder groot risico.
Wel de juiste dikte kabel nemen en afrollen ivm warmte ontwikkeling. Voor type 2 laadkabels bestaan inderdaad geen verlengkabels.

Op openbaar domein? De mannen van Fluvius zullen lachen.
Ik zie dat sowieso niet snel gebeuren op openbaar domein vanwege (on)veiligheid etc.

Zag dit in een ander artikel van de VRT. Leuke uitvinding maar daar blijft het dan ook bij...

Ik heb trouwens wel enkele vragen bij hoe verantwoord het is om mensen op het wandelpad onder je zelfgemaakte ophaalbrug onder stroom te laten wandelen.
In Nederland is er een pilot bezig waarbij ze speciale tegels leggen waar je de kabel in kan duwen. Dat gaat misschien de toekomst worden voor rijhuizen.

In Nederland is er een pilot bezig waarbij ze speciale tegels leggen waar je de kabel in kan duwen. Dat gaat misschien de toekomst worden voor rijhuizen.
Idd je zou toch gewoon overal een ingeslepen goot kunnen voorzien, heel wat minder gedoe. 't zal mooi uitzien als iedereen om 17u thuiskomt en z'n wasdraad over het voetpad heeft hangen. Braziliaanse favella.

Ik blijf toch vrij sceptisch over heel dat verhaal.

Zo'n kabel moffel je niet zomaar weg. Er zal dus al voldoende ruimte voorzien moeten worden onder de stoep. Dat is in steden al zeker geen evidentie want onder die voetpaden ligt het al redelijk vol met nutsvoorzieningen. Het zal dan ook per huis maatwerk worden.

Ik ga ervan uit dat het laadpunt dan nog steeds bij de particulier binnen moet staan? Dan heb je nog een aansluiting nodig tot aan dat kabelgat. Maar dat stuk zit dan wel mee in je binneninstallatie dus dan krijg je eigenlijk een deel van je private installatie die over/onder publiek domein loopt. Ben benieuwd hoe dat allemaal praktisch in z'n werk gaat.

Inzetten op centrale laadlocaties voor stadsbuurten lijkt mij een veel verstandiger (en vooral haalbaarder) concept.

Zo'n kabel moffel je niet zomaar weg. Er zal dus al voldoende ruimte voorzien moeten worden onder de stoep. Dat is in steden al zeker geen evidentie want onder die voetpaden ligt het al redelijk vol met nutsvoorzieningen. Het zal dan ook per huis maatwerk worden.

Ik ga ervan uit dat het laadpunt dan nog steeds bij de particulier binnen moet staan? Dan heb je nog een aansluiting nodig tot aan dat kabelgat. Maar dat stuk zit dan wel mee in je binneninstallatie dus dan krijg je eigenlijk een deel van je private installatie die over/onder publiek domein loopt.

Ben benieuwd hoe dat allemaal praktisch in z'n werk gaat.
Dat is gewoon een kabelgootje dat je in de tegel voorziet hé. Niets van maatwerk nodig.
De bewoner moet nog steeds zelf kijken voor het laadpunt, de gemeente voorziet enkel een optie om die kabel mooi weg te steken in de stoep.

Ik ga ervan uit dat het laadpunt dan nog steeds bij de particulier binnen moet staan? Dan heb je nog een aansluiting nodig tot aan dat kabelgat. Maar dat stuk zit dan wel mee in je binneninstallatie dus dan krijg je eigenlijk een deel van je private installatie die over/onder publiek domein loopt. Ben benieuwd hoe dat allemaal praktisch in z'n werk gaat.

Inzetten op centrale laadlocaties voor stadsbuurten lijkt mij een veel verstandiger (en vooral haalbaarder) concept.
Wat is de mis met een goot in de tegel?

4wectt7.jpeg

Oh op die manier! Ik had dit voor ogen;

Kantelkast-open-225x300.jpg

Met zo'n goot zie ik inderdaad niets verkeerd. Ik ben dan wel ook geen rolstoelgebruiker.

Terug
Bovenaan