Elektrische wagens

Het is geen ramp maat ideaal is het ook niet natuurlijk.

Vreemd dat je dat net bij Kia ervaart. Onze eerste elektrische wagen was een Kia Niro (model 2024 nieuwer model) en dat was een zuinigheidswonder. 16kwh/100km

Ev6 gewicht, awd, 20 inch zomer en winterbanden, en een redelijk zware voet helpen wss niet. Ik bezuinig ook niet op airco en verwarming indien nodig.

Ev6 gewicht, awd, 20 inch zomer en winterbanden, en een redelijk zware voet helpen wss niet. Ik bezuinig ook niet op airco en verwarming indien nodig.
Welke is het dan de gt? Ik had een niro met 205pk voorwiel aandrijflijn dat is natuurlijk andere koek.

De Volvo heeft ook 430 pk en awd en is dus ook een serieuze verbruiker ook al trap ik niet constant op de staart natuurlijk.

Airco en verwarming bezuinigen wie doet dat?
Nog nooit gehoord.

Welke is het dan de gt? Ik had een niro met 205pk voorwiel aandrijflijn dat is natuurlijk andere koek.

De Volvo heeft ook 430 pk en awd en is dus ook een serieuze verbruiker ook al trap ik niet constant op de staart natuurlijk.

Airco en verwarming bezuinigen wie doet dat?
Nog nooit gehoord.

Ik ken er zo. Klappertandend in de winter met enkel stuur en zetelverwarming.

Die AWD en 20” banden doen er inderdaad geen goed aan denk ik . ;)
Met mijne EV3 met 81 Kw (78 werkelijk) haalt nu probleemloos tegen de 600 km op 90% lading dus 80% zal iets meer dan 500 km zijn .
Verbruik ligt nu rond de 14Kw maar staat wel op 17” en ik gebruik de airco ookgewoon (in de zomer staat die gewoon altijd op 19° en in de winter af ertoe eens op 20 ° en heb het meer dan warm genoeg , dus wat ze met bakoven bedoelen ???
Je bent dan toch ook gekleed voor het seizoen op dat moment denk ik )

Mijn airco/verwarming zet ik op 22C en auto. Daarna kom ik er nooit meer aan.
Zetel verwarming/koeling en stuur verwarming op altijd op standje auto. Zo blijven mijn knopjes als nieuw.

Ik pas die wel regelmatig aan, altijd in functie van de buitenlucht. Ik mis zo nog een functionaliteit die dat automatisch kan doen voor mij. Want in de ochtend is dat vaak een andere temperatuur dan in de namiddag wanneer alles serieus opgewarmd is.

Mijn airco/verwarming zet ik op 22C en auto. Daarna kom ik er nooit meer aan.
Zetel verwarming/koeling en stuur verwarming op altijd op standje auto. Zo blijven mijn knopjes als nieuw.
Ik pas die toch ook regelmatig aan, 22° is veel te warm voor mij (maar let op, elke wagen meet die temperatuur anders, dus 22° in de mijne is niet noodzakelijkerwijze hetzelfde als 22° in een andere wagen).
In de winter 20 of 21° max (en stoel/stuurverwarming), maar dat is dan weer veel te koud nu, putteke zomer/hittegolf is 24° meer dan fris genoeg!
Als die nu op 20° staat gaat die veel te hard blazen...

Ik pas die toch ook regelmatig aan, 22° is veel te warm voor mij (maar let op, elke wagen meet die temperatuur anders, dus 22° in de mijne is niet noodzakelijkerwijze hetzelfde als 22° in een andere wagen).
In de winter 20 of 21° max (en stoel/stuurverwarming), maar dat is dan weer veel te koud nu, putteke zomer/hittegolf is 24° meer dan fris genoeg!
Staat hier het jaar rond op 21.5, maar dat hard blazen precies nooit last van. De eerste paar kilometer mss, maar daarna stopt dat toch?

Staat hier het jaar rond op 21.5, maar dat hard blazen precies nooit last van. De eerste paar kilometer mss, maar daarna stopt dat toch?
Dat mindert inderdaad nadat het interieur afgekoeld is.
Maar lang in de tropen gewoond, en ook nu nog veel daar, en 1 ding afgeleerd is airco's te koud zetten wanneer het buiten richting 35° gaat (of hoger zoals we nu hier ook al eens krijgen).

24° is perfect, zeker omdat die airco ontvochtigt!

Klopt, in mijn vorige auto stond het altijd op 21°C.
In de winter zit ik altijd zonder jas in de auto.

Terug
Bovenaan