Elektrische wagens

De standaard, maar daar zitten al serieus wat dure opties op: zetelverwarming, sensatec, elektrische stoelen met geheugen, panoramisch dak, 19", Professional Navi, adaptief onderstel, ...

Hoe het precies berekend wordt weet ik niet maar de VAA ligt alleszins een pak lager (dat heeft mss een invloed?), maar misschien ook de kost van het verbruik?

Nuja, wachten op de tool van Cronos is als wachten op Godot, en ik had er geen zin meer in :) Mocht het nu blijken dat een 330e toch doenbaar is (wat niet zo bleek uit de bèta) dan kan ik ongetwijfeld wel iemand anders binnen de groep blij maken met de 2 maand wachttijd die ik voor hem/haar heb weggewerkt. En dan zelf een 330 configureren :)
Volgens mij is de 330e niet haalbaar binnen uw budget ;). De 320e wel, maar geen idee hoeveel opties dan nog kunnen.

Na meer dan 10 jaar een ford mondeo op de zaak te hebben, is het misschien eens tijd om een nieuwe auto te kiezen. Heel veel keuze in phev modellen, maar ik geloof dat dit fiscaal zwaar afgestraft zal worden in de komende 5 jaar. Aangezien een koffer ruimte voor mij vrij belangrijk is, dan lijkt mij een model Y één van de grotere EV modellen te zijn? Eveneens, niemand heeft een glazen bol natuurlijk, maar zou de prijs niet wat zakken wanneer de Y effectief geleverd kan worden?

Na meer dan 10 jaar een ford mondeo op de zaak te hebben, is het misschien eens tijd om een nieuwe auto te kiezen. Heel veel keuze in phev modellen, maar ik geloof dat dit fiscaal zwaar afgestraft zal worden in de komende 5 jaar. Aangezien een koffer ruimte voor mij vrij belangrijk is, dan lijkt mij een model Y één van de grotere EV modellen te zijn? Eveneens, niemand heeft een glazen bol natuurlijk, maar zou de prijs niet wat zakken wanneer de Y effectief geleverd kan worden?
Tesla verhoogt en verlaagt de prijzen continu. Je kan daar echt geen lijn in trekken.
Hou er wel rekening mee dat de "inhoud" per merk nogal eens kan verschillen.

Ford mach-e, VW id4, Hyundai ioniq 5?

Verwacht geen te grote prijsveranderingen bij de model Y. Die spelen wel eens met hun prijzen maar zolang er geen nood is om echt goedkoper te gaan door de concurrentie zal dat ook niet gebeuren.

De levering kan misschien deze zomer zijn. Maar eer jij aan de beurt komt is het misschien al winter. Dus nog redelijk wat onzekerheid rond de tesla model Y jammer genoeg. Ik heb er ook enorme interesse in, maar ik kan niet oneindig lang wachten.

Tesla betaalt nu 10% importtarieven in Europa op de 3. Maar de prijszetting gaat afhangen van de vraag, ik ga er wel van uit dat die wat gaat zakken. Een model 3 is in B ook veel duurder dan in veel van de ons omringende landen....
En ik denk dat wanneer je nu bestelt, je pas in 2022 je model Y gaat zien.
Beste alternatief volgens mij : ioniq 5. Ook gewoon 8 jaar volledige garantie. En superruime wagen.

Tesla betaalt nu 10% importtarieven in Europa op de 3. Maar de prijszetting gaat afhangen van de vraag, ik ga er wel van uit dat die wat gaat zakken. Een model 3 is in B ook veel duurder dan in veel van de ons omringende landen....
En ik denk dat wanneer je nu bestelt, je pas in 2022 je model Y gaat zien.
Beste alternatief volgens mij : ioniq 5. Ook gewoon 8 jaar volledige garantie. En superruime wagen.
Model 3 is zeker niet overal duurder en dat is ook niet altijd zo geweest. Tesla past ook soms hun prijzen aan afhankelijk van premies die een overheid geeft. Maar die hebben we hier al niet. En wat de levering van de Y betreft is het alleen maar speculeren. Reservaties worden ook niet altijd omgezet in echte bestellingen of gewoon niet direct. Ik zou ook niet een van de eerste auto's moeten hebben. Vaak moeten ze toch nog wat sleutelen aan hun productie proces.

Op zich niks echt mis met de Ionyq, maar 60k voor een hyundai moet ik toch een paar keer van slikken

Daar gaat de vlieger voor mij even goed op ze. Onlangs offerte gehad voor een Mondeo Plug-In hybrid. Ik heb drie keer is gekeken of de Mondeo recent door Mercedes werd gemaakt, want 50k voor een interieur van caoutchouc en rosse plastiek daar trok ik toch echt wel ogen van.

Op zich niks echt mis met de Ionyq, maar 60k voor een hyundai moet ik toch een paar keer van slikken
Blijft dan toch wel raar dat je wagens van 2020 van ioniq op de kop kunt tikken voor minder als de helft :(

Al moet ik eerlijk zijn dat ik die wagen zelf eigenlijk echt niet mooi vind. Dan zie ik toch liever deze :

Al blijf ik het een bom geld vinden.

Idd. 45k voor de short range, rwd, basis versie
60 voor de long range, awd, full option

Ik ben benieuwd. Mijn ouders hebben 2 Hyundais versleten. Hun Trajet was echt brol, veel mechanische zever mee gehad tot ineens de distributie knapte.
De ix35 rijdt op zich nog prima met al 200k op de klok, maar het interieur was vrij snel versleten en de electro is altijd maar zozo geweest (airco tempsensor al 3 keer vervangen, aircopomp ook, zetelverwarming is soms ultra traag warm en soms snel, sinds hij 130k heeft gaan de deuren soms niet open waardoor ge manueel moet losmaken/contact draaien/terug deur toe doen/terug openen en dan heeft hij magisch terug stroom)
Tis nogal een fel “schoon van ver, ver van schoon” merk in mijn ervaring

Harman Kardon is (een beetje zoals bvb B&O) een merk dat zich enorm focust op design en minder op geluidskwaliteit. Het systeem mist bas en dynamisch bereik. Het klinkt allemaal wel oké, maar niet "wauw". Ik vind bvb dat het Canton systeem in mijn Superb beter was. Ik moet nog eens zelf wat met de eq spelen om te kijken of ik het beter krijg, maar nu is het "beter dan een typisch standaard-systeem", maar of het de 1165€ die het kost ook waard is, weet ik niet.

Langs de andere kant, is het ook niet onlogisch dat ze voor 1165€ geen super-systeem, het is ook een 464W versterker voor 9 kanalen, die dan 16 speakers aanstuurt. Dat is niet bepaald overweldigend qua cijfers.

Maar, het is zeker niet slecht he, maar he B&W systeem heeft bvb een 1400W, 10 kanaals-versterker. Dat is toch een stevig verschil...

Kans dat fiscaliteit verandert en daardoor restwaarde van PHEV's zakt.
Dat HK systeem heeft inderdaad nog wel wat EQ nodig, maar ik vind dat precies echt wel goed klinken en ik ben ook wel het een en ander gewoon :unsure:

Heb je het overtrokken dashboard met sensatec of leder? Doet ook veel aan de akoestiek in de wagen (in de positieve zin)

Dat B&W Diamond systeem kon ik niet over m'n hart krijgen, ik geloof dat er dan 5k bijkwam, daarvoor doe ik al een serieuze upgrade thuis in de living.

Dat HK systeem heeft inderdaad nog wel wat EQ nodig, maar ik vind dat precies echt wel goed klinken en ik ben ook wel het een en ander gewoon :unsure:

Heb je het overtrokken dashboard met sensatec of leder? Doet ook veel aan de akoestiek in de wagen (in de positieve zin)

Dat B&W Diamond systeem kon ik niet over m'n hart krijgen, ik geloof dat er dan 5k bijkwam, daarvoor doe ik al een serieuze upgrade thuis in de living.
Dashboard is met sensatec overtrokken (standaard optie trouwens).
Het klopt dat het B&W systeem waarschijnlijk dan weer te duur zou zijn. Maar met wat ik tot nu toe gehoord heb, heb ik niet het gevoel dat het "hifi-systeem" zoveel slechter zou zijn. Ik heb ook echt niet het gevoel dat er een subwoofer in zit (die zou onder zetel moeten zitten zeker?). Maar ga volgende lange rit er eens mee spelen.

Dashboard is met sensatec overtrokken (standaard optie trouwens).
Het klopt dat het B&W systeem waarschijnlijk dan weer te duur zou zijn. Maar met wat ik tot nu toe gehoord heb, heb ik niet het gevoel dat het "hifi-systeem" zoveel slechter zou zijn. Ik heb ook echt niet het gevoel dat er een subwoofer in zit (die zou onder zetel moeten zitten zeker?). Maar ga volgende lange rit er eens mee spelen.
Die Chinezen zijn die gewoon vergeten te plaatsen denk ik :unsure:

Terug
Bovenaan