Elektrische wagens

Het is ook de snelste elektrische wagen over lange afstanden. Porsche gebruikt een ander protocol om de range te testen (minder gunstig); afhankelijk van de gekozen velgen rijdt die meer dan 400 km op één lading aan 120 km/h. En de RWD gaat waarschijnlijk nog verder rijden

Alsof een sprintje naar 100 km/u zo belangrijk is. 5.2 s is trouwens meer dan snel genoeg. Zelfs voor een Porsche
Omdat iets niet zo belangrijk is voor u wil dat toch niet zeggen dat dat niet belangrijk is voor anderen?

Als iemand van een ICE retesnelle wagen komt en de stap wil zetten naar EV, dan is dat voor die persoon zeker en vast belangrijk.

Idem benieuwd voor de i4.

Het is ook de snelste elektrische wagen over lange afstanden. Porsche gebruikt een ander protocol om de range te testen (minder gunstig); afhankelijk van de gekozen velgen rijdt die meer dan 400 km op één lading aan 120 km/h. En de RWD gaat waarschijnlijk nog verder rijden

Alsof een sprintje naar 100 km/u zo belangrijk is. 5.2 s is trouwens meer dan snel genoeg. Zelfs voor een Porsche
Moest dat echt zo zijn, dan had Porsche geen 4S, Turbo en Turbo S moeten maken.

Voor de Volvo kan je dat zeggen, niemand koopt een Volvo voor de prestaties. Maar bij Porsche ligt dat imo wel al anders. Dat ze Tesla moeten voorlaten, geen probleem, maar nu zijn ze buiten de 50 e-tron, de 55 e-tron en de iX3, gewoon de traagste van de premium EV's...
Zeker als die anderen dan eigenlijk ook nog gemiddeld zo'n 50k goedkoper uitkomen.

En ja, het blijft 1 van de snelste rwd EV's, maar ik denk niet dat er iemand zich iets van aantrekt of hun EV nu rwd of AWD is. Behalve diegenen die specifiek AWD nodig hebben.

En ja, het blijft 1 van de snelste rwd EV's, maar ik denk niet dat er iemand zich iets van aantrekt of hun EV nu rwd of AWD is. Behalve diegenen die specifiek AWD nodig hebben.
Ik wou een RWD, maar die werd niet meer geproduceerd met de grote autonomie toen ik mijn Model 3 bestelde .
Je kan er verder meer rijden, en RWD rijdt gewoon veel fijner.

Niet in aantal km's maar ook in sprintjes.
De Taycan rwd trekt van 0-100 in 5,2s. Dat is trager dan:
alle tesla's
Polestar 2
Volvo XC40
Mercedes EQC
Audi e-tron S
Jaguar i-pace

Alle, ik vind het jammer dat je met uw Porsche een sprintje verliest van een Volvo die de helft kost. En performance is niet alles, maar voor een merk als Porsche wel belangrijk.
Sprinten met een elektrische auto vind ik nu verre van het belangrijkste. Als ik met mijn Turbo bv niet zou winnen hier tegen dat is een pak erger. Maar de CT zou puur gebruikt worden om daily te gebruiken zoals werk, inkopen (niet met fiets mogelijk) enz. Dan is die toch hier perfect voor? Het is niet dat ik zou sprinten naar mijn leverancier of naar mijn klant :D

Sprinten met een elektrische auto vind ik nu verre van het belangrijkste. Als ik met mijn Turbo bv niet zou winnen hier tegen dat is een pak erger. Maar de CT zou puur gebruikt worden om daily te gebruiken zoals werk, inkopen (niet met fiets mogelijk) enz. Dan is die toch hier perfect voor? Het is niet dat ik zou sprinten naar mijn leverancier of naar mijn klant :D
Ik vind de CT een fantastische wagen, en ik vind hem relatief meevallen qua prijs (ongeveer de prijs van model S plaid). Maar qua prestaties vind ik het gewoon jammer dat een merk als Porsche er echt niet boven uit steekt. Om het simpel te zeggen, de meerwaarde tov de Audi is veel kleiner dan bij de andere modellen.

Wat is dat hier nu weer? Dus jullie vinden het normaal dat een Porsche het moet afgeven aan een Volvo? Dan zijn we toch niet meer goed bezig hoor..
:sop:

Het gaat mij trouwens niet over het feit of 5,2s snel is of niet, gewoon over het feit dat de Porsche iedere 'normale' wagen moet afrijden imo.

Dan koop je gewoon de CT turbo 4S. De tijd dat Porsches iedereen er afrijden is voorbij. Krachtige elektromotoren kan iedereen kopen, het piekvermogen wordt bepaald door de accu. Hoe groter hoe meer stroom hoe meer vermogen. Ik denk niet dat het de roeping van Porsche is om sportwagens te maken die 2,5 ton wegen.

Wat is dat hier nu weer? Dus jullie vinden het normaal dat een Porsche het moet afgeven aan een Volvo? Dan zijn we toch niet meer goed bezig hoor..

Het gaat mij trouwens niet over het feit of 5,2s snel is of niet, gewoon over het feit dat de Porsche iedere 'normale' wagen moet afrijden imo.
+
UGAR
Dit kun je toch echt niet menen ? Wees gerust, Porsche kan het gewoon om een elektrische wagen of benzine of diesel wagen te maken die zijn concurrentie verpletterd.

Ik zal nu spreken over de 911 Turbo S.

Vijf jaar geleden als je met de Porsche Turbo S naast een GTR Nismo stond of Lambo of eender wat, dan wist je al van "mmh Porsche heeft minder PK, zal nen nipte worden". En inderdaad, hij verloor nipt. De nieuwe 911'en boksen nu tegen zwaardere gewichten en winnen er tegen. Die 992 turbo S rijdt nu de McLaren 720S (in drag), Demon Charger, M8 competition, Nismo, Ferrari enz allemaal naar huis. Bewijs, zoek maar op google. Dit terwijl hij in PK minder zelf is (daarom dat hij in rolling race ook in het midden zal verliezen maar erna weer doortrekt), en minder kost. Er zijn al tuners op het net die bv de 992 turbo S op 850 pk zetten tegen concurrentie met dezelfde PK en die rijdt hij gewoon naar huis in schaamte. Kunnen ze ? Ja. Doen ze het, neen. Is nooit Porsche zijn intentie geweest. Porsche wilt gewoon een supercar maken die niet inboet op kwaliteit. (Ferrari California T heb ik genoeg shit met gehad, en om te zwijgen over de F430)

De Cayman is op zich een betere wagen dan de 911. Zou zelf op snelheid, wegligging, enz allemaal beter moeten zijn wegens middenmotor, echter dient hij bij Porsche als middenkeuze, en zo is hij gemaakt.

De elektrische setup van Porsche is heel simpel. Mensen die altijd met Porsche rijden en graag een Porsche in hun bedrijf willen integreren kunnen nu een elektrische variant kopen dat perfect in de boekhouding past. Panamera Turbo S past hier al minder in, maar een EV Taycan Turbo S past hier dan weer wel in en is perfect betaalbaar. Ze kunnen gerust een variant maken die 1000km kan rijden, maar dan zal hij ook zo'n kaal boeltje zijn als bij de Tesla. Doe de research, als een wagen van hen op een rare manier zoals het optrekken een pak lager ligt dan hun andere versies (Taycan 4 - 5,2s en de "turbo S" - 2,9s) dan is het gewoon omdat ze het gewoon zo wensen en niet omdat ze het niet kunnen.

Idd, nu ben ik benieuwd of Ugar zijn mening vaak voorkomt. Want dan is het toch wel erg gesteld met het imago van Porsche.
In mijn ogen is snelheid nog steeds een van de grote peilers van het merk Porsche. Dus dan verwacht je dat die gewoon sneller is dan de rest.

Veel succes aan Porsche dan om een EV op de markt te brengen die sneller is dan de Tesla Plaid+ en dat ook nog tegen betaalbare prijs zodat mensen het ook nog willen kopen.

Veel succes aan Porsche dan om een EV op de markt te brengen die sneller is dan de Tesla Plaid+ en dat ook nog tegen betaalbare prijs zodat mensen het ook nog willen kopen.
Gaan ze nooit doen. Porsche is een sport/benzine merk. Ze spelen gewoon in op de markt en zijn helemaal nog niet in lang in elektrisch field bezig. Zelfde als Aston Martin met de Cygnet. Dat was een Smartje met een embleem van Aston op. Precies allemaal zo moeilijk om te vatten bij de meesten. Het is niet omdat je een sportmerk bent dat goed is in de rest, dat je automatisch moet toppen op een "bijkomend vlak". Tesla is alleen gebaseerd op elektrisch en al hun mankracht staat daar op. Volvo heeft een volledig eigen afdeling nu, noemt Polestar. Die mannen houden zich alleen bezig met dat en niets anders. Ondertussen zit een sportwagenmerk zich te focussen op elektrisch, dat uit te dokteren om een kwalitatief product af te leveren en de helft zit te leuteren over 5,4 seconden voor hun standaard type terwijl hun turbo type het al uitdraait in 2,9s. :crazy:

Gaan ze nooit doen. Porsche is een sport/benzine merk. Ze spelen gewoon in op de markt. Zelfde als Aston Martin met de Cygnet. Dat was een Smartje met een embleem van Aston op. Precies allemaal zo moeilijk om te vatten bij de meesten. Het is niet omdat je een sportmerk bent dat goed is in de rest, dat je automatisch moet toppen op een "bijkomend vlak"
Toyota IQ, geen smartje ;)

Terug
Bovenaan