Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laserlichten bedoel je?wel mooie velgen vind ik. Jammer dat die niet dat blauwe streepje heeft in de lichten zoals de 5, vind ik ook wel tof.
30km kunnen rijden vandaagBen je nu niet bijzonder enthousiast of heb je nog niet genoeg kilometers of tijd voor een uitgebreidere review
die van mij gaat er exact hetzelfde uitzien maar dan met de 19” ipv 20”
Looking forward!
dus echt veel kan ik nog niet zeggen. Uiteindelijk is het een vrij normale wagen he, je moet ook geen superspeciale dingen verwachten.

Ze duwen niet door omdat het heel onrechtvaardig aanvoelt om mensen zonder auto te verplichten om een laadpaal te zetten. Dan is uw draagvlak volledig weg.Mooi! Veel succes ermee!
Moest ik voor SUV willen gaan, lijkt me dit inderdaad de beste optie momenteel. Maar ik wil nog niet.. Geef mij voorlopig maar een berline/touring.
Zag dit passeren (weet niet of juiste topic is):
Laadpalen voor elektrische auto’s verplicht bij nieuwe (ver)bouwprojecten
![]()
Is wel goed vind ik, het is nog niet echt voorzien, maar eerder voorbereiding. Dus dat wil zeggen dat de Belgische overheid zelf nog niet 100% zeker is of ze voor elektrisch gaan of niet? Anders hadden ze het wel al doorgeduwd denk ik.
Waarom zou je je oprit moeten vernieuwen? Er bestaan echt wel andere oplossingen.Ze duwen niet door omdat het heel onrechtvaardig aanvoelt om mensen zonder auto te verplichten om een laadpaal te zetten. Dan is uw draagvlak volledig weg.
Nu is voor het grote deel dit een zeer beperkte meerkost (wachtbuis naar buiten). Buiten voor de mensen die een grote verbouwing doen en geen garage hebben. Die mogen zonder reden plots hun oprit ook vernieuwen.
Je moet bij een stevige verbouwing een aansluitingsmogelijkheid voorzien. Dus als ge pakweg een verdieping erbij zet, moet ge plots een mogelijkheid tot aansluiting voorzien. De meeste mensen hebben geen kabel liggen naar hun oprit, hoe ga je die kabel (of wachtbuis) onder uw oprit krijgen zonder die open te breken?Waarom zou je je oprit moeten vernieuwen? Er bestaan echt wel andere oplossingen.
Wie zegt er dat die onder de oprit moet liggen? Je kan die kabel ook langs je oprit leggen. Ik zie hier in de straat geen enkele woning waar dat een probleem vormt (je kan ook een wallbox in je garage aansluiten), of buiten, langs de garagepoort installeren.Je moet bij een stevige verbouwing een aansluitingsmogelijkheid voorzien. Dus als ge pakweg een verdieping erbij zet, moet ge plots een mogelijkheid tot aansluiting voorzien. De meeste mensen hebben geen kabel liggen naar hun oprit, hoe ga je die kabel (of wachtbuis) onder uw oprit krijgen zonder die open te breken?
Let daarbij wel op de "voorlopig" want in het originele voorstel was die oprit wel gewoon meegeteld als parkeerplaats. Dus dan valt plots iedereen met een brede oprit daar onder. Het lijkt dan ook alsof Zuhal Demir wat is teruggekrabbeld nu zo al zoveel "cadeaus" heeft gekregen van de vorige regeringen...Wie zegt er dat die onder de oprit moet liggen? Je kan die kabel ook langs je oprit leggen. Ik zie hier in de straat geen enkele woning waar dat een probleem vormt (je kan ook een wallbox in je garage aansluiten), of buiten, langs de garagepoort installeren.
En verder houdt wat je vertelt kant noch wal : de verplichting is, zoals duidelijk aangegeven in de tekst, voor grote projecten, het is alleen voor projecten waar je twee parkeerplaatsen hebt (oprit niet meegeteld).
'Ga je bouwen of grondig renoveren en heeft je woning twee of meer parkeerplaatsen? Omdat je oprit niet meetelt als parkeerplaats, gaat het in eerste instantie vooral om appartementsgebouwen en grote woonprojecten.'
Qua comfort en stabiliteit lijkt hij (korte rit, dus kan niet heel veel zeggen) wel stabieler dan de meeste SUV's. Qua comfort zit het ook wel goed imo.
Het is echt opvallend dat hij duurder lijkt, maar doordat hij de grotere batterij heeft, is hij eigenlijk goedkoper dan de sedan.Momenteel de nieuwe Porsche Taycan Cross Turismo aan het configureren. Zou wel het perfecte werkpaard kunnen worden in mijn stal.
![]()
![]()
![]()
Ik veronderstel afgereden dat je bedoeld op km's. Kan goed zijn , maar hij laadt wel zeer snel op. Terwijl de meeste EV's ook niet zo snel zijn, rijdt deze wel andere sportwagens eraf. Ook vanbinnen is het weeral een pareltje en topmateriaal.Het is echt opvallend dat hij duurder lijkt, maar doordat hij de grotere batterij heeft, is hij eigenlijk goedkoper dan de sedan.
Ik kwam met een deftige uitrusting op 120k€ uit, dat is wel nog pittig voor een wagen die er wel door het grootste deel van de EV's wordt afgereden...
Akkoord, performance is niet alles, maar een "niet zo performante Porsche" is toch wat raar.
Misschien wel best eens kijken op fora want ik dacht dat de taycan wel wat issues had.Ik veronderstel afgereden dat je bedoeld op km's. Kan goed zijn , maar hij laadt wel zeer snel op. Terwijl de meeste EV's ook niet zo snel zijn, rijdt deze wel andere sportwagens eraf. Ook vanbinnen is het weeral een pareltje en topmateriaal.
Voornaamste is gewoon voor mij dat het weer kwaliteit zal zijn. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem op gebied van kwaliteit (afwerking en machinaal) problemen gehad met Porsche. Als ik terugblik op mijn X5M, jezus.
Niet in aantal km's maar ook in sprintjes.Ik veronderstel afgereden dat je bedoeld op km's. Kan goed zijn , maar hij laadt wel zeer snel op. Terwijl de meeste EV's ook niet zo snel zijn, rijdt deze wel andere sportwagens eraf. Ook vanbinnen is het weeral een pareltje en topmateriaal.
Voornaamste is gewoon voor mij dat het weer kwaliteit zal zijn. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem op gebied van kwaliteit (afwerking en machinaal) problemen gehad met Porsche. Als ik terugblik op mijn X5M, jezus.
5,2s voor zo een slee is nu toch ook geen getal waar je ongelukkig mee moet zijn.Niet in aantal km's maar ook in sprintjes.
De Taycan rwd trekt van 0-100 in 5,2s. Dat is trager dan:
alle tesla's
Polestar 2
Volvo XC40
Mercedes EQC
Audi e-tron S
Jaguar i-pace
Alle, ik vind het jammer dat je met uw Porsche een sprintje verliest van een Volvo die de helft kost. En performance is niet alles, maar voor een merk als Porsche wel belangrijk.
Het is ook de snelste elektrische wagen over lange afstanden. Porsche gebruikt een ander protocol om de range te testen (minder gunstig); afhankelijk van de gekozen velgen rijdt die meer dan 400 km op één lading aan 120 km/h. En de RWD gaat waarschijnlijk nog verder rijdenIk veronderstel afgereden dat je bedoeld op km's. Kan goed zijn , maar hij laadt wel zeer snel op. Terwijl de meeste EV's ook niet zo snel zijn, rijdt deze wel andere sportwagens eraf. Ook vanbinnen is het weeral een pareltje en topmateriaal.
Alsof een sprintje naar 100 km/u zo belangrijk is. 5.2 s is trouwens meer dan snel genoeg. Zelfs voor een PorscheNiet in aantal km's maar ook in sprintjes.
De Taycan rwd trekt van 0-100 in 5,2s. Dat is trager dan:
alle tesla's
Polestar 2
Volvo XC40
Mercedes EQC
Audi e-tron S
Jaguar i-pace
Alle, ik vind het jammer dat je met uw Porsche een sprintje verliest van een Volvo die de helft kost. En performance is niet alles, maar voor een merk als Porsche wel belangrijk.