Elektrische wagens

Die range is an sich niet zo belangrijk. Het is het supercharger netwerk dat het grote verschil maakt (en de laadsnelheid). Nu is de Polestar ook echt wel een slecht ontworpen model, met een vreselijk slechte Cd en hij is ook veel te zwaar.

Er zijn ook wel enkele dingen waarin Tesla echt minder scoort, zoals onder meer de geluidsisolatie. Ik vind de filtering van slechte wegdekken ook ondermaats.
Dat is iets dat ik bij Tesla bij testrit heel raar vond. Het is een stille wagen, want elektrisch, maar dan begint het rolgeluid zodanig hard op te vallen dat het eigenlijk helemaal niet zo stil aan voelt.
Terwijl geluidsdemping als je geen motor hebt, echt niet zo duur of moeilijk is.
Ik ging toen echt met het idee dat het superstil ging zijn, en dat was eigenlijk niet zo.

Nu valt door die stilte de andere geluiden ook wel gewoon harder op.

Ik zie de grote meerwaarde van superchargers eigenlijk niet. Ik zie niet in wat die beter/anders doen dan het ionity netwerk.

Terwijl geluidsdemping als je geen motor hebt, echt niet zo duur of moeilijk is.
Dat blijft even duur en moeilijk. Daarom zie je dat traditionele merken op dat vlak ook heel goed scoren(EQC, e-tron en ID.4)
Ik zie de grote meerwaarde van superchargers eigenlijk niet. Ik zie niet in wat die beter/anders doen dan het ionity netwerk.
We zullen over een jaar nog eens spreken. Ze zijn overvloedig aanwezig, in tegenstelling tot Ionity palen.
Je kan er laden aan een redelijke prijs
Ze zijn volledig geïntegreerd met je wagen, geen nood om een laadpas of app te gebruiken.

Ionity laadpalen zorgen ook voor problemen met laadprotocols (die lichtjes afwijken van model tot model), Björn Nyland heeft er vaak problemen mee bij testen.

Dat blijft even duur en moeilijk. Daarom zie je dat traditionele merken op dat vlak ook heel goed scoren(EQC, e-tron en ID.4)

We zullen over een jaar nog eens spreken. Ze zijn overvloedig aanwezig, in tegenstelling tot Ionity palen.
Je kan er laden aan een redelijke prijs
Ze zijn volledig geïntegreerd met je wagen, geen nood om een laadpas of app te gebruiken.

Ionity laadpalen zorgen ook voor problemen met laadprotocols (die lichtjes afwijken van model tot model), Björn Nyland heeft er vaak problemen mee bij testen.
Vraag is vooral hoeveel keer je die laadstations gaat gebruiken? Dat is goed voor als je ver moet rijden. Maar op dagelijkse basis, voor woon-werk of vertier?

Vraag is vooral hoeveel keer je die laadstations gaat gebruiken? Dat is goed voor als je ver moet rijden. Maar op dagelijkse basis, voor woon-werk of vertier?
Ik denk dat toch een aantal keer nodig te hebben.
  • 1 x familiebezoek in Luxemburg
  • 2 x naar Nederland
  • 1 x naar Zuid-Frankrijk op vakantie
  • 1-4 x per jaar naar Frankrijk en Duitsland voor mijn werk

Maandag ga ik hem halen. En woensdag de eerste lange rit waarschijnlijk (50km heen en 50km terug). Ik ben zelf ook best benieuwd. Voor de meesten geeft die extra PK's sowieso een andere ervaring, maar dat zal bij mij niet het geval zijn.
Maar vooral qua tech is het een stevige stap vooruit.
Ah new car day, da's toch zalig om zo bij de dealer aan te komen om hem af te halen! Altijd leuk!

Ik ben precies de weken ook wat af aan het tellen, 't is echt een beetje belachelijk maar sinds ik een nieuwe besteld hebt voelt de huidige wagen wat gedateerd aan. Is uiteraard dikke bullshit want hij is nog maar van 2018, maar toch :p

Ah new car day, da's toch zalig om zo bij de dealer aan te komen om hem af te halen! Altijd leuk!

Ik ben precies de weken ook wat af aan het tellen, 't is echt een beetje belachelijk maar sinds ik een nieuwe besteld hebt voelt de huidige wagen wat gedateerd aan. Is uiteraard dikke bullshit want hij is nog maar van 2018, maar toch :p
Jup, altijd tof! Wel veel gedoe om de i30 op privé te krijgen...

Maar eens dat in orde is, nog een paar maand genieten van de mogelijkheid om eens met de i30 te rijden ook, en dan kan hij de verkoop in.

Blijkbaar stond mijn iX3 effectief op de eerste boot voor België, dus zal zeker bij de eerste zijn die op plaat staat.

En inderdaad, mijn i30 is ingeschreven in Maart 2018, maar dat lijkt ondertussen een eeuwigheid. Anderzijds is het de wagen waar ik al het langst mee heb gereden, en zo voelt het absoluut niet aan!

Jup, altijd tof! Wel veel gedoe om de i30 op privé te krijgen...

Maar eens dat in orde is, nog een paar maand genieten van de mogelijkheid om eens met de i30 te rijden ook, en dan kan hij de verkoop in.

Blijkbaar stond mijn iX3 effectief op de eerste boot voor België, dus zal zeker bij de eerste zijn die op plaat staat.

En inderdaad, mijn i30 is ingeschreven in Maart 2018, maar dat lijkt ondertussen een eeuwigheid. Anderzijds is het de wagen waar ik al het langst mee heb gereden, en zo voelt het absoluut niet aan!
Waarom een heel gedoe om die prive te krijgen? Is dat niet gewoon factuur maken en klaar?

Waarom een heel gedoe om die prive te krijgen? Is dat niet gewoon factuur maken en klaar?
Ik heb de renting rechtstreeks afgekocht. Dus het is geen factuur van mijn vennootschap naar mij privé, maar van de bank naar mijn privé. Betaling is ondertussen wel in orde etc, maar moet nu nog een verkoopsakte etc vastkrijgen.

En dan opnieuw inschrijven en verzekering verzetten etc.

Ik heb de renting rechtstreeks afgekocht. Dus het is geen factuur van mijn vennootschap naar mij privé, maar van de bank naar mijn privé. Betaling is ondertussen wel in orde etc, maar moet nu nog een verkoopsakte etc vastkrijgen.

En dan opnieuw inschrijven en verzekering verzetten etc.
Was dat dan goedkoper dan de renting af te kopen met je vennootschap en dan factuur aan jezelf te maken?

Was dat dan goedkoper dan de renting af te kopen met je vennootschap en dan factuur aan jezelf te maken?
Dan zit je met vennootschapsrechtelijke issues rond tegenstrijdig belang. Komt ook weer een hoop papierwerk bij kijken. Hoe ga je verantwoorden dat je hem koopt met de vennootschap en terug verkoopt aan jezelf voor waarschijnlijk een lagere prijs? (Als het dat is wat je bedoelt)

Dan zit je met vennootschapsrechtelijke issues rond tegenstrijdig belang. Komt ook weer een hoop papierwerk bij kijken. Hoe ga je verantwoorden dat je hem koopt met de vennootschap en terug verkoopt aan jezelf voor waarschijnlijk een lagere prijs? (Als het dat is wat je bedoelt)
Nee ik bedoelde hem gewoon verkopen aan jezelf voor de marktprijs :)

Supercharger netwerk is zeker een groot voordeel van Tesla maar niet iedereen heeft er nood aan natuurlijk. Geluid is eigenlijk waar ik mij het meeste aan stoor bij mijn model 3 en dan vooral wind geruis. De nieuwste modellen hebben inderdaad iets betere geluidsisolatie door bijvoorbeeld andere ramen vooraan. Maar ik weet niet of er ondertussen ook al van die dempende matten gebruikt worden? Mijn volgende auto moet sowieso stiller zijn binnenin als ik er weer zoveel geld ga aan uitgeven.

• 2 x naar Nederland
8x per jaar maximaal dus :P
Dan maakt het in mijn ogen toch echt niet zoveel uit.

• 2 x naar Nederland
En wat als Tesla beslist dat ze hun prijzen net als ionity de hoogte intrekken?
Of beslist dat het supercharger netwerk toch geen prioriteit meer krijgt?
Dan valt dat grote voordeel volledig weg. Dan zit ik liever met een laadpas waar ik quasi op elke paal kan laden...

En wat als Tesla beslist dat ze hun prijzen net als ionity de hoogte intrekken?
Of beslist dat het supercharger netwerk toch geen prioriteit meer krijgt?
Dan valt dat grote voordeel volledig weg. Dan zit ik liever met een laadpas waar ik quasi op elke paal kan laden...
Maar dan wordt het nog steeds geen nadeel. Want dan kan ik nog altijd zowel bij Ionity als Tesla terecht

8x per jaar maximaal dus :p
Dan maakt het in mijn ogen toch echt niet zoveel uit.
Het zijn vooral die keren dat je voor het werk moet rijden, met evt een collega erbij. Vergeet niet dat een Model 3 ongeveer een uur sneller is over 1000 km dan zowat eender welke andere EV.
Ik voorspel je dit jaar lange files aan Ionity palen , dat netwerk groeit te traag, vooral in Frankrijk.

Terug
Bovenaan