Auto Elektrische wagens

Eigenlijk is deze test duidelijk. ID.4 en ID.7 met dezelfde aandrijflijn, de ID.4 had dan nog eens het voordeel uitgerust te zijn met een warmtepomp.

ID.4 verbruikt 17% meer tijdens die test. Hij is niet ruimer, gewoon veel lelijker en dat kost je dus 20% range.
de niet touring variant van de id7 kan toch een pak minder meenemen.
 
Banana box test:

ID4: koffer: 9, zetels plat: 25
ID7: koffer 9, zetels plat: 24
ID7 tourer: 10, zetels plat: 25 (berekende gok)

1 bananendoos minder als de zetels plat liggen vind ik persoonlijk niet zo'n gigantisch verschil.
Ja want dat soort autos gebruik je altijd met de zetels plat en in bananendozen :p
Wanneer je iets praktisch in de koffer wilt steken stapelt de id4 wel een pak beter dan de non tourer id7 omdat die veel hoger is waar de id7 diep is.
 
Ja want dat soort autos gebruik je altijd met de zetels plat en in bananendozen :p
Wanneer je iets praktisch in de koffer wilt steken stapelt de id4 wel een pak beter dan de non tourer id7 omdat die veel hoger is waar de id7 diep is.
Het omgekeerde telt dan uiteraard ook: als je wat grotere zaken in de koffer wilt steken plaats dat makkelijker in de id7, dan moet je niet beginnen prutsen met stapelen zoals in de id4.

Het zal dus afhankelijk zijn van wat je frequent in de koffer wil steken om te bepalen wat praktischer is. Het feit blijft wel dat je grofweg evenveel in de wagen krijgt en dat de ID7 +-17% minder verbruikt.

Ik ben van een Arteon naar een XC40 gegaan, van een koffer van 118cm diep naar een koffer van 90cm diep, ik mis die 28cm wel regelmatig.

Het verschil is wel minder drastisch bij de ID's.
ID4: 96,5cm
ID7: 107,8cm
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag de ID.7 eens gaan bekijken en ik vind het wel wat hebben. Je ziet iets hoger dan een klassieke berline, niet te patserig enzo maar wel ruim.
Echter van de knoppen op het stuur ben ik niet zo'n fan. Ik wil echte drukknoppen zodat ik weet dat ik echt geduwd heb.
In Juli eens de Tourer gaan bekijken want ik heb liever een break.
Idealieter heb ik weer een superb maar dan elektrisch he.. misschien dat ze die ooit maken....
Een elektrische Superb en ik kijk naar niks anders meer tbh. Ik rijd nu een klein half jaar met die A4 rond, ik mis mijn Superb nog elke dag :frown:
Misschien wat vroeg om conclusies te trekken, maar verkoopscijfers van i5, EQE en ID.7 zijn zorgwekkend laag ; er zijn deze maand meer Q8 e-tron ingeschreven in Noorwegen dan i5+EQE+ID.7 samen....
Model is ook maar 10% van de verkoopscijfers van de model Y

Er worden gewoon te weinig berlines verkocht, als dat zo doorgaat worden we allemaal verplicht met SUF rond te rijden.
Het mag toch niet echt verwonderen waarom mensen geen ID.7 kopen? Zet de ID.4 eens naast de ID.7 (Tourer) in Pro Business Premium uitvoering... 10.000 ballen verschil! VW... doe eens effe normaal. Dan mag die ID.7 estetisch nog wat mooier zijn en nog wat verder bollen. Met €10k kan je andere leuke dingen doen die wél levenskwaliteit toevoegen. Uiteindelijk is die ID.7 gewoon een platgedrukte ID.4 als je ze van opzij bekijkt.

Een ruime koffer is voor mij wel belangrijk maar die ID.4 is kwa kofferruimte verre van dramatisch. Das toch nog iets anders dan die koffertjes van die compacte SUV's genre XC40, (i)X1, EQA...
 
Een elektrische Superb en ik kijk naar niks anders meer tbh. Ik rijd nu een klein half jaar met die A4 rond, ik mis mijn Superb nog elke dag :frown:

Het mag toch niet echt verwonderen waarom mensen geen ID.7 kopen? Zet de ID.4 eens naast de ID.7 (Tourer) in Pro Business Premium uitvoering... 10.000 ballen verschil! VW... doe eens effe normaal. Dan mag die ID.7 estetisch nog wat mooier zijn en nog wat verder bollen. Met €10k kan je andere leuke dingen doen die wél levenskwaliteit toevoegen. Uiteindelijk is die ID.7 gewoon een platgedrukte ID.4 als je ze van opzij bekijkt.

Een ruime koffer is voor mij wel belangrijk maar die ID.4 is kwa kofferruimte verre van dramatisch. Das toch nog iets anders dan die koffertjes van die compacte SUV's genre XC40, (i)X1, EQA...
Bij andere merken is de suv duurder ipv omgekeerd :p
Nu vind ik zelf de id7 gwn lelijk tenzij je de gtx neemt met zwarte daklijn.
 
Het mag toch niet echt verwonderen waarom mensen geen ID.7 kopen? Zet de ID.4 eens naast de ID.7 (Tourer) in Pro Business Premium uitvoering... 10.000 ballen verschil! VW... doe eens effe normaal. Dan mag die ID.7 estetisch nog wat mooier zijn en nog wat verder bollen.
Is gewoon een ander segment. ID.7 heeft een wielbasis van 3meter, ID4 2.76 meter. Vergelijk de ID.7 eens met een i5 en een EQE qua prijs zou ik zo zeggen.
EQE verkoopt ook helemaal niet echt goed … (wanneer ik naar Noorwegen kijk)
 
nieuwe feature van chargemap. Kan wel handig zijn.

Avoid unpleasant surprises on your bill



Following our tariff filters, we're delighted to introduce a new feature to give you even greater transparency on charging rates
⚡
💰




From the rate page for each charging station, you can get a personalised estimate of your charging costs* in no time at all. Enter your details (vehicle, connector, battery percentage, arrival time if time-based rate, etc.) and see the breakdown of the estimated price.



Update your Chargemap app to simulate your 1st cost!
 
Is gewoon een ander segment. ID.7 heeft een wielbasis van 3meter, ID4 2.76 meter. Vergelijk de ID.7 eens met een i5 en een EQE qua prijs zou ik zo zeggen.
EQE verkoopt ook helemaal niet echt goed … (wanneer ik naar Noorwegen kijk)
Heb hier vanuit de sector ook gehoord dat die niet verkoopt maar ik zie die toch enorm veel rondrijden.
 
Terug
Bovenaan