(Elektrisch) gereedschap topic

Ik zou eigenlijk eens een tool van makita moeten kopen puur om die koffers eens te kunnen bekijken. Ik hoor er veel slecht van, en zou het wel eens in levende lijve willen zien...
Van de HD Boxen van mikwaukee heb ik niet veel te klagen. Doet wat het moet doen maar meer ook niet.
Zo'n speciaal steekwagentje waar die HD boxen op passen lijkt me wel iets maar vind het wat duur
De koffers zijn niet hun sterkste product. Sloten gaan gewoon heel stroef. Zeker als ze wat mishandeld worden en er wat vuil in komt dan is het echt soms kloppen en sleuren om ze open en dicht te krijgen.
Qua stevigheid zie ik wel geen problemen.

Laat ons zeggen dat de concurrentie zoals dewalt, hilti en festool het toch beter voor de bakker hebben. Milwaukee is in feite een dewalt rip-off maar dan met plastieke beugels :P

Die van Bosch zijn ook zeer goed, al louter omdat die perfect in Sortimo rekken passen

Gisteren toch weer es gevloekt dat ik geen accu cirkelzaag heb. Gaat toch één van de volgende aankopen worden.

Ik heb een paar maanden geleden op een veilig een Makita DHP481 met 2 batterijen kunnen kopen. Leek mij een mooie set met nog een lade vol boren bij. Echter ontbreken er veel bits en mijn huidige zijn van de Action :unsure:. Nu zie ik hier iedereen de set van Wera aan raden, dus ga ik daar zoizo eens naar kijken.
Maar nu is eigenlijk de vraag of jullie ook een schroevendraaierset kunnen aanraden? Of zou de bitset van wera + bit-schroevendraaier (weet niet hoe het noemt) een betere/handigere aankoop zijn?

Qua schroevendraaiers is hier al het betere materiaal zwarte facom en de rest stanley fatmax.

Waarom eigenlijk? Je hebt een tafelzaag, is dat niet preciezer en krachtiger voor +/- alles ?
Ik moest iets afzagen wat ik niet kon demonteren om op mijn tafelzaag te krijgen.. dus geleidelat er tegen gemonteerd en dan de cirkelzaag erin.

Waarom eigenlijk? Je hebt een tafelzaag, is dat niet preciezer en krachtiger voor +/- alles ?
voor plaatmateriaal grof af te korten. is dat eigenlijk superhandig, krachtig genoeg en geen kabels in de weg. wil je preciezer gaan, dan is een zaagtafel wel handiger (al lukt het ook wel met lineaal en cirkelzaag).

Ik heb een paar maanden geleden op een veilig een Makita DHP481 met 2 batterijen kunnen kopen. Leek mij een mooie set met nog een lade vol boren bij. Echter ontbreken er veel bits en mijn huidige zijn van de Action :unsure:. Nu zie ik hier iedereen de set van Wera aan raden, dus ga ik daar zoizo eens naar kijken.
Maar nu is eigenlijk de vraag of jullie ook een schroevendraaierset kunnen aanraden? Of zou de bitset van wera + bit-schroevendraaier (weet niet hoe het noemt) een betere/handigere aankoop zijn?
Facom, Wiha of Wera.
In mijn ogen zo goed als evenwaardig.

Zelf gebruik in nu Würth

Kheb ooit zo een standaard Stanley set gekocht, en voor die weinige keren dat ik een vijs manueel indraai voldoen die meer als voldoende.

Maw, het is maar uw beoogd gebruik.

voor plaatmateriaal grof af te korten. is dat eigenlijk superhandig, krachtig genoeg en geen kabels in de weg. wil je preciezer gaan, dan is een zaagtafel wel handiger (al lukt het ook wel met lineaal en cirkelzaag).
Nochtans kan je met een cirkelzaag ook gewoon precies afkorten hoor.
Je moet gewoon de juiste ondergrond hebben en een rechte lineaal gebruiken. Een tafelzaag is niet onmiddellijk preciezer, wel makkelijker in sommige gevallen.

Nochtans kan je met een cirkelzaag ook gewoon precies afkorten hoor.
Je moet gewoon de juiste ondergrond hebben en een rechte lineaal gebruiken. Een tafelzaag is niet onmiddellijk preciezer, wel makkelijker in sommige gevallen.
Ja dat zeg ik toch ook? Exact de laatste woorden in mijn bericht 🤔

Kheb ooit zo een standaard Stanley set gekocht, en voor die weinige keren dat ik een vijs manueel indraai voldoen die meer als voldoende.

Maw, het is maar uw beoogd gebruik.
Comfort is ook wel iets waard. De ergonomie van die Protwist is echt top, daar kan ik drie kasten mee monteren en niks kramp hebben. Met die Stanleys is dat een heel ander verhaal.

Comfort is ook wel iets waard. De ergonomie van die Protwist is echt top, daar kan ik drie kasten mee monteren en niks kramp hebben. Met die Stanleys is dat een heel ander verhaal.
True, als je dat dagelijks doet snap ik dat je daar (veel) meer geld aan uit geeft. Als ik in totaal 3 kasten ineen gebreken heb over de jaren heen met die set is het veel.

Daarom ook dat het verschilt wat je ermee wilt doen. Blind facom kopen is leuk als je rijk bent, maar in veel gevallen overkill voor de gemiddelde diy gebruiker

Nu ook niet overdrijven he, de standaard set protwist met 4 platte en 4 philips koppen kost denk ik 65 EUR. Daar moet ge nu niet direct rijk voor zijn.

Dit is bv al een héél complete set voor 175 EUR

Voor ik die Protwists heb gekocht ben ik eerst eens gaan kijken naar Snap-On. Als ge daar prijzen van hebt gekregen dan is Facom gratis.

Die eerste valt mee van prijs, ik heb voor die srznleys indertijd iets van een 25e betaald ofzo. 5 platte en 5 kruis.

175e zou ikzelf enkel uitgeven als ik weet dat ik het ten minste op wekelijkse basis zou gebruiken. Das toch al niet weinig geld meer.

Dat is zoals (in mijn geval) ik materiaal van Rockler of Woodpeckers zou kopen.
O zo goede kwaliteit, en ziet er zo clean en nice uit, maar voor de keren dat ik het gebruik zal het wel overkill zijn (fluister ik mezelf elke keer in :ROFLMAO: )

Zo'n hele set zou ik ook zelden kopen. Behalve als je weet dat je veel soorten nodig hebt.
Een basis set plat-kruis is meestal wel genoeg

Terug
Bovenaan