(Elektrisch) gereedschap topic

Mooie aanwinst. Bosch Blauw is zeer degelijk.
Hun koffers zijn veruit de beste op de markt (sortimo).

tips voor keuze voor ne multitool? op korte termijnvoor wat in hout te prutsen/details uitwerken maar ik vermoed dat je beter direct zo'n combipack neemt? Fein? Geen accu sowieso, te weinig gebruik daarvoor

Fein is inderdaad dé aanrader wat de multitool betreft.

Hier 1 van Makita op accu, maar heb onlangs één van Milwaukee gebruikt en die deed het toch veel beter... Lag ook beter in de hand enz.

Fein zonder meer. Ik heb ook de Makita, wel de laatste generatie die merkbaar krachtiger is geworden, louter omdat ik de accu's al had.

Ik heb een fein multitool en ongelofelijk content van. Heb alleen spijt dat het op snoer is en niet op accu, want dat zit toch vaak in de weg. Nu, alst maar voor occasioneel gebruik is zou ik er de meerkost van accu, of van het merk fein, ook niet aan geven en gewoon voor het gerespecteerd merk van uw voorkeur gaan.
Ik denk niet dat die tegenwoordig slechte multitools maken.

De Bosch gst 18v is binnen. Leuk apparaatje, morgen maar eens in dienst nemen si!

Voor 140 geen slechte koop. Wel geen gratis batterij erbij, maar de eerstvolgende prijs was 190, voor 50e vind ik wel ergens een procore 4ah als ik wil.

Mooie aanwinst. Bosch Blauw is zeer degelijk.
Hun koffers zijn veruit de beste op de markt (sortimo).
Voor de koffers zou ik Bosch kopen, maar op vorig werk eens een schroefmachine , paar druppels water op, knopje kapot , deed niks meer.

Op het werk nu makita voor de kleine accu machines, die bakken zijn shit, maar de machines kan je echt afbeunen.

Met een accu schrijfmachine betonpalen doorslijpen, met de recipozaag dikke takken afzagen, dat zijn mijn extralegale voordelen.

tips voor keuze voor ne multitool? op korte termijnvoor wat in hout te prutsen/details uitwerken maar ik vermoed dat je beter direct zo'n combipack neemt? Fein? Geen accu sowieso, te weinig gebruik daarvoor
Ik heb zo een Fein mulitmaster, alleen al voor hoe weinig die trillen in de hand zou ik ze aanraden. Is ook gewoon topkwaliteit.

Accesoires zijn wel best duur, belangrijk om de juiste accessoires voor de job te gebruiken, anders veel slijtage.

Makita is idd heel robuust gebouwd. Ook alles intern voorzien van dichting of coating tegen stof & water.
Maar die M-Boxen, diegene die dat ontworpen heeft moest klop op zijn bakkes krijgen. Hun "klassieke" koffers waren super, maar die vierkante mottige dozen met afschuwelijke sluitingen zijn om ziek van te worden.

De Bosch gst 18v is binnen. Leuk apparaatje, morgen maar eens in dienst nemen si!

Voor 140 geen slechte koop. Wel geen gratis batterij erbij, maar de eerstvolgende prijs was 190, voor 50e vind ik wel ergens een procore 4ah als ik wil.
ale, tis geen 140 maar 117 geworden.

De doorzichtige afdekkap zat er niet bij (doos was al open geweest blijkbaar) en toch ff gechat met amazon. Ik wou het ook niet terugsturen aangezien ik het dit weekend ga gebruiken en ik die afdekkap niet echt ga gebruiken, maar had gevraagd om het ofwel op te sturen ofwel te refunden, ze hebben dan maar voor een refund gekozen.

Voor de rest van de discussie, ik gebruik het niet dagdagelijks, dus blauwe bosch is voor mij méér dan voldoende, en idd die boxen zijn echt de max. Trouwens, als iedereen makita koopt, dan moeten ze niet meer innoveren om bij te blijven, dus hierbij mijn steentje bijgedragen aan de gezonde concurrentie tussen de bedrijven

Makita is idd heel robuust gebouwd. Ook alles intern voorzien van dichting of coating tegen stof & water.
Maar die M-Boxen, diegene die dat ontworpen heeft moest klop op zijn bakkes krijgen. Hun "klassieke" koffers waren super, maar die vierkante mottige dozen met afschuwelijke sluitingen zijn om ziek van te worden.
Nochtans dezelfde personen die de geniale dozen van festool heeft gemaakt :P
Niet vergeten dat festool ook vroeger dezelfde systeemdozen gebruikte.

Ik zie ook gewoon veel mensen hun makita spul in festool koffers vervoeren :P

Ik zou eigenlijk eens een tool van makita moeten kopen puur om die koffers eens te kunnen bekijken. Ik hoor er veel slecht van, en zou het wel eens in levende lijve willen zien...
Van de HD Boxen van mikwaukee heb ik niet veel te klagen. Doet wat het moet doen maar meer ook niet.
Zo'n speciaal steekwagentje waar die HD boxen op passen lijkt me wel iets maar vind het wat duur

Ik zou eigenlijk eens een tool van makita moeten kopen puur om die koffers eens te kunnen bekijken. Ik hoor er veel slecht van, en zou het wel eens in levende lijve willen zien...
Van de HD Boxen van mikwaukee heb ik niet veel te klagen. Doet wat het moet doen maar meer ook niet.
Zo'n speciaal steekwagentje waar die HD boxen op passen lijkt me wel iets maar vind het wat duur
Opt werk zijn de vijsmachines makita.. Die boxen zijn wel wat frustrerend, zeker die sloten.
Die van bosch nog niet vastgehad maar zien er toch handelbaarder uit?
Thuis gerief van dewalt, easy peasy koffer, idem metabo.

Die boxen van Makita zijn echt slecht. De sloten gaan niet soepel (zowel openen/sluiten als schuiven), de box is ook niet stevig want eenmaal open kan je die zo torsen.
Ja het is een kopie van die van Festool, maar tis godverdomme een slechte kopie. Mijn slagschroevendraaier/klopboor combo zat in zo een klassieke koffer van Makita en dat is de beste koffer die ik heb. Pakt ook veel minder plaats in dan die universele boxen die vol met lucht en inlays zitten.

Het is echt iets raars, je zou denken dat ze zoiets onmogelijk slecht kunnen doen. Maar die sloten... amai die zijn lastig dicht te krijgen.
Je krijgt echt het gevoel dat je iets totaal verkeerds aan het doen bent als je die op slot wilt doen. Alsof het plastic elk moment gaat breken.

Terug
Bovenaan