(Elektrisch) gereedschap topic

Ik heb de performance kruislaser van parkside en ben hier heel tevreden over. Wat het verschil is met duurdee modellen is zichtbaarheid en afstand. In de volle zon moet ik deze niet gebruiken want dan zie je er niets van. Afstand heeft vooral invloed op de dikte van de lijn van de laser, maar alles binnen de tien meter werkt prima.
Heb deze nu ook gekocht, ik ben benieuwd! Nu wordt die beschreven als 360 graden laser, maar voor zover ik kan zien is er maar 1 horizontale en 1 verticale laser? Klopt dat? Dacht dat 360 graden lasers altijd 3 outputs hebben?
Er is er ook 1 met duidelijk 3 laseroutputs maar die werkt enkel met accu's dus dan moet je er ook nog een accu en lader bij kopen...

3 outputs? Je kan toch enkel horizontaal en verticaal een laser hebben? De 360 slaat op het feit dat deze 360 graden rond een lijn geven. De nog goedkopere modellen geven enkel een kruis op de muur voor hun.

Zelf nog nooit zo'n bandschuurmachientje gebruikt maar ik vermoed om zeer precies te schuren, kleine of moeilijk bereikbare plaatsen. Of de binnenkant van iets te schuren. Wat zo direct in mij opkomt, tussen de stijlen van een trapleuning misschien? Dat lijkt me daarmee wel makkelijker dan met een groot lomp schuurmachien.
En ik denk dat ik iemand hiermee ooit, bij een restauratie van een kanon, de breechblock heb weten uitschuren

Nagels vijlen zal er misschien ook mee lukken :D
Doet me denken aan die keer dat mijn madam zich had laten overhalen om ne keer gelnagels te laten zetten. Na een dag of 2 werd ze er zo ambetant van en we kregen dat er maar nie af.
Uiteindelijk, uit pure miserie, mijn dremelke gepakt en er alles afgeslepen en geschuurd :p
Wij gebruiken dat op het werk zowel in de mechaniek als de carrosserie.
Das het beste toestel voor allerlei zaken. Dit neemt enorm snel zeer precies materiaal weg, veel sneller dan afbraamschijven enz. Vooral nuttig bij laswerken, om metaal zuiver te maken. Ik gebruik dit zelfs voor een bumper die ik uitgesneden heb (plaatsing trekhaak), de randen mooi glad te maken.

3 outputs? Je kan toch enkel horizontaal en verticaal een laser hebben? De 360 slaat op het feit dat deze 360 graden rond een lijn geven. De nog goedkopere modellen geven enkel een kruis op de muur voor hun.
Ik heb het over deze, welke 1 horizontale en 2 verticale 360 graden lijnen projecteert.

Ik heb nu dit model gekocht, welke enkel horizontaal 360 graden doet. Maar bon, ik geraak er wel mee weg voor plafond montage denk ik.

Ik heb het over deze, welke 1 horizontale en 2 verticale 360 graden lijnen projecteert.

Ik heb nu dit model gekocht, welke enkel horizontaal 360 graden doet. Maar bon, ik geraak er wel mee weg voor plafond montage denk ik.
Was me zelf niet opgevallen dat er zo een model was! Voor plafond montage ga je zeker geholpen zijn met je gekocht model. Ik heb dezelfde en heb hier al ontelbare klusjes met kunnen voltooien 👌

makitaredemption.eu/be/nl

Blijkbaar gratis batterij bij aankoop van een toestel bij Makita (vandaag op facebook ) .
Sla uw slag . ;)

Zou lopen tot 30 september 2025

Ik ben op zoek naar een makita accu schuurmachine voor mijn tuintafel jaarlijks even te schuren en af en toe voor kleine werken te gebruiken.

Heeft iemand ervaringen met accu schuurmachines van makita?
Best een ronde of driehoekige versie nemen?

Ik ben op zoek naar een makita accu schuurmachine voor mijn tuintafel jaarlijks even te schuren en af en toe voor kleine werken te gebruiken.

Voor grote vlakken kan je een ronde oscillerende (eentje die trilt en uit zijn center draait en je kan ze ook gebruiken om te polieren als uwe auto gewassen is met de juiste pad te gebruiken of een vlakschuurder (die rechthoekige ) .
Voor kleine binnenhoekjes en detail werk komt die driekantige meer van pas .
Ik heb zo een ronde oscillerende en een driekant (zo een trillende multitool waar je ook zaagjes op kan zetten ) .

Voor echt grote vlakken is soms gewoon een schuurband machine handig maar je loopt dan wel risico dat je niet echt vlak schuurt . (Heb ook zo eentje liggen maar dan op stroom )

Wie heeft ervaring met namaak makita LXT 18v accu's? Aan de minder dan helft dan origineel wel nog aantrekkelijk, maar reviews zijn gemengd op amazon. Ofwel goed ofwel laden ze niet op.

Zou ook vooral opletten naar veiligheid toe. Zou niet de eerste x zijn dat een loods in de as ligt door een namaak accu (spreek uit ervaring).

Zit al met wat Makita batterijen en zou uitkijken voor een heggenschaar.
Alleen zie ik van 100eur tot 300eur voor een body.
Waar let ik best op ?

Zit al met wat Makita batterijen en zou uitkijken voor een heggenschaar.
Alleen zie ik van 100eur tot 300eur voor een body.
Waar let ik best op ?
Ik zit met dezelfde vraag.

Onderscheidende eigenschappen die ik al ontdekt heb:
- geluids/trillingsniveau
- dikte takken die kunnen versneden worden
- draaibaar handvat
- (duh) lengte mes
- gewicht
- instelbare snelheid
- gebruiksduur op 1 lading
- accessoires/batterijen/laders

Als je bvb kijkt naar deze twee
DUH601Z: https://www.makita.be/artikel/duh601.html#tab_content_3
DUH606Z: https://www.makita.be/artikel/duh606.html#tab_content_3
Dan zie je dat de eerste veel extra features heeft die de tweede niet heeft, maar hij is ook een pak zwaarder.
De eerste kost iets minder dan 300 euro, de tweede vind je voor rond de 170.

Persoonlijk denk ik dat de takdikte het verschil niet gaat maken (te dikke takken ga je uiteindelijk met een manuele knipper doen), maar er is wel een duidelijk verschil tussen 601/602 en de 607 en ook 606 qua vermogen (alsook aantal mesbewegingen etc.).
Gebruiksduur lijkt me een belangrijke factor, alsook gewicht. Deze laatste staat meestal tegenover meer vermogen en meslengte natuurlijk..
Hier is de beste side-by-side compare dat ik al gevonden heb op vlak van cijfertjes:
Hier vind je dat het verschil tussen de 601 en 602 het soort messen is: https://shop.lecot.be/nl-be/makita-accu-heggenschaar-18v-zonder-accu-600-mm-duh602z
Waar dus de 601 een nieuw soort messen zou gebruiken, maar geen idee wat het verschil juist is of hoe je dat zou ervaren bij het gebruik.

Naast de traditionele heb je ook de heggenschaar op een stok: https://www.makita.be/artikel/dun461w.html#tab_content_3
Nog nooit met gewerkt dus geen idee wat hier de voor/nadelen van zijn (naast het kunnen scheren van een hoge haag).

Hier staat de 601Z nog met een "gratis batterij" hoewel die actie in werkelijkheid wel is afgelopen, zou dat het wel een hele goeie deal maken als ze die nog willen nakomen :coolbrows:: https://www.dullaert-steenhout.be/detail.php?id=10815&hcat=Machines&cat=430
(let me know wouldya :fingerguns: )

Ik heb de 606Z besteld. De extra features van de duurdere modellen kunnen me precies niet overtuigen

Op zich goede strategie als het uw eerste is. Basis starten en als dat niet voldoet volgende keer upgraden, voor hetzelfde geld is het echter perfect en zouden de duurdere inderdaad overkill zijn.

Deze Huepar laser gekocht: https://www.amazon.de/dp/B09MLGVL3J?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Wat een verschil met de Laserliner die ik af en toe van m'n pa eens gebruikte. Veel beter zichtbaar in de in woonkamer bij zonlicht, zeer accuraat en met die receiver kan ik hem buiten proberen. Gisteren op de middag geprobeerd in volle zon en op 20m afstand had ik geen probleem met de receiver om hem te vinden. Ideaal om morgen onze afsluiting te zetten en de tuin verder te niveleren de komende dagen.

Ik zoek een bouwstofzuiger voor algemene verbouwingen thuis. Budget 250 euro.
Belangrijk: een model dat lang ondersteund wordt en lang reserveonderdelen kent, en ook onderhoudsvrij & robust.

Ik zoek een bouwstofzuiger voor algemene verbouwingen thuis. Budget 250 euro.
Belangrijk: een model dat lang ondersteund wordt en lang reserveonderdelen kent, en ook onderhoudsvrij & robust.
Deze even herhalen, ik zit met dezelfde zoektocht. Budget gelijkaardig, 200-300 EUR.
L-klasse volstaat, stof- en water, semi-automatische filterfunctie lijkt me voldoende, en tevens hoogst haalbare in dat budget.

Sporadisch verbruik, ik zou 'm komende week gewoon al eens goed afbeulen door de werf volledig proper te zetten ter voorbereiding van PUR-isolatie.
Eentje huren kan ook maar dat kost ook al snel 100 EUR/weekend, dan spendeer ik dat liever aan de aankoop ervan gezien ik nog wel veel zelf klus en mijn huidige stilaan de geest geeft.

Is er een specifieke reden dat je voor accu wil gaan? Schuurmachines zijn dingen die je vaak op ambetante niet-ergomische manieren moet vasthouden. Dat extra gewicht van die accu maakt het niet makkelijker voor je polsen. Bovendien hang je zo'n ding meestal wel vast aan je stofzuiger wsaardoor je sowieso al niet kunt genieten van de flexibiliteit van draadloos. Ik heb heel mijn huis (CLT woning) geschuurd met een BO6050. Da's 150mm.

Om een tafeloppervlak goed te krijgen zou ik sowieso voor een excenterschuurmachine (een ronde dus) gaan. Komen in varianten van 125mm en 150mm. 125mm zal in je geval al goed zijn.
Ik heb daarnaast persoonlijk ook de BO4565K, wat een nogal uniek ontwerp ddetailschuurmachine is waar je zowel driehoekige als vierkante vellen op kunt kleven. Zeer handig om bvb tussen de plankjes van teakmeubels te schuren.

Terug
Bovenaan