(Elektrisch) gereedschap topic

hebt exact dezelfde (alé, degene tot 40m). Super tevreden van. (had wel ni door dat dat bluetooth had :p)
 
Iemand die een accu boorhamer en accu breekhamer kan aanbevelen? Liefst zelfde merk dus.

Heb binnenkort een oude woning af te breken en een nieuwbouw te zetten. Dus die twee gaan nog van pas komen.
 
Iemand die een accu boorhamer en accu breekhamer kan aanbevelen? Liefst zelfde merk dus.

Heb binnenkort een oude woning af te breken en een nieuwbouw te zetten. Dus die twee gaan nog van pas komen.
Bedoel je een breekhamer om muren te slopen en chape uit te breken? Daar ga je met een accu niet ver komen. Als je natuurlijk een sds plus bedoelt om wat tegeltjes af te kappen of geulen uit te kappen na het schijven dan lukt dat prima. In nieuwbouw kappen we de gescheven geulen bijna altijd uit met de accu combihamer en die zelf maar op standje 3 omdat je anders de helft van de snelbouwers weghakt. Dit is een sds plus combihamer, hiermee boor je ook gaten tot een 26mm, ideaal als je wat kabels ofzo moet doorsteken.

Voor breekwerken gebruiken een hilti TE50, met kabel. Dit is een lichte krachtige machine waarmee je makkelijk serieus kan uitbreken. Ideaal voor muurtjes, chape, een vloer uitbreken...dit is sds max..
 
Bedoel je een breekhamer om muren te slopen en chape uit te breken? Daar ga je met een accu niet ver komen. Als je natuurlijk een sds plus bedoelt om wat tegeltjes af te kappen of geulen uit te kappen na het schijven dan lukt dat prima. In nieuwbouw kappen we de gescheven geulen bijna altijd uit met de accu combihamer en die zelf maar op standje 3 omdat je anders de helft van de snelbouwers weghakt. Dit is een sds plus combihamer, hiermee boor je ook gaten tot een 26mm, ideaal als je wat kabels ofzo moet doorsteken.

Voor breekwerken gebruiken een hilti TE50, met kabel. Dit is een lichte krachtige machine waarmee je makkelijk serieus kan uitbreken. Ideaal voor muurtjes, chape, een vloer uitbreken...dit is sds max..
Goede vraag. Weet nog niet goed hoe ver we gaan met het zelf afbreken van de woning.
Vloer-, badkamer- en keukentegels wel, tenzij er sowieso een kraan aan te pas komt (die misschien wel ineens alles meeneemt…).
Maar wat weg is, is weg, denk ik dan… Maar dus nog geen idee of we ook zelf de muren gaan afbreken. Dan lijkt mij een met kabel wel handiger.

Aan een combihamer had ik nog niet gedacht. Eens checken.
 
Goede vraag. Weet nog niet goed hoe ver we gaan met het zelf afbreken van de woning.
Vloer-, badkamer- en keukentegels wel, tenzij er sowieso een kraan aan te pas komt (die misschien wel ineens alles meeneemt…).
Maar wat weg is, is weg, denk ik dan… Maar dus nog geen idee of we ook zelf de muren gaan afbreken. Dan lijkt mij een met kabel wel handiger.

Aan een combihamer had ik nog niet gedacht. Eens checken.
Ik denk dat je vooral moet aankopen in functie van het beoogde gebruik. Je koopt geen zitmaaier voor een stadstuintje of geen sds max hamer om wat gaatjes van max 20mm te boren. Als die afbraakwerken eenmalig zijn is het misschien interessant om te huren, 2dehands te kopen of aan te kopen en weer te verkopen.... dat zal een beetje afhangen van het gebruik en de tijdsduur. Als je natuurlijk enkel in de weekenden gaat werken is huren wellicht duurder, gaat het om 2 dagen breken dan zou ik eerder huren...
 
Ik denk dat je vooral moet aankopen in functie van het beoogde gebruik. Je koopt geen zitmaaier voor een stadstuintje of geen sds max hamer om wat gaatjes van max 20mm te boren. Als die afbraakwerken eenmalig zijn is het misschien interessant om te huren, 2dehands te kopen of aan te kopen en weer te verkopen.... dat zal een beetje afhangen van het gebruik en de tijdsduur. Als je natuurlijk enkel in de weekenden gaat werken is huren wellicht duurder, gaat het om 2 dagen breken dan zou ik eerder huren...
Ga voor de afbraak toch wat langer nodig hebben. Dus liever kopen (en eventueel later verkopen) dan te huren.
Alleen is er m.i. gewoon te veel keuze en wil er natuurlijk ook geen fortuin aan uitgeven.
Ben ook niet zeker welke eigenschappen een must zijn (bijvoorbeeld sowieso SDS plus)
 
Heb enkele toestellen nodig voor kleine projectes en zal opteren voor budget.
Dan kom ik bij Parkside of HBM terecht.
Welke van de 2 zou jullie voorkeur genieten?
 
Parkside, dat heeft een geweldig goed garantie systeem! Kapot is gewoon een nieuw krijgen waarbij je soms zelf het oud niet moet opsturen. De boormachines zijn dan ook echt gewoon top voor hun prijs!
 
Als je dan toch moet inversteren in een nieuw accu platform, zou ik eens naar deze DeWalt kijken.
Heb die professioneel altijd gebruikt en ben daar echt zeer tevreden van. Zit ook in een deftige tstak koffer wat toch wel een grote meerwaarde is tov. Makita.

Zelf gebruik ik momenteel deze van DeWalt omdat ik die ooit eens gekregen heb. Handig hieraan is de magnetische voet en aangezien alles in de liftsector van metaal is kan je deze gewoon overal tegen plakken. Werkt op 3 AA batterijen, welke eigenlijk best lang meegaan. Nu als je de batterijen zelf moet betalen is dit wel minder interessant natuurlijk.
 
Ik stond op het punt een combi van Makita slagboormachine en boor- en bitsset te kopen, maar begon me dan af te vragen of het financieel de moeite was (niet dus) en vooral: is het niet beter om te investeren in betere boren.

Vandaar dus de vraag: is zo een 70-delige set van bv Makita wat oké van kwaliteit, of wat zijn anders aanraders van merken om een basis aantal hout, steen en metaalboren te kiezen?
 
Is het oké om.je gereedschap gewoon in de garage te bewaren? Of zijn er nog suggesties qua bewaring om.in acht te houden. De vochtigheid van een garage lijkt me niet altijd optimaal voor elektrisch gereedschap. Of zie ik dit verkeerd
 
Is het oké om.je gereedschap gewoon in de garage te bewaren? Of zijn er nog suggesties qua bewaring om.in acht te houden. De vochtigheid van een garage lijkt me niet altijd optimaal voor elektrisch gereedschap. Of zie ik dit verkeerd
Geen ervaring mee, mijn tools liggen in een tuinhuis. Batterij gaan er wel uit in de herfst / winter en komen in huis. Voor de rest...
 
Terug
Bovenaan