Elden Ring

Elden Ring

12 uur multiplayer ban omdat dit spel soms crashed wanneer je je laat summonen.(connection error of soms ook volledige crash dat ik naar dashboard moet gaan omdat het vast hangt.)Ik quit echt nooit zelf. Blijkbaar ben ik niet de enige want er zijn er op reddit nog veel. Echt wel triestig dat er een auto ban in zit die kan triggeren door hun eigen crashes. :unsure: De ban is dan nog effectief 12uur INGAME tijd. Welke dwaas heeft dat weer bedacht.
Ge kunt normaal toch ook offline spelen?

Ik haat souls games... En toch blijf ik ze steeds opnieuw kopen.
Maar games als Dark Souls, Blooborne of Sekiro heb ik nooit langer dan een uur of 2 gespeeld.
Deze zit ik ondertussen toch al aan een 15 uur :). Nog wel steeds in het eerste gebied.

Ik word soms zo pissed van Elden Ring dat ik dagen niet spel maar er is iets dat mij blijft doen terugkomen :).
En de voldoending als je dan verder geraakt is zalig.
Elden Ring is echt wel veel toegangkelijker voor de "leek" zoals mij dan de vorige Souls games :)

lvl 40 astrologer, nog steeds de pyjama aan, ik hoop snel beter armor te vinden. Soms is het overweldigend en kom ik door schatkisten of portals in regio’s terecht waar ik eigenlijk niet hoor te zijn. Ook nog steeds de basis spells en 60% van de items heb ik geen idee waarvoor ze dienen…
Terwijl ik alle andere souls games ook al gespeeld heb vind ik deze echt wel overweldigend.

de vreselijkste zijn die chariots in de dungeons en graves. unkillable, en undodgable. en dan plots 2 crescent knights. fml. toch doorgeraakt na enkele tries.

Hoe werkt het mechanism rond stamina? Ben nu lvl 30 en heb tot nu toe veel geinvesteerd in vigor. Mijn laatste twee levels heb ik in strength geinvesteerd maar nu heb ik de indruk dat mijn stamina veel sneller leeg geraakt? Bij de laatste mini boss na 3 hits zit ik zonder stamina en kan ik niets meer doen.. Is het de bedoeling om systematisch endurance mee te levelen?

Hoe werkt het mechanism rond stamina? Ben nu lvl 30 en heb tot nu toe veel geinvesteerd in vigor. Mijn laatste twee levels heb ik in strength geinvesteerd maar nu heb ik de indruk dat mijn stamina veel sneller leeg geraakt? Bij de laatste mini boss na 3 hits zit ik zonder stamina en kan ik niets meer doen.. Is het de bedoeling om systematisch endurance mee te levelen?
Toch wel en nooit al je stamina verbruiken voor hits uit te delen altijd stamina iver hebben voor een doge roll of block.

Ik lvl strenght build 66 strenght 40 vigor en op het moment nu 34 endurance die wil ik ook naar 40 krijgen

Je gaat niet meer stamina verbruiken naarmate je hoger lvl wordt, mss ben je recent wel van wapen veranderd dat meer stamina per hit kost? Ook als je een schild hebt kan dit hier invloed op hebben, het blokken van schade met je schild neemt ook stamina weg, naarmate de impact van de slag zal dit meer of minder zijn. Een lange charge aanval kan je dus beter ontwijken door te rollen, terwijl een gewone swing je zonder problemen kan blokken. Hier komt nog iets extra bij kijken, elk schild heeft een guard counter. Hoe hoger deze is, hoe minder stamina je verbruikt bij het blokken. Wat je dus kan doen als je denkt te weinig stamina te hebben is zoals je zelf ook al zei endurance verhogen.

Wat in jouw geval exact het issue is weet ik natuurlijk niet, maar mijn gokken zijn:
- Nieuw wapen dat meer stamina verbruikt per hit.
- Boss die heel hard hit en veel stamina verbruikt als je blokt ( indien je dat doet )
- Misschien een zeer snelle boss waar je meer rolt dan je anders doet...?
- Je had toch toevallig geen stamina talisman die je ingeruild hebt voor een andere?
- Of nog iets anders...

In elk geval meeste stamina usage staat hierboven uitgelegd.

Altus Plateau voltooid, nu Mt. Gelmir aan het doen en zit ook wel vrij ver dus bijna op naar Leyndell Capital.

Ondertussen 67 u ver en lvl 107. Nog nooit eerder heb ik 67u in een spel gestoken dat niet Football Manager is.

Het wordt ondertussen ook tijd voor een 3e build. Na de quality build met Bloodhound Fang + Brass Shield en nu de Moonveil Katana build + staff die werkelijk veel te OP is ga ik nu voor een str + Faith build gaan, waarschijnlijk kies ik een Halberd en een Spear + Shield, wil niet vasthangen aan 1 wapen maar wil wat kunnen switchen. Wordt vervolgd ... :)

Ik ben toch blijkbaar ook één van de traagste gamers ooit, 110u bezig en level 105 :/
En ik heb nog zooooooveel te doen, al die questlines, al die onafgewerkte dingen, aaaargh

Ik ben toch blijkbaar ook één van de traagste gamers ooit, 110u bezig en level 105 :/
En ik heb nog zooooooveel te doen, al die questlines, al die onafgewerkte dingen, aaaargh
Eerlijk gezegd, ik explore ook constant, ik doe alle questen, etc.
Ik snap dan niet hoe ik zo snel ben kunnen levelen :p

Moet nu wel zeggen dat ik sinds lvl 60 die OP Moonveil Katana build gebruik en ik geen enkele boss meer dan 2 keer moet doen met uitzondering van Radahn. Nu zou daar wel eens verandering in kunnen komen want dit is echt easy mode.

Eerlijk gezegd, ik explore ook constant, ik doe alle questen, etc.
Ik snap dan niet hoe ik zo snel ben kunnen levelen :p

Moet nu wel zeggen dat ik sinds lvl 60 die OP Moonveil Katana build gebruik en ik geen enkele boss meer dan 2 keer moet doen met uitzondering van Radahn. Nu zou daar wel eens verandering in kunnen komen want dit is echt easy mode.
Ik heb sinds kort Blasphemous blade, en moet eerlijk gezegd zeggen dat dit toch ook wel wat OP begint aan te voelen lol, hiervoor met mijn winged scythe had ik nooit dat gevoel, maar nu, die flame buff, en dan de L2 move, easy mode

ik denk ook te respeccen, maar vooral omdat ik heb geprobeerd summons en dat blijkt niet zo handig te zijn als ik had gedacht.
Dus wat punten in mind gestoken die ik in dex wil steken en sommige van strength wil ik ook naar dex duwen, misschien wat meer naar Vigor.
is gewoon heerlijk als je een boss in 3 slagen neer krijgt. zit wel een half uur per slag tussen, maar dat maakt het zo episch/

edit: net gerespecced (na PS5 system update en elden ring update) en de damage output is nu gigantisch gestegen, heerlijk. black knife assassin ging in 8 hits neer (vlug een kleine boss gedaan om uit te testen uiteraard)

Laatst bewerkt:
Die flying torrent glitch is toch ook weer hilarisch ze, na air swimming in Sekiro nu vliegende paarden in Elden RIng xD

Ik haat souls games... En toch blijf ik ze steeds opnieuw kopen.
Maar games als Dark Souls, Blooborne of Sekiro heb ik nooit langer dan een uur of 2 gespeeld.
Deze zit ik ondertussen toch al aan een 15 uur :). Nog wel steeds in het eerste gebied.

Ik word soms zo pissed van Elden Ring dat ik dagen niet spel maar er is iets dat mij blijft doen terugkomen :).
En de voldoending als je dan verder geraakt is zalig.
Elden Ring is echt wel veel toegangkelijker voor de "leek" zoals mij dan de vorige Souls games :)
Ook aan het twijfelen om deze eens te proberen, maar ik ben zo iemand die dit soort games eigenlijk altijd op easy mode speel omdat ik meer geïnteresseerd ben in de wereld en het verhaal en minder in de combat. Wel al gezien dat er een easy mode mod is uitgebracht :unsure:

de wereld en het verhaal :unsure:
Zou ik de game alvast afraden. Pak dat je voor elke 10 uur 10 minuten verhaal krijgt. Als het al zoveel is :p

Als je bvb Mad Max open world leuk vond zonder uitdaging en dan zonder het meer directe verhaal, dus gewoon puur verkennen, dan is het misschien nog wel ietwat demoeite voor je.

Ook aan het twijfelen om deze eens te proberen, maar ik ben zo iemand die dit soort games eigenlijk altijd op easy mode speel omdat ik meer geïnteresseerd ben in de wereld en het verhaal en minder in de combat. Wel al gezien dat er een easy mode mod is uitgebracht :unsure:
Kan het alleen maar afraden gebaseerd op waar voor jouw de belangen liggen.

Terug
Bovenaan