Elden Ring

Elden Ring

Al van het begin grote problemen met de open wereld en gebrek aan sturing. Was er eindelijk wat weg meegemaakt en kon er mee leven, maar vind het nu tochh eel spijtig...

Heb Caelid quasi helemaal gedaan (alleen de beast Boss helemaal north niet)
radahn, dragons, Bell raider, godskin in divine Tower, ...
Ben er rond eind lv 50 ingegaan, overal zotte exp en ben nu LV. 70ish. Maar alles was doenbaar dus kreeg niet het gevoel dat ik fout zat.
Na Caelid naar atlus plateau en damn, hoe easy is dat daar, voelt aan alsof ik hier eerder moest zijn?

Spel blijft heerlijk en na 40 uur nog altijd geniet van en zin om verder te spelen en verkennen maar zou voor een volgende toch graag geen open world meer zien

in principe kunt ge wel zien dat je goed zit bij de mobs als je ze vermoord krijg je ineens 1k exp per mob in de plaats van 200 xp weet je ook dat je verkeerd zit.

Ondertussen een uur of 14 gespeeld, verspreid over 3 characters (confessor, astrologer en samurai, waarschijnlijk ga ik met samurai verder).
Weet alleen niet goed waar ik heen moet. Sommige plaatsen zien er zo verlaten uit dat ik niet weet hoe ik verder moet levelen.

Ondertussen een uur of 14 gespeeld, verspreid over 3 characters (confessor, astrologer en samurai, waarschijnlijk ga ik met samurai verder).
Weet alleen niet goed waar ik heen moet. Sommige plaatsen zien er zo verlaten uit dat ik niet weet hoe ik verder moet levelen.
Trial en error. Soms is er ook genoeg ruimte om al Mario Bros gewijs met torrent u door bepaalde gebieden te forceren. Niet altijd de moeite, maar wanneer dit lukt, wat een fantastisch gevoel.

Iemand die mij kan helpen ?

Ik heb 8,99 toegevoegd voor psn plus te kopen maar ik kan het niet kopen ik word heel de tijd terug gestuurd naar kaart toevoegen snap er niets van.
Waarschijnlijk heb je als betalingswijze je kaart aangeduid. Je moet dit manueel veranderen

Trial en error. Soms is er ook genoeg ruimte om al Mario Bros gewijs met torrent u door bepaalde gebieden te forceren. Niet altijd de moeite, maar wanneer dit lukt, wat een fantastisch gevoel.
Ik bedoelde eerder in de zin van het levelen.
Heb nu het meeste van Limgrave wel gezien.
Ben dan eens verder gereden naar Weeping Peninsula, maar die zone is precies redelijk dood, tenzij alles aan dat kasteel met die grote guard met zijn boog zit.

Had verwacht veel meer kampen/dungeons/zones te vinden waar je wat runes kon farmen om wat door te levelen na lvl 18-20 ofzo

Ik bedoelde eerder in de zin van het levelen.
Heb nu het meeste van Limgrave wel gezien.
Ben dan eens verder gereden naar Weeping Peninsula, maar die zone is precies redelijk dood, tenzij alles aan dat kasteel met die grote guard met zijn boog zit.

Had verwacht veel meer kampen/dungeons/zones te vinden waar je wat runes kon farmen om wat door te levelen na lvl 18-20 ofzo
In dat kasteel zit wel wat. Die grote archer kreeg ik vrij eenvoudig neer, maar de rest heb ik toch maar even geskipt.

Er is ergens een vlakte met heel veel trollen, die leveren wel wat runes op. Volgens mij in stormhill nqqr rechts IIRC. De grote troll aan de poort heb ik geskipt, te veel andere enemies die het lastig maakte daar, gewoon met torrent er langs gerusht.

In dat kasteel zit wel wat. Die grote archer kreeg ik vrij eenvoudig neer, maar de rest heb ik toch maar even geskipt.

Er is ergens een vlakte met heel veel trollen, die leveren wel wat runes op. Volgens mij in stormhill nqqr rechts IIRC. De grote troll aan de poort heb ik geskipt, te veel andere enemies die het lastig maakte daar, gewoon met torrent er langs gerusht.
Die archer is idd makkelijk neer te krijgen. De troll aan de poort negeer ik ook steeds. Wel een tijd rondgelopen in het knight camp voor die poort om wat te levelen. Maar ben niet van plan om daar nog 10 levels te zitten 😁.
Straks eens zoeken naar die andere trolls, heb die inderdaad al eens gezien.

Ik heb dat grinden tussendoor eigenlijk nooit gedaan, levellen ging vlot genoeg. Wel heb ik bijna heel het spel rondgelopen met een talisman die extra runes geeft bij elke kill, bij sommige bosses krijg je zo ineens genoeg voor 1 of meerdere levels omhoog te gaan. (ik ben geëindigd rond level 150 ongeveer).

Ik heb dat grinden tussendoor eigenlijk nooit gedaan, levellen ging vlot genoeg. Wel heb ik bijna heel het spel rondgelopen met een talisman die extra runes geeft bij elke kill, bij sommige bosses krijg je zo ineens genoeg voor 1 of meerdere levels omhoog te gaan. (ik ben geëindigd rond level 150 ongeveer).
Vind ik ook, heb zelf een periode totaal niet geleveld omdat het te snel ging. Farmen lijkt me enkel een ding als je graag wilt overlevelen early on.

Vind ik ook, heb zelf een periode totaal niet geleveld omdat het te snel ging. Farmen lijkt me enkel een ding als je graag wilt overlevelen early on.
Ding is dat ik instinctief gewijs snel uit kom bij Margrit, die ik nog niet neer krijg en dus maar andere oorden opzoek, waar dan vaak 'weinig' te zien valt om echt wat verder te levelen.

Ding is dat ik instinctief gewijs snel uit kom bij Margrit, die ik nog niet neer krijg en dus maar andere oorden opzoek, waar dan vaak 'weinig' te zien valt om echt wat verder te levelen.
"Weinig te zien" ... Als er één uitspraak is dat bij Elden Ring niet past dan is het dit wel.
Zonder ook maar echt te proberen ben ik overleveled geraakt. Kijk eens naar Weeping Peninsula bijvoorbeeld :

Dat je vroeg bij Margit uit komt is normaal, is beetje het spel dat u wilt aan leren, het is niet de bedoeling linear van main goal naar main goal te gaan. Dit kan op zich wel, maar dan zal je toch al wat ervaring moeten hebben. Logischer is dat je de open world gaat exploren en later terug komt. Wanneer ze exact hetzelfde doen nadien, heb je het als speler normaal gelukkig meteen door dat je beter eerst wat gaat exploren opnieuw.

Betreft weinig te doen, zou toch eens beter kijken dan. Ik doe letterlijk alles dat er is in elke regio op een manier die ik mezelf voorgenomen heb. Deze methode bevat 0.0% grinding en ik moet echt vaak stoppen met levelen of het loopt de spuitgaten uit. Heb hier ook al vaak mensen horen zeggen die op LVL 40 Margit verslagen hebben na te exploren, dat is allemaal perfect mogelijk en niks mis mee, maar dat is technisch gezien wel al zwaar overleveld voor die fight. Je kiest dit als speler allemaal zelf natuurlijk, sommige finischen op lvl 90 andere op 120, 150, 400, .... :p

Laatst bewerkt:
dit weekend niet gespeeld om moeheid te voorkomen (beide slaap IRL en elden ring 'moeheid')

Er is genoeg te doen, maar momenteel heb ik wat teveel catacomben gedaan die hetzelfde aanvoelen.
Die zijn meestal gemakkelijk te doen binnen een uur (max) en geven vaak degelijke loot.

Maar nu wil ik dus wat verder geraken in het 'verhaal' en ik denk Caelid te doen voor Altus.
In beiden heb ik al wat rondgedoold en veel gevonden wat ik heb getagged voor later.
Altus lijkt me gemakkelijker, daar ben ik tot die Draconic Tree Sentinel geraakt en heb die in 3 tries neergehaald, das niet al te moeilijk.
Ik denk dat ik voor betere upgrade materials Caelid best ga afstuimen voor ik dat kasteel in Altus volledig doorploeg.

Volgens mij mis je gewooon veel encounters/caves/quests en dergerlijke.
Ik was al level 20 toen ik nog maar een hoekje van limgrave had gedaan, eerste ruins en stukje ernaast naar stormgate met die trollen en je bent al level 20 zonder al teveel te grinden. Die trollen geven 1000xp/kill!

Zonder echt te grinden:
Ik was al level 30+ toen ik naar zuid limgrave ging en al bijna 40+ toen ik naar stormgate castle trok erna :)
Margrit pas gekilled toen ik al bijna 40 was, maar ook niet per se ervoor doelgericht zitten grinden.
Mijn eerste boss (Leontine) voor margrit was trouwens daar in zuiden onder limgrave en toen was ik ook al +- 37.

Ik kill wel enorm veel lage levels ook die ik niet moet killen ipv er iedere keer voorbij te lopen, alle beetjes extra helpen :)

SPOILER ALERT : Check anders eens dees in combinatie met die interactive map die hier ook al werd aangehaald?

Game uit ! P r a c h t i g ! ! ! Waaaaw. Wat gaan ze uit hun hoed toveren om dit nog beter te kunnen ? Hmmzz. End game heeft me wel 2 dagen gekost. Deze waren hard. My god. :-)

"Weinig te zien" ... Als er één uitspraak is dat bij Elden Ring niet past dan is het dit wel.
Zonder ook maar echt te proberen ben ik overleveled geraakt. Kijk eens naar Weeping Peninsula bijvoorbeeld :

Ik had het dan ook specifiek over Peninsula en mijn eerste indruk toen ik er toekwam.
Je denkt dan: leuk, nieuwe zone, tegen nieuwe enemies leren vechten en dan zie je daar drie man en een paardekop 😁. I know, ik heb wss nog niet eens de helft van die zone gezien en maps opzoeken online wil ik liever nog wat vermijden.
Het viel mij gewoon op 😉

Terug
Bovenaan