Elden Ring

Elden Ring

16 IIRC, of daar heel dichtbij. Na mijn eerste verlies wel mijn staff naar +2 gaan upgraden, weet niet of dat toevallig dan veel heeft uitgemaakt.
Fuck das 4 lvl lager dan mij hahah. (gratz!)

Ma overal zie ik dan wel dat Magic veel sterker is, of kzal het anders zeggen, dat melee undepowered aan voelt. Snap niet zo goed waar ze hiermee naartoe willen, want inderdaad melee voelt zo zwak dat het geen naam heeft. Willen ze nu dat ge gewoon u tanden er op kapot bijt, of dat ge sowieso altijd Magic gebruikt, of daje gewoon zegt fuck melee...

Ma overal zie ik dan wel dat Magic veel sterker is, of kzal het anders zeggen, dat melee undepowered aan voelt. Snap niet zo goed waar ze hiermee naartoe willen, want inderdaad melee voelt zo zwak dat het geen naam heeft. Willen ze nu dat ge gewoon u tanden er op kapot bijt, of dat ge sowieso altijd Magic gebruikt, of daje gewoon zegt fuck melee...
(kon ook lvl. 18 zijn hoor). Ik heb alles gezet op int/endurance/(diene voor meer FP), en ondertussen ook wat minimaal op vigor.

En ja geen idee. Ik weet ook niet wat er te wachten staat. Maar moet wel zeggen dat ik bvb. voor fodder enemies dus soms nog switch naar mijn zwaard, hoewel ik daar 0 extra punten voor gealloceerd heb, gewoon omdat ze zo snel zijn en ik de tijd niet krijg voor een spell. EDIT: enige wat ik trouwens wel mis is niet kunnen aanvallen zonder lock, dat deed ik vroeger meestal :tongue:

Ik heb ook wel het idee dat met rollen je best wel een window van invincibilty lijkt te hebben. Maar los daarvan, neem aan dat je ook wapens geupgrade hebt? Heb je ook die special effect shizzle eraan toegevoegd (even de naam kwijt)?

Is het dan toch een beter idee om als complete souls beginner voor magic te gaan in plaats van vagabond ?
Wil het mezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Idd, ervaar ik ook. Mijn fire spells one shotten veel mobs, terwijl als ik switch naar sword & shield het toch allemaal heel lastig aanvoelt. Heb een strength/ faith build trouwens. Volgens mij hebben ze in Elden Ring gewoon zoveel verschillende spells gestoken dat ze magic based builds echt willen aanmoedigen.

Spijtig voor de warriors onder ons wel :unsure:

Is het dan toch een beter idee om als complete souls beginner voor magic te gaan in plaats van vagabond ?
Wil het mezelf zo makkelijk mogelijk maken.
In de andere souls games was magic vaak de "easy mode", ik heb Demon's Souls met een magic build uitgespeeld en dat ging heel vlot, soms eigenlijk iets te vlot. Je kan meer afstand houden en iets meer de zwaktepunten duidelijk gebruiken. Ik ben vergeleken met de andere games amper gestorven daardoor en eerlijk gezegd werd het soms een tikkeltje eentonig.

De moeilijkheidscurve is groter bij melee builds omdat je dan echt het spel wat moet leren kennen. Het is dan echt eerst het rollen en blocken onder de knie krijgen en vervolgens de timing per vijand of baas door hun moves te herkennen. Dat vraagt dus wat meer tijd, maar je "leert" het spel gaandeweg. Ik heb mijn eerste Soulsborne (Dark Souls) met een melee build uitgespeeld, ga niet zeggen dat het altijd vlot ging maar ik heb toch het einde gehaald. De vijanden werden toen ook wel moeilijker waardoor er een uitdaging bleef, maar muscle memory doet echt veel en op het eind ging ik minder vaak dood. Toen ik DS2 speelde, ging het ook meteen vlotter doordat de mechanismen van melee vechten nog vrij gekend waren. Maar de belangrijkste tip: rustig spelen, nooit uw aanvallen overhaasten en denken dat je een vijand 2-3 keer kan raken.

Ik zit nog maar helemaal aan het begin van ER en ben absoluut geen kenner. Ik zou misschien aanraden om eens te beginnen met een melee build (dex/strength), een uurtje of 2 te spelen en kijken hoe dat u bevalt. Als je dan in de open wereld al slaag krijgt en dat wat beu wordt, kan je nog altijd even herbeginnen met een magic build. Zit je op pc of ps? Als het het laatste is en ik wat verder zit, wil ik later gerust ook helpen via co-op.

edit: ook nog melden dat als je voor een dex build gaat en samurai kiest, je ook een longbow krijgt om toch wat op afstand te kunnen spelen. Handig om meerdere vijanden één per één te lokken.

Laatst bewerkt:
Heb idd het gevoel dat melee heel zwak gemaakt is, vooral in damage, ook tegen de gewone mobs. Maar ik ben al sinds Demon's souls begonnen met elke eerste run total melee te gaan dus zet dit nu ook wel door.

Merk wel dat ik mijn schild eigenlijk totaal niet meer gebruik in boss fights, dat hangt er gewoon en ik probeer alles te dodgen.

Stealth en backstabs zijn nu ook wel meer een optie, heb zo de eerste stronghold voor het kasteel eigenlijk gewoon helemaal afgemaakt, één voor één.

Ik heb het spel nog niet, heb zelf nog geen PS5 (cries), maar ben al zeker dat ik als Samurai zal starten voor eerste playthrough. De gameplay en look ziet er echt fantastisch uit.

Heb idd het gevoel dat melee heel zwak gemaakt is, vooral in damage, ook tegen de gewone mobs.
Dat vond ik dan goed meevallen tbh. In de open world, die kampen en caves enzo vind ik allemaal heel easy ( stealth + die R2 counter na te blokken zijn echt OP). Ook van op je paard met de R2 charge + jump is heel sterk of gewoon jump R2. Het is gewoon die eerste main boss waarvan ik denk OOF waarom doe ik geen damage op u?? Heb dat gevoel nog nergens elders gehad, daarom dat ik het gevoel heb dat ze u wel wat pushen magic te gebruiken, als is het maar miniem. Als je het in de open world niet nodig hebt, des te beter, soms zal het mss wel eens van pas komen en tegen de grote bosses is het mss zelf de way to go die magic tools. Ik ga het wat moeten uit zoeken denk ik. Het enige "probleem" is dat ik gewoon geen magic heb, geen staf of spells. Dusja ik ga daar al mee moeten beginnen, zoeken naar de tools zelf.

Nog een reden waarom ik vind dat Magic precies gepushed wordt is omdat je zelf als totaal non magic class toch twee magic spell slots hebt en toch heel wat basic spells precies wel kan gebruiken. Tis dan gewoon de vraag hou je het bij de basics of push je toch net dat tikkeltje verder.

Ook ga ik ook gewoon eens een beter wapen moeten vinden ipv die default long sword +1

Tip voor melee: Jumping r2 en die nieuwe guard attack (r2 onmiddelijk na een block) doen heel veel stagger damage waardoor je crits à volonté krijgt op de bosses.
En sommige van die ashes of war l2's zijn ook enorm sterk.
Ja, das wat ik ook zei, maar op Margit is dat toch geen valid optie tbh.

Ik heb het zonder summonen gedaan...

Want ik heb geen flauw idee hoe :unsure: Zou iemand een pointer kunnen geven (ik probeer eigenlijk 0% op te zoeken op internet)? Ik dacht de begrijpen dat het op sommigen stukken in de spelwereld zou werken, maar ik heb nooit die kans gezien.
Iemand knows? :tongue:

Bedoel je NPC/echt summons of van die elemental summons?
Die elemental (I think). Dat wat nieuw is in deze game, en je dmv. een item moet kunnen summonen.

En nu ge het zegt, ik heb trouwens nog nooit een summining sign van iemand anders gezien. Iemand die dit ook merkt, of mis ik hier ook iets (ik heb wel al eens die summon pool statue geactiveerd)? Wel enkele keren zelf mensen geholpen.

Die elemental (I think). Dat wat nieuw is in deze game, en je dmv. een item moet kunnen summonen.

En nu ge het zegt, ik heb trouwens nog nooit een summining sign van iemand anders gezien. Iemand die dit ook merkt, of mis ik hier ook iets (ik heb wel al eens die summon pool statue geactiveerd)? Wel enkele keren zelf mensen geholpen.
Het eerste hebben we hier net al even gezegd, met een min aan spoilers. Ga snachts eens even terug bij de kerstman.

Betreft die summon signs, deze unlocken pas als je voor het eerste een bepaalde consumable hebt geloot of gecraft. Ben de naam kwijt, maar deze zit dacht ik bij de standaard craftable items in het begin. Als je nog niet kan craften, ook daarvoor verwijs ik je naar de kerstman (shop)

:ROFLMAO:

8138-A12-F-E720-47-D7-868-E-3-BF3-A693350-A.jpg

Laatst bewerkt:
Kheb voor mezelf toch eens een klein beetje gegoogled en denk dat ik Margit even ga laten voor wat het is. Ik ga beetje gaan roamen en paar items gaan halen voor ik terug kom, maar ik ga ook proberen niet meer te levelen ook niet. Kheb echt schrik nu te veel te levelen en dan later daar last van te hebben. Normaal is Margit zeker te killen op LVL 20 zelf met melee, ik ga mij nu gewoon efkes focussen op mijn weapon naar +2 te doen, en ergens een zeer specifieke art of war te gaan halen + paar caves clearen voor goeie goodies. Ook even zien voor een kleine quest line van een NPC te doen waarna je je spirits kan upgraden.

Waar ik nu gewoon nog niet uit ben is welk wapen ik wil gebruiken, momenteel smijten ze de upgrade mats nog niet rond je oren en ik heb keuze stres tussen 3 wapens en weet niet welke naar +2 of mss zelf +3 te brengen. Keuze is tussen de default longsword, lordsworn straight of lordsworn great sword. Vooral de greatsword twijfel ik, gaat de moveset me bevallen of niet, is hij te traag of niet etc..

Het eerste hebben we hier net al even gezegd, met een min aan spoilers. Ga snachts eens even terug bij de kerstman.

Betreft die summon signs, deze unlocken pas als je voor het eerste een bepaalde consumable hebt geloot of gecraft. Ben de naam kwijt, maar deze zit dacht ik bij de standaard craftable items in het begin. Als je nog niet kan craften, ook daarvoor verwijs ik je naar de kerstman (shop)
Oh wow, helemaal over heen gekeken. Thanks!

En zal eens moeten kijken naar craften dan, ik heb dat eingelijk helemaal genegeerd (behalve de kit zelf te kopen).

Terug
Bovenaan