Elden Ring

Elden Ring

Had het op de eerste echte main boss. Die op zijn paard nog niet gedaan, wel een andere ruiter die je enkel snachts tegen komt elders.
Margit?

Idem hier, als melee echt een fucker. Nochtans de voorbije FS games gespeeld. Kan die precies niet ontwijken, alles raakt mij

Margit?

Idem hier, als melee echt een fucker. Nochtans de voorbije FS games gespeeld. Kan die precies niet ontwijken, alles raakt mij
Die inderdaad en ik speel dus ook puur melee. Moet het mij niet zeggen man, heb 1000+ uren ervaring in vorige games, zal zelf richting de 1500 a 2000 zijn. Toch krijg ik hier slagen dat het gene naam heeft, alle op zich cv nog, kan wel wat aanvallen van hem goed lezen en afstraffen, maar je hit echt voor bijna niks... dus die fight duurt een eeuw en uiteindelijk wordt je dan toch eens geraakt ofc... Maar ik ga deze avond gewoon eens een extra deel van de wereld bezoeken en mijn zwaard upgraden, summons mss levelke omhoog doen etc etc en wie weet vind ik nog ergens een goeie talisman of iets anders en kom ik binnen een paar uurtjes nog eens terug proberen. Ik heb bij deze baas alleen zo wat een ongemakkelijk gevoel van, ben ik underleveld, of ben ik echt te slecht? Want ik kan nu wel gaan levelen, maar als ik eigenlijk niet underleveld ben, dan ja ga ik later opnieuw tegen een muur lopen, wat dat levelen werkt nieuw eeuwig ofc.

Ik ga er vanavond eens aan beginnen, heb nog nooit een eerdere souls game gespeeld en start met een Vagabond.
Ik zie wel waar ik raak, de tendens is dus om te levelen in de open world om dan de main bosses aan te vallen ?

Maar ligt het aan mij of vinden jullie de sprintknop (bolletje op ps5) ook lastig om te gebruiken.
Ik zou dat graag willen wisselen met crouch maar vind niet direct hoe dat kan ?

Ja, join the club. Ik was het wel gewoon van de vorige delen, maar dankzij wat andere spellen is het weer even wennen. Ik zou ze liever ook omwissel, gebruik crouch niet zoveel. En dat zou het sprinten + springen nog wat natuurlijker maken :tongue:

Margit?

Ya, ik heb eens voor ne keer sorcerer genomen, had niet echt veel moeite met deze. Maar sommige van die fodders zijn dan wel weer heel erg irritant, bewegen ff'ing snel vooruit en een spell heeft nogal wat delay/targeting dingetjes 😅

Ligt het aan mij of zijn er trouwens veel meer ambushes/vijanden die om een hoekje of aan het plafond hangen? :tongue: Kheb het gevoel dat ik nooit echt kan doorlopen. Het voelt in mijn geheugen niet zo erg aan voor alle voorgaande spellen.

Speel als level 18 prisoner en geraak voorlopig ook niet voorbij eerste boss.
M'n spells doen nog redelijk wat damage, melee aanvallen doen bijna niks.
Op de één of andere manier krijgt hij me toch altijd te pakken.. M'n vigor staat ook nog iets te laag denk ik.

Puur melee is ie inderdaad nog stuk moeilijker kan ik me voorstellen

ik wens julie allemaal veel sterkte later in het spel:unsure:

ikzelf zit al uren vast bij een boss,kwil het gerust streamen als ge een echt moeilijke boss fight wilt zien :unsure:

Dit weekend als Bandit begonnen, ga altijd voor een backstabber build met klein wapen dat veel kan hitten. Eerst twee bazen simpel kunnen beaten in kleine caves. Dan bij Margit geraakt en deze na een uur of 4 toch Margit kunnen beaten op level 12 fzo met het startwapen, godzijdank had ik bleed damage want 20dmg per hit ging veel te traag zijn.

Ben we niet zo fan van de open wereld, hou wel van dungeons en hoekjes verkennen en zo open wereld is soms toch teveel lopen en te weinig vechten. Dus hoop dat het kasteel wat meer verkennen geeft en dat er nog veel zo dungeons zijn.

Spel heeft wel terug een harde souls ervaring, en dat is alles wat ik wou eigenlijk.

Fucking hell lol :unsure:
echt niet normaal,by far de moeilijkste boss in het spel voorlopig...echt al uren aan bezig

magic zou echt easy mode zijn in dit gevecht maarja ik de dwaas speel op de moeilijkste manier zelfs geen schield

Laatst bewerkt:
Idem hier, als melee echt een fucker.
Die inderdaad en ik speel dus ook puur melee.
Wat bij mij hielp was de eerste helft afstand houden en toeslaan na zijn jump-attack, om dan terug afstand te nemen.
Deel twee idem door de aanval uit te lokken. Pakweg rond 30-40% de skeletons of wolven summonen, om dan heavy attacks te doen in de rug.
Maar ja, misschien heb ik gewoon geluk gehad.
Ik ga er vanavond eens aan beginnen, heb nog nooit een eerdere souls game gespeeld en start met een Vagabond.
Ik zie wel waar ik raak, de tendens is dus om te levelen in de open world om dan de main bosses aan te vallen ?
Voor een beginneling is dat de beste optie. Je kan redelijk wat doen in de open wereld en de vijanden zijn niet zo moeilijk.
Als je moeite hebt met de bosses in de dungeons, dan zal de eerste main boss verre van gemakkelijk worden.

Mijn tip voor die eerste boss zou zijn om (zeker als melee) niemand te summonen, tenzij die NPC sorcerer.

Klinkt misschien tegenstrijdig, maar de hoofdreden is dat die boss zeker geen extra health pool mag krijgen. Dan wordt het praktisch onmogelijk om hem in early levels neer te halen. De meeste summoners zijn namelijk over het algemeen ook melee chars, waardoor die heel snel doodgaan. Los daarvan is het feit dat ge uw eigen spirits bij co-op niet kunt gebruiken als aggro, natuurlijk ook een groot nadeel.

Wat bij mij hielp was de eerste helft afstand houden en toeslaan na zijn jump-attack, om dan terug afstand te nemen.
Deel twee idem door de aanval uit te lokken. Pakweg rond 30-40% de skeletons of wolven summonen, om dan heavy attacks te doen in de rug.
Dat is ook wat ik deed, die fight duurt gewoon enorm lang op die manier en in phase 2 had ik zijn aanvallen nog niet zo goed door qua timing. Nu toen ik hier zei ik wordt afgemaakt, kga niet liegen ik heb ook nog maar 3 keer geprobeerd ze 😂 maar voor mij is dat echt al iets van ooh whut 3 keer?? Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik 3 keer nodig had om een boss te killen. Dus ik merk op die manier toch wel van oof dit is pittigere dan andere games, of ik ben hier gewoon veel te vroeg...

Ik zou nu gewoon graag weten op welk LVL anderen deze boss gedaan hebben?

...
Ik heb het zonder summonen gedaan...

Want ik heb geen flauw idee hoe :unsure: Zou iemand een pointer kunnen geven (ik probeer eigenlijk 0% op te zoeken op internet)? Ik dacht de begrijpen dat het op sommigen stukken in de spelwereld zou werken, maar ik heb nooit die kans gezien.
Ik zou nu gewoon graag weten op welk LVL anderen deze boss gedaan hebben?
16 IIRC, of daar heel dichtbij. Na mijn eerste verlies wel mijn staff naar +2 gaan upgraden, weet niet of dat toevallig dan veel heeft uitgemaakt.

Terug
Bovenaan