Elden Ring

Elden Ring

Ben al uren bezig en heb nog altijd niet de eerste grote baas verslagen.
Die int kasteel bedoel ik.

Heb al overal gezeten.

Hoe speelt deze op basic PS4, ik twijfel om de nieuwste games nog te kopen voor mijn gewone PS4 want over de performance op last gen consoles hoor je weinig
Ik speel base PS4 en eigenlijk totaal geen probleem behalve dat vijanden ver weg zich als een slideshow bewegen ipv vloeiende bewegingen.

Heb momenteel vigor, endurance en strenght op 20 staat. (Vagebon).
Waar kan ik het best in investeren?
Speel met het long sword +3.

Heb mometeel 7 flask+1.
En de ashes heb ik ook op +1
Moet nog is terug naar die baas aant kasteel.

Veel te veel te verkennen

Laatst bewerkt:
Pik er eentje uit en begin eraan zou ik zeggen. Demon's Souls is het eenvoudigste spel en vrij straightforward. Dark Souls 1, 2 en 3 zijn meer complex en alle drie gelijkaardig met enkele kleine verschillen. Bloodborne is een spel dat een meer agressieve speelstijl beloont. En Sekiro is meer een gestroomlijnde actiegame met minder vrijheid dan de andere Souls games.

Sowieso gaat het eerste spel dat je speelt heel wat mysterie van de andere games spoilen, of dat nu Elden Ring of Bloodborne is. Mijn eerste spel, Dark Souls, was een unieke ervaring omdat ik volledig onbekend was met de spelsystemen en hoe Souls games werken.
Oké. Voorlopig is het enige spel dat ik heb liggen Bloodborne doordat het eens een gratis PS Plus game was. Omdat ik natuurlijk geen idee heb van of Soulsborne iets voor mij is, is dat misschien de veiligste keuze. Zoniet, dan denk ik dat beginnen met Elden Ring het beste is. Want om zes-zeven games te spelen vooraleer ik aan Elden Ring start een goed idee is, weet ik niet, ook al omdat de spellen wellicht behoorlijk lang zullen zijn, zeker als ik oneindig keren dood zal gaan en me misschien al sowieso wat zou frustreren aan dat het wat gedateerd zal zijn, maar mocht ik één van die games leuk vinden kom ik er wel nog op terug. Uiteindelijk went zo een oud spelletje wel terug - dat kan even duren - maar eens dat je erin zit, merk ik er dan weinig van dat het een oud spel is.

Probleem met Elden Ring is, als ik dan 70 euro betaal en ik vind het dan toch niet leuk, ja... Ik heb niet echt een referentiepunt om te weten of dit me ligt, maar de stijl van wat ik gezien heb ziet er sick uit, maar ik heb ook niet te veel gekeken omdat ik anders de ervaring te veel zou spoileren. Ik heb misschien in totaal (10-20 min van gameplay gezien en niet eens chronologisch). Sowieso Sekiro lijkt mij al niet de juiste game om mee te beginnen van wat ik gelezen heb, de rest kan maar chronologisch (en Nioh ben ik nog vergeten) zal misschien te lang duren vooraleer ik aan Elden Ring kom en voor DS wacht ik wel op een korting. Vroeger zou dit type games me wellicht minder liggen, maar heb nu toch het idee dat RPG en fantasy RPG me nu wél ligt. Skyrim heeft me daar wel van overtuigd, terwijl in die tijd maar toen was ik nog tiener dat type games me eigenlijk niets zei (misschien omdat ik het niet kende en nooit gezien/gespeeld had).

Laatst bewerkt:
Denk dat ik ook hier héél lang over ga doen. Vijf uur ver en nog geen enkele dungeon of (mini-)baas geprobeerd. Ik amuseer me enorm door gewoon in de open wereld rond te lopen. Telkens nieuwe vijanden tegen komen, telkens me afvragen wat dat daar in de verte is. Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik mijn tijd verdoe, exploratie wordt enorm beloond en de wereld steekt echt vol met dingen om te ontdekken, andere open wereldspellen zijn vergeleken met dit relatief leeg en repetitief.

Ben heel blij dat ik niks van spoilers of filmpjes (tenzij heel vroege) bekeken heb, toch wel lang geleden dat ik zo graag als dit door een virtuele wereld ga. Dan mag er al eens wat pop in of lichtjes haperende framerate zijn.

Kword echt afgemaakt door diene eerste boss echt the fuck
Diene dan op zen paard ? Als je die bedoeld. Ik dus ook he. Had er in de test moeite mee. En nu nog altijd. Al een aantal caves gedaan. Vlot er door. Al toch een eindje gezien. Maar die op zen paard oboii oboii. Ondertussen nu op dit moment al 2 x disconnect gehad en moeite met terug in te loggen. :(

Hier ook server problemen het laatste uur, heb het maar afgezet. Het werd sowieso tijd, denk dat ik 10-12u heb zitten spelen vandaag, lang geleden dat een game me nog zo heeft kunnen boeien.

Zit aan de eindbaas van Stormveil Castle. Wat een eerste dungeon, man man. Vees dat het morgen een avondje levelen wordt :unsure: FromSoft heeft ons denk ik allemaal goed liggen gehad: deze game is toch een pak moeilijker dan DS III hoor...

Zit aan de eindbaas van Stormveil Castle. Wat een eerste dungeon, man man. Vees dat het morgen een avondje levelen wordt :unsure: FromSoft heeft ons denk ik allemaal goed liggen gehad: deze game is toch een pak moeilijker dan DS III hoor...
Tis zo wat dubbel, de open world vind ik heel simpel, maar de main bosses dan weer niet :p

Diene dan op zen paard ? Als je die bedoeld. Ik dus ook he. Had er in de test moeite mee. En nu nog altijd. Al een aantal caves gedaan. Vlot er door. Al toch een eindje gezien. Maar die op zen paard oboii oboii. Ondertussen nu op dit moment al 2 x disconnect gehad en moeite met terug in te loggen. :(
Had het op de eerste echte main boss. Die op zijn paard nog niet gedaan, wel een andere ruiter die je enkel snachts tegen komt elders.

Tis zo wat dubbel, de open world vind ik heel simpel, maar de main bosses dan weer niet :p
Awel, ik moet zeggen dat de open world idd goed meevalt tot hier toe (Limgrave) De 1ste boss aan dat kasteel heb ik een keer gedaan en instant kill en dan ben ik maar even eerst gaan lvl'en :-) .
Kwam via een portal in een ander stuk van de map en dat was wel iets anders.
Ik blijf tot hier toe mooi in Limgrave en alles ontdekken en lvl'en en dan gaan we een stukje verder.
Het is wel aanpassen dat de map geen info geeft :-) (niet zoals in skyrim bv.).
Ik moet echt leren om die markers te gebruiken want ben nu veel op zoek naar dingen die ik eigenlijk al gezien heb maar waarvan ik dan vergeet waar ze eigenlijk waren. :)

Maar ligt het aan mij of vinden jullie de sprintknop (bolletje op ps5) ook lastig om te gebruiken.
Ik zou dat graag willen wisselen met crouch maar vind niet direct hoe dat kan ?

Maar ligt het aan mij of vinden jullie de sprintknop (bolletje op ps5) ook lastig om te gebruiken.
Ik zou dat graag willen wisselen met crouch maar vind niet direct hoe dat kan ?
Ik ben op zich bolletje gewent van in de Souls games om te sprinten. Maar komende van Horizon was de L3 wel aanpassen xD
In Horizon was dat sprinten, maar hier is dat stealthen, het kan niet meer tegenstrijdig zijn.

Terug
Bovenaan