Elden Ring

Elden Ring

Moest je het niet weten: de DLC zet iedereen op gelijk niveau, om dit te vermijden.
Mezelf even corrigeren. Staat enorm veel op het internet en wat ik zei klopt dus niet... :')
Werkt dus met buffs die enkel actief zijn in de DLC. Goed geleveld zijn blijft dus onzeker.

Mezelf even corrigeren. Staat enorm veel op het internet en wat ik zei klopt dus niet... :')
Werkt dus met buffs die enkel actief zijn in de DLC. Goed geleveld zijn blijft dus onzeker.
Je gaat zoals in Sekiro, een soort materiaal moeten verdienen dat je sterker maakt, en dat materiaal bestaat enkel in de DLC, zo heb ik het toch begrepen. Maar binnen 7 dagen weten we het zeker.

Ben er mee begonnen. Eerst game in dit genre :sop:

Heb Samurai genomen.

Iemand tips voor noobs? Wat beste upgraden in begin enz?

Ben er mee begonnen. Eerst game in dit genre :sop:

Heb Samurai genomen.

Iemand tips voor noobs? Wat beste upgraden in begin enz?
Vigor 😅

Wat je voor de rest moet levellen hangt af van uw build. Als Samuari wil je waarschijnlijk met Katana’s spelen en dan is het in het algemeen Dex en Arcana voor bleed.

Yup ik zit er net door van gisteren met mijn nieuwe run. Samurai, dex + arcane en vigor vooral.

Beetje faith voor toch hier en daar eens een summon te lanceren als backup.
En een beetje endurance om iets meer stam en equip load te hebben.
Intel is de enige stat waar ik geen enkel punt heb ingestoken.

Meeste in Vigor, en dan dex en arcane ongeveer evenveel.

Ik heb ook heel de run gedaan met mijn standaard katana die je al van bij de start hebt.
Met wel de max upgrade van +25 en die bloody slash ashes erop.
Maar niet eens nood gehad aan een ander wapen.

Net viel me het aantal spelers op adhv steam achievements die de boss (Mogh) nog niet gekilled hebben om de DLC te kunnen starten.
(38% van alle steam spelers hebben hem down)
Als ik afga op de hype voor de dlc dan kan ik alleen maar denken dat de meeste niet eens weten dat ze Mohg in zijn palace moeten killen om uberhaupt de DLC te starten.
Radahn moet je ook down hebben maar daar hebben toch de helft van de spelers de achievement.

En maar 22% heeft uiteindelijk de end boss gekilled.

Laatst bewerkt:
Het begint nu echt wel te kriebelen,

Ik ben lv 125, wrs iets te laag maar ik zie wel wat het geeft.
Zal een Dex/Faith build worden met spear of sword+shield. Qua incantations wrs. focusen op lightning skills. Denk wel summons te gebruiken maar niet de mimic of andere OPs.

Ik ga voor mijn eerste playthrough geen enkele guide opzoeken of zaken bekijken op YT en dergelijke, dus ook hier een reminder aan alle spelers om het id eerste maanden spoilervrij te houden ;)

Ik kijk vooral uit naar de nieuwe weapons mechanics, zoals bijvoorbeeld een axe die je ook ranged kan gebruiken als throwing axe.
(gezien tijdens preview)

Ik ben level 170 en sta geparkeerd in Mogh palace, en ready to go.
Blijkbaar zijn er wel verschillende start tijden voor console en pc spelers.

Maar soit, ik moet vrijdag toch nog werken tot 22h00 in de avond =(

Voor mij zal het pas volgende week zijn denk ik, kheb niet meer de fut en zin om mijn andere games te rushen of droppen om dit de eerste min te beginnen spelen dat ik kan. Ik ga toch eerst de base game opnieuw op nemen en op men gemak afwerken, daarna DLC time.

Ik had vrijdag oorspronkelijk vakantie gepakt omdat ik donderdag naar Graspop ging. Ga nu donderdag niet meer en heb dan ook mijn vakantie op vrijdag weggedaan, unless ...

Voor mij zal het pas volgende week zijn denk ik, kheb niet meer de fut en zin om mijn andere games te rushen of droppen om dit de eerste min te beginnen spelen dat ik kan. Ik ga toch eerst de base game opnieuw op nemen en op men gemak afwerken, daarna DLC time.
Why? DLC is gewoon echt voortzetting van de game (Red Bull livestream niet gekeken?)

Volgens mij heeft @Bunkerbudy de base game nog niet uitgespeeld iirc.
Ben zelf ook nog aan het twijfelen of ik een nieuwe run through doe of gewoon een nieuwe build maak van mijn huidige character.
Zou mij wel verbazen mocht hij de game nooit hebben uitgespeeld :p
Dan nog maakt het niet uit, als je Mohg hebt verslagen, kan je heen (en terug) naar de DLC-map.

De reviews zijn, zachtjes uitgedrukt, lovend.
Enorm veel goesting in.

There's a moment in Elden Ring when, after beating Godrick, The Grafted, you walk out onto a cliff overlooking Liurnia. I remember having an eye-widening, "How big is this game?" reaction to that; Shadow of the Erdtree is filled with moments just like that. In every sense of the word, it is sublime--a world that inspires admiration with the immensity of its scale.

Terug
Bovenaan