Elden Ring

Elden Ring

Eind boss eindelijk verslagen. Wat een fucking bullshit is die zeg.

Moet zeggen, ik kan de score van de review hier al beter begrijpen (zij het wel met compleet andere pluspunten en minpunten). Gelukkig dat de rest van het spel echt fenomenaal is.

Nee :S met dat goed weer aan wat werken begonnen in de tuin en tegen savonds geraak ik niet meer gestart. Maar de werken zitten er ver op en ze geven een week regen nu xD
U kennende zult ge waarschijnlijk elke cm² van de map nakijken en zo 20 blessings gevonden hebben nog voor ge de eerste boss vindt. :D

Ik zit op men gemak rond te klooien en heb er al 6 nog voor k de eerste boss gezien heb.

U kennende zult ge waarschijnlijk elke cm² van de map nakijken en zo 20 blessings gevonden hebben nog voor ge de eerste boss vindt. :D

Ik zit op men gemak rond te klooien en heb er al 6 nog voor k de eerste boss gezien heb.
Ik had hetzelfde voor in den tuin, elke wortel in mijne grond moest er aan al koste het mij 72 uur!!! xD

Manman, ik wou dat dit spel nooit eindigt. Exploration zit zowaar nog beter dan in de base game, elke spot op de map heeft wel iets te bieden. Toen ik het 2e map fragment vond viel mijn mond echt open; Miyazaki zei dat de DLC even groot was als Limgrave ??? :biglaugh:
Die verschillende nieuwe weapon types zijn ook helemaal mijn ding gezien ik absoluut nood heb aan variatie in mijn playthrough. Voorlopig speel ik met Milady a.k.a.
images.jpg

Net erna kreeg ik natuurlijk Rellana's Twin Blades maar die hou ik voor een volgende playthrough. Die light greatswords zijn wel mijn favoriete weapon type geworden, puur qua moveset ziet dat er zo goed uit ...

De bosses zijn moeilijk maar met summons zeker te doen, althans de eerste 2.

9,5/10 krijgt deze DLC voor mij, enkel de performance kan een tikkeltje beter.

Ik amuseer mij in ieder geval met de Fireknight build, AR komt ook zot hoog als ge buffs gebruikt en de juiste talismans, maar ook gewoon tof om te spelen, die Pest incantation wist ik zelfs nog niet.

Ik gebruik niet altijd die ashes, probeer altijd alles alleen een aantal keren.

Heb ge geinvesteerd in Faith met de Fireknight build? Zoja, test eens Pest-Thread Spears eens uit als je wilt, ben benieuwd of ge veel damage mee doet.

Heb ge geinvesteerd in Faith met de Fireknight build? Zoja, test eens Pest-Thread Spears eens uit als je wilt, ben benieuwd of ge veel damage mee doet.
yup, faith staat op 82, denk wel niet dat ik die spears al heb, en ik probeer blind te spelen, dus zoek zo weinig mogelijk op.

Soms wel eens, bv dit

Ik wou rechtsboven geraken, dus ten oosten van Shadowkeep, ik vond dat dus echt niet, en vooral omdat er bij mij geen message stond aan dat beeld om die gesture te doen, zo had ik lang kunnen zoeken :/

Exploratie is idd het beste ooit, hoeveel keer ik al gedacht heb, aah kijk, hier ff kijken, en plots zit ik een gans nieuwe gebied, waar ik uuuuren verdwaal.

From Software 🫂

Enigste nadeel aan die exploratie... eenmaal je alles gezien heb, is het minder episch de tweede keer. :(

(en hopelijk vind ge die Spears soon, ik kan het niet testen want ik heb maar 1 Larval Tear meer over en ik wil geen NG+ starten :( )

Enigste nadeel aan die exploratie... eenmaal je alles gezien heb, is het minder episch de tweede keer. :(

(en hopelijk vind ge die Spears soon, ik kan het niet testen want ik heb maar 1 Larval Tear meer over en ik wil geen NG+ starten :( )
Ik doe mijn best, vanavond ga ik nog wat gebieden af gaan waar ik al geweest ben

Qua exploratie stoor ik me wel lichtjes aan één ding: je hebt zoveel gebieden onder en boven elkaar, dat sommige niet 'zichtbaar' zijn op de map. Wat ik soms wat vervelend vind om te kijken waar ik al wel geweest ben of nog niet. Ik zet meestal wat markers om aan te geven waar ik al geweest ben of nog heen moet gaan.

En geen idee of het aan mij ligt, maar in sommige gebieden is toch quasi niets te vinden? Ik zit soms precies doelloos rond te rijden op Torrent op zoek naar niks. Of soms een heel groot gebied en dan ligt daar misschien één Smithing Stone waar je eigenlijk ondertussen weinig nog aan hebt. 😅

Die Finger Ruins bv., ik ben daar eens door gegaan maar is daar iets speciaals of zo?

Ivm met Finger Ruins, vettige spoiler:

Er is idd erg weinig mee gedaan. Als je naar de kathedraal gaat in het rechtermidden van de map (Cathedral of Manus Metyr) zit er daar ne NPC die u een quest geeft. Daarmee ga je naar de Finger Ruins en kun je in het midden van die Ruins een bel laten luiden. Na dit 2 keer te doen kun je in de Cathedral een verborgen gang vinden die vervolgens leidt naar een Remembrance Boss.

DLC is uit, tot blessing 17 geraakt. Ik mis er dus nog wat maar heb wel het grootste deel van de map wel bezocht.
Alle remembrance bazen zijn sowieso dood en nog een heel resem kleinere.

Tijd om volledig opnieuw te beginnen.

ik heb het ook uit ondertussen met 18/20 upgrades. voor de eindbaas moeten respeccen naar een poke build want het was niet te doen zonder shield. na een 20 tal pogingen hem op 30-40% te krijgen met mijn standaard build toch maar geplooid en iets anders gedaan. In mijn eerdere posts zei ik dat ik het moeilijker wou maar dit is wel de compleet foute manier. die boss zijn moveset is gewoon complete bullshit.

die 2 summons en mimic zijn ook waardeloos op dat gevecht :p precies of hun ai staat uit...

beetje stom dat een baas je bijna forceert om een stomme magic build te spelen . dan kan je de motherfucker letterlijk 2 shotten met bepaalde builds. maar daar is niets aan.

Dat was dan ook eigenlijk de enige echt oneerlijke boss. Gaius was ook één van de moeilijkere maar die vereist gewoon wat goede timing en heeft eigenlijk zoveel HP niet, dus daar ploeter je gewoon door met je flasks ook al raak je veel te veel gehit.

Laatst bewerkt:
Ivm met Finger Ruins, vettige spoiler:

Er is idd erg weinig mee gedaan. Als je naar de kathedraal gaat in het rechtermidden van de map (Cathedral of Manus Metyr) zit er daar ne NPC die u een quest geeft. Daarmee ga je naar de Finger Ruins en kun je in het midden van die Ruins een bel laten luiden. Na dit 2 keer te doen kun je in de Cathedral een verborgen gang vinden die vervolgens leidt naar een Remembrance Boss.
bedoelt ge 2x dezelfde bel? Ik heb die gisteren gedaan, maar denk da'k nu toch ergens anders moet zijn voor die Ymir quest?

bedoelt ge 2x dezelfde bel? Ik heb die gisteren gedaan, maar denk da'k nu toch ergens anders moet zijn voor die Ymir quest?
IIRC, ge krijgt ne quest van dien dude in de Cathedral. Ge krijgt een map, naar de locatie gaan op die map en aan de bel trekken. Terug naar de Cathedral dude, krijgt een tweede map, naar die locatie gaan om daar ook aan de bel te trekken.

Zo te zien heb je dat gedaan, als je teruggaat naar Cathedral dude krijgt ge een derde map. De weg naar de locatie op die map is te vinden in de Cathedral zelf.

Tip: eenmaal ge die derde map gekregen hebt, teleport naar een andere site of grace en dan terug naar de Cathedral.

MASSIVE SPOILER (je bent gewaarschuwd)

Hoe indrukwekkend is dit wel niet.... en ik maar constant sterven bij deze baas zelfs met blessing lvl 17... :D

Heeft iemand die "imbibe nectar quest" kunnen voltooien? Blijkbaar had ik iets verkeerd gedaan en kon die niet meer completen. Zal voor mijn volgende playthrough dus zijn. Ergens vind ik het wel jammer dat er geen trophies in de dlc inzitten, kan als een soort van checklist werken. Zo ben je praktisch zeker dat je alles gedaan hebt.

IIRC, ge krijgt ne quest van dien dude in de Cathedral. Ge krijgt een map, naar de locatie gaan op die map en aan de bel trekken. Terug naar de Cathedral dude, krijgt een tweede map, naar die locatie gaan om daar ook aan de bel te trekken.

Zo te zien heb je dat gedaan, als je teruggaat naar Cathedral dude krijgt ge een derde map. De weg naar de locatie op die map is te vinden in de Cathedral zelf.

Tip: eenmaal ge die derde map gekregen hebt, teleport naar een andere site of grace en dan terug naar de Cathedral.
Ik heb volgens mij nooit geen 1ste bell gevonden, dus dit is de 2de dan?

Terug
Bovenaan