Elden Ring Nightreign

Als ge het niet gaat spelen, waarom dan kopen? :unsure:

Ze gaan naar de verkoopcijfers kijken om te zien of het tegen slaat of niet, dus op dat vlak heb je hen enkel geholpen makker. :p
Omdat ik als fan en collector hun wel nog steun en graag mijn collectie volledig hou. Op dat ene exemplaar extra gaat het niet komen.
En ja, "als iedereen zo denkt en handelt..." gelukkig is wat ik doe eerder een uitzondering, normaal gaan mensen die het niet spelen het niet kopen idd.

Kheb de CE besteld en ik ga niet liegen, de kans is groot dat ik het spel niet ga aanraken.

Solo is het geen doening + het is sowieso al minder men ding, moest ik nu twee die hard mannen hebben die echt loco gaan zou ik wel kunnen mee gaan in het verhaal, maar solo, random of sporadisch eens met iemand dak ken of half ken... ga gewoon geen fun zijn vrees ik.

Ik hoop ergens dat dit ook wat tegenslaat bij de fans en dat we achter dit soort projecten snel een punt kunnen zetten, al geloof ik er wel in dat we nog wel veel mooie andere normale zaken gaan krijgen ook, maar dit persoonlijk... beetje meh...
sommige fun momenten vroeger waren juist met random mensen die ge zo via MP games ontmoet.

sommige fun momenten vroeger waren juist met random mensen die ge zo via MP games ontmoet.
Ja, zeker wel, keer derpen en sukkelen met nen boss en wat leuke interacties tussendoor is allemaal fun.
Maar als heel uw game valt en staat met die interacties om het spel te kunnen uitspelen, da vind ik wat minder.

Ik ben niet graag afhankelijk van anderen om een game te spelen :)

Voor 20eu zou ik het wel kopen maar nu is het te duur voor iets wat denk ik vrij snel gaat vervelen.
Ik zie de visie wel als een roguelike maar toch liever offline. :p

Moet nu toch op vakantie vertrekken dus ben benieuwd hoe het zal zijn wanneer ik terug ben.

Dat klinkt altijd mooi in theorie, maar wees eerlijk hoe vaak is dat het geval? :)
Indeed, plus dat is ook nooit storend als daar dingen verkeerd gaan en ge funny momenten hebt.

Maar in sessies van 40 min... da gaat rap niet meer zo funny zijn als ge voor de zoveelste keer iemand iets dwaas ziet doen en alles kunt herbeginnen.

Is er meta-progressie (extra wapens unlocken, meer dmg etc) in dit spel of start je telkens van 0 bij iedere run?

Dat klinkt altijd mooi in theorie, maar wees eerlijk hoe vaak is dat het geval? :)
Hangt wel zwaar van het spel af.

Hunt Showdown, eender welke Monster Hunter, Helldivers allemaal nauwelijks problemen. En met gemak zelfs leute te vinden in games die je verliest. Altijd ook vele makkelijker om van een multiplayer game te genieten, als de kans op verliezen tastbaar is. Voor mij persoonlijk dan.

Nightreign lijkt me zichzelf wat te gimpen door geen gedeelde userbase te hebben over alle platformen. Weinig comm opties. En iets wat denk ik sowieso al aanwezig is in heel de "Souls" franchise, gigantische verschillen qua "skill/ability". Als je de voorkennis hebt van al de gerecycleerde bazen hun moveset zal het al heel wat makkelijker worden. Maar zelfs dan nog, is de speeltijd relatief lang voor een "roguelite" interpretatie. Niks "casual" aan. Puur voor de die hards die er geen genoeg van krijgen. Benieuwd of het een lang leven is gegund.

Dit weekend redelijk wat gespeeld met 2 man, niet met randoms.

Heel vermakelijk, typische from software combat blijft gewoon altijd goed. Met 3 op pad gaan en bosses neerleggen werkt gewoon heel goed, zeker als je een balanced team hebt. Hebben 4 bossen neergehaald al, na elden ring in co-op gespeeld te hebben vreesde ik dat het wat makkelijk ging worden maar ze hebben ze goed gebalanced.

Er is niet echt een manier om uw start gear te upgraden wat ik jammer vind. Progressie via de gems is ok, maar toch wel het minimum. Ook blijft het technisch natuurlijk bagger. Locked framerate en geen ultrawide support is gewoon triestig in 2025.

Al bij al een een leuke game :) maar het is wel iets heel anders dan elden ring. Het gevoel van een wereld te verkennen en ontdekken ontbreekt volledig. Je hebt gewoon niet de tijd om alles te verkennen. Het is basically “Elden Ring speedrun: The game”.

Blijft dat niet nog steeds een zeer stevige boterham denk je?
Denk dat de patch live is dus we zullen het snel online wel horen.

Heb het spel niet gekocht om het een paar dagen te spelen en vrees dat het snel achterwege gelaten gaat worden. Wanneer ik terug ben van vakantie ben ik eens benieuwd hoeveel animo er nog is.
Het concept blijft mij wel aanspreken ondanks de gebreken.

Kheb na het zien van streams dit weekend wel zin gekregen er in, maar zie me er echt wel wat op tegen met die rnadoms.

Kheb na het zien van streams dit weekend wel zin gekregen er in, maar zie me er echt wel wat op tegen met die rnadoms.

Het valt eigenlijk best wel mee met randoms, in het begin had ik het er ook wat moeilijk mee én het duurde even om de mechanics te laten klikken, maar intussen is het negen op de tien keer wel fun eigenlijk. Maar ik snap je!

Je hebt ondertussen ook wel een gigantische fanbase. Van de streams die'k al heb bekeken waar er met randoms werd gespeeld zag ik eigenlijk altijd leuke games. Na de zomer pik ik het waarschijnlijk ook wel op.

Ik twijfel ook nu vaderdag in aantocht is :) ik zou het wel alleen solo spelen. Al verschillende playthroughs gezien en ziet er wel fun uit.

Terug
Bovenaan