EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hein Vanhaezebrouck?
Van alle Belgische coaches zou ik hem precies nog het liefst hebben precies...

Eric Gerets is er ook nog, maar die zijn kwaliteiten als coach kan ik totaal niet inschatten omdat die al zo lang in het Midden-Oosten werkt... wel veel ervaring in ieder geval.

Laat Martinez nog maar ff doen :unsure:
Gerets is op pensioen, die is afgehaakt indertijd toen die na het WK niet de teugels kreeg geloof ik.

Ik denk dat Frank Vercauteren een redelijke job zou doen. Rustige kerel, haalt resultaten en kan de meest klote karakters doen werken.

Her is van moeten. Als we voorbij Italië geraken, nadat we ook al Portugal klopten, is het EK zonder meer geslaagd. Dan kan je al niet meer van een mislukking spreken. Martinez zal absoluut met zijn sterkste ploeg starten. En dat is met Hazard en De Bruyne, desnoods met inspuiting.

Nu niet dat ze pek en veren verdienen bij een eventuele uitschakeling in de halve finale, maar toch zou het voor mij (en wsl vele anderen) wel als een teleurstelling aanvoelen als we Italië kloppen en er vervolgens uitvliegen tegen Spanje of Zwitserland en opnieuw "maar" halve finale gespeeld hebben. Ik wil met deze generatie gewoon éindelijk voor het eerst in 40 jaar nog eens een finale spelen (wat de meesten onder ons inclusief mezelf dus nooit hebben meegemaakt), en liefst van al ook nog die finale winnen. Er komt dan nog wel een WK aan waarbij we met deze generatie (of toch het grootste deel er van) kunnen oogsten, maar de kans om NU eindelijk een trofee te pakken is toch net iets groter dan over anderhalf jaar.

Laten we match per match bekijken.
Italië is een zware dobber maar dat kan ook een voordeel zijn. Zo gaan ze niet de tegenstander onderschatten.
Frankrijk is er ook zo uitgevlogen. Idem zelfs voor Nederland : het waren 'gemakkelijke' landen.

Vorige EK tegen Wales was het ook maar tegen een 'zwakke' Wales. We dachten dat we al in de finale zaten.

Deze match kan gewoon net zoals tegen Portugal alle richtingen uit. Ik zie een 2-0 voor België evengoed mogelijk als de omgekeerde score voor Italië of gewoon een droge 0-0. Als we De Bruyne en Hazard kunnen laten starten zie ik ons als favoriet, dan zou ik de odds op 60/40 zetten. Zonder hen eerder op 40/60.

Gerets is op pensioen, die is afgehaakt indertijd toen die na het WK niet de teugels kreeg geloof ik.

Ik denk dat Frank Vercauteren een redelijke job zou doen. Rustige kerel, haalt resultaten en kan de meest klote karakters doen werken.
Spaar ons daar aub van.

Als we nu al niet tevreden zijn met het voetbal dat wordt gebracht, zijn we met Franky nog verder van huis. Geen angsthazen aub.

Pfff, heb nu al zenuwen!!!
Morgen winnen en we worden EK! No doubt..

Spaar ons daar aub van.

Als we nu al niet tevreden zijn met het voetbal dat wordt gebracht, zijn we met Franky nog verder van huis. Geen angsthazen aub.

Wij hebben geen goede eigen coaches dus liefst eentje van het buitenland graag.

Spaar ons daar aub van.

Franky is een realist vooral, haalt doorgaans toch minstens hetgeen ge verwacht van een kern. Kan wel degelijk een plan in elkaar timmeren. Wordt wel vaak wat weinig respect voor getoond, ook bij Anderlecht indertijd, maar het is wel iemand die telkens de job doet die ge verwacht.

Genoeg voor een redelijke job te doen.

Vercauteren zeg, bespaar ons daar van.
Als er nu al geklaagd wordt over een mindere match qua aantrekkelijkheid, terwijl we die meestal makkelijk winnend afsluiten, dan gaan er onder Vercauteren wrs enkele depressief worden.

Vercauteren :scream:
Antwerp onder Franky was verschrikkelijk om naar te kijken en niet altijd met het gewenste resultaat. Ook gewoon een te antieke trainer voor de Rode Duivels groep.

Wij hebben geen goede eigen coaches dus liefst eentje van het buitenland graag.
Bingo! Maar er zijn wel over het algemeen weinig écht goede coaches. Er komt altijd een compromis. Met een Van Gaal bijvoorbeeld moet ge nogal veel onzin aanhoren en als uw groep iet of wat incompatibel is zijt ge zwaar gezien. Met Mourinho leeft ge constant in spanning en is het doorgaans ook niet om aan te gluren, Guardiola moet aan een baxter wanneer hij iemand op het trainingsveld ziet verschijnen die geen 30+ miljoen kost, Hein kent maar één systeem, Clement heeft nog geen tegenslag gekend, ...

Moet ook rekenen dat ge voor internationaal voetbal een minder diepe grabbelton hebt. Daarom dat Portugal een seniel ogende manager laat opdraven met vooral ervaring in het internationale voetbal (met kutploegen en kutvoetbal). Geen topclub dat naar die mens kijkt, maar hij heeft toch lekker een EK onder zijn gordel. Löw idem, die wordt nergens genoemd bij de absolute topclubs maar die heeft wel een tijdje met basic methodes het internationale voetbal kunnen domineren. Natuurlijk fel geholpen met het feit dat de halve kern van Bayern was.

Het klinkt misschien raar, maar ge hebt vaak meer aan iemand die eerder realistisch een relatief simpele tactiek kan uitzetten enerzijds en anderzijds een heel goede connectie heeft met zijn groep. Spetterend voetbal is op internationaal vlak vooral iets voor momenten. Dat ziet ge bij België ook. Wij kunnen nu een kutpot spelen, maar opeens swingen we even en we leggen 2 goals binnen. Eventjes klikken die automatismen van jaren samenspelen/tactische trainingen. Ge hebt ook immers weinig tijd om complexe systemen er in te slijpen, er komt nogal veel gepuzzel aan te pas. Ik zou bijvoorbeeld niet vanaf de eerste matchen 100% vertrouwen hebben in een Conte, want die moet een kern drillen en naar zijn hand zetten zodat alles optimaal presteert. Bij Italië kon die dat relatief goed, want die nam gewoon de volledige verdedigende lijn van Juve mee en kon daarvan uit beginnen. Zo is die ook met een kutploeg naar de finale van een EK gegaan.

Het zou alle kanten uitkunnen, maar zoals altijd hebben we vooral een grote kans dat het de foute keuze wordt. Ge zou bij ons nog het risico lopen dat zo een losgeslagen bobo gaat lobbyen om Imke Courtois ofzo daar neer te poten.

Nogmaals : ik lobby nooit voor Vercauteren, ik zeg alleen maar dat die nog een redelijke job zou doen vergeleken met onze traditionele usual suspects.

Belgie - Engeland zou een beetje een teleurstellende finale zijn imo aangezien ik die match nog herinner van op het WK in Rusland te 2018. Allee ja, het enigste dat telt dan is dat de Belgen dat zeker moeten winnen dan

Dat is toch altijd maar gewoon een gok.
Kmoet daar altijd mee lachen als we het over de opstelling hebben voor een match met maten en er een zegt: "dinge speelt want 't stond vanmorgen zo in de gazet" :lol:

Reporter: En Martinez? Gaan Kevin en Eden spelen?
Martinez: Géén idee! Ik weet het echt nog niet.
Reporter: Wanneer beslis je of ga je het weten?
Martinez: Ik beslis 1 minuut voor de wedstrijd. Eerder niet. :tongue:

Reporter: En Martinez? Gaan Kevin en Eden spelen?
Martinez: Géén idee! Ik weet het echt nog niet.
Reporter: Wanneer beslis je of ga je het weten?
Martinez: Ik beslis 1 minuut voor de wedstrijd. Eerder niet. :tongue:
Ik denk dat er maar 1 mens is die beslist of Kevin speelt of niet en dat is niet Martinez :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan